Gå til innhold

godkjenning på biltilsynet?? ny motor..

Ranger emnet


JimRune

Anbefalte innlegg

hei dere! holder på med min 960 nå, og "den vanlige" ombygginga til rekke femmer og turbo(T5-motor). selve bygginga går greit, uten større problemer, men mitt store problem blir når dette skal godkjennes. 900-serien er godkjent opp til 238 hk og 310 nm. motoren som settes i har 226 hk og 300 nm, så dette ligger til rette for å få igjennom. er det noen som har fått noe lignende tidligere her i norge?

 

etter å ha vært i kontakt med teknisk sjef på biltilsynet her, krever han ett skriv fra volvo norge på at denne motoren får stå i 960. da en slik motor aldri har vært satt i 900 serien originalt, er det vel vanskelig å få noe sånt utskrevet.. så hvis noen vet om hvilke veier jeg kan gå for å få det godkjent..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av det lille jeg vet, har ikke volvo-verksted gjort slike ombygginger tidligere.

jobber forresten som mekaniker - på volvo-verksted.....

 

vet bare om en bil her i norge som er godkjent.. personen som har bygd den bilen tidligere, er her på forumet (brukernavn 960). men har ikke oppnådd kontakt med han enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va med turbo evensen? hør med maxis(faen jeg henviser jo til han hele tiden nå!!) men han er vel den eneste her inne som har bygget "S90R"'s så kansje han veit eller kjenner noen som veit..

 

900 er forresten godkjent til 310 Nm, så kan ikke forstå at det skal være noe problem.. leser du volvo's papirer er det enete som skal være nødvenid papirer på motoren, stabstag og dempere, og de liker vel at bilen har vært innom et volvo vekrsted som har sjekka at alt er som det skal, før de går over å ser at ledningene henger fast osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboevensen har 700.... d blir jo noe annet med han. han trenger ikke ta hensyn til avgasser osv, da han har 86 modell, tror jeg. men ja, han skal visst nok ha fått det godkjent. håper noen her finner ut noe, ellers står jeg nok fast... takknemmelig for alle forslag!

mvh jim rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo har jo typegodkjent 240 med både 5er og v8er, så ser ikke for meg at det skal være noe verre med 940.

ring volvo norge, de har svar. står også en god del på www-volvocars.com om ombygginger og hva volvo har godkjent det med.

ellers er det reise til tyskland og tuv-godkjenning!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår