PerryZaphire Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Heisann. Jeg har i ettertid fått rar skurring i ene diskanten min i frontsystemet. Det vil si... den skurrer liksom av og til ... ikke kontinuerlig... er på visse "lyder" om dere skjønner... Er diskanten påvei til å bli død eller er den allerede fucka? er snakk om ett frontsystem som er 6mndr gammelt.. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Hos en kompis hjalp det å skifte høyttalerkabel.. hadde så si samme problem, men vet ikke om dette er løsningen for deg da .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
groundZero Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Heisann. Jeg har i ettertid fått rar skurring i ene diskanten min i frontsystemet. Det vil si... den skurrer liksom av og til ... ikke kontinuerlig... er på visse "lyder" om dere skjønner... Er diskanten påvei til å bli død eller er den allerede fucka? er snakk om ett frontsystem som er 6mndr gammelt.. Hva med å skrive hvilken type høytalersett det er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Morel pulse 6. kabel er EVUS 2x5mm2 Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eyzo Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Kom skurring i ene original diskanten i bilen min.. Etter en ukes tid var den helt død.. Var koblet rett på en cadenze forsterker så tålte nok ikke den effekten.. :shake Kjøpt nye nå, så blir spennende å se hvor lenge de holder.. :) Har delefilter på kabelen 10-15cm fra diskanten.. Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 ok... hatt dette i en ukes tid... bruker pioneer deh-p8600mp som driver frontsystemet da HR4 ikke er montert enda Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 ingen formeninger? Må nesten høres egentlig :/ Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Hvis lyden "kommer og går" så er det ikke diskanten! En "sprengt" diskant lager ikke mye lyd... Gå over og lodd alle kopplingspunkter. Sjekk spilleren din (utgangene), gjerne hos et service-verksted (eller la James se på den) Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 det kan ikke være spilleren har jeg finni ut inatt... tok diskanten med ulyd og satte den på andre siden (der den friske satt og omvendt) og lyden i diskanten var der enda... er på visse frekvenser (tror jeg det kan kalles) Vanskelig å forklare :| Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Har hatt samme problemet selv! I mitt tilfelle hadde diskanten fått seg en "knekk" noe som gjorde at i enkelte frekvenser hørtes det ut som om noe løst drev å "plystret" inni der! Hva det kom av aner jeg ikke! Jeg tok en rask tlf til Anders Fleischer, og var han som satt diagnosen! Nye diskanter ble løsningen. Hvorfor diskantene får seg en slik knekk kan være uheldig bruk av dem, med tanke på dårlig kvalitet åp innspillinger du har spilt på høyrt volum, eller at den rett og slett har fått seg en trøkk på et tidspunkt! Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Om du har spilt litt høyt med bare spilleren så er det meget mulig at diskanten er "svidd".. Ganske typisk da at det bare skurrer ved noen frekvenser. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Det er meget lett å høre når Morel MT-11 og de andre diskantene til Morel "gir seg", men her kommer erfaring og kjennskapen til produktet inn i bildet. Vet en hvordan de låter og oppfører seg så er det lett å høre når de butter. HVIS MT-11 diskantene dine defekte så skal vi bytte de ut med nye! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Vel jeg vil iallefall prøve å få kommet ned så du kan få høre selv pål... aldri hatt nye diskanter (alltid kjøpt brukt) og når dem har gitt seg så har de daua helt med engang... så min erfaring med elementer generellt som blir fucka begrenser seg til at det bare har blitt stille.. ikke det at skurrelyden er så forferdelig plagsom... er fornøyd med hva som helst for tiden men det er litt uggent om jeg har klart å ødelegge mitt første og eneste NYE sett med diskanter... Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Bare å komme det! Når blir det tror du? Må fyre opp grillen og legge kjøttet i marinaden, vet du... Mvh pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 har ikke peiling jeg gitt :) bilen skal til lakkering igjen så den blir borte i 3 uker fra og med nå fredag... men skal ta ut diskantene så kan hende jeg og shiheisen (hiacen) kommer nedover isåfall :) har vel så du kan få lyd i diskantene du ;) Er ikke noe stress liksom... men er lei av å vandre hjemme så kan hende det blir en liten tur for å strekke på beina i nær fremtid... .. neste uke kanskje? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg