Gå til innhold

skurring i diskant

Ranger emnet


PerryZaphire

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann.

 

Jeg har i ettertid fått rar skurring i ene diskanten min i frontsystemet.

Det vil si... den skurrer liksom av og til ... ikke kontinuerlig... er på visse "lyder" om dere skjønner...

 

Er diskanten påvei til å bli død eller er den allerede fucka?

er snakk om ett frontsystem som er 6mndr gammelt..

 

 

Hva med å skrive hvilken type høytalersett det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom skurring i ene original diskanten i bilen min.. Etter en ukes tid var den helt død.. Var koblet rett på en cadenze forsterker så tålte nok ikke den effekten.. :shake Kjøpt nye nå, så blir spennende å se hvor lenge de holder.. :) Har delefilter på kabelen 10-15cm fra diskanten..

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problemet selv! I mitt tilfelle hadde diskanten fått seg en "knekk" noe som gjorde at i enkelte frekvenser hørtes det ut som om noe løst drev å "plystret" inni der! Hva det kom av aner jeg ikke!

 

Jeg tok en rask tlf til Anders Fleischer, og var han som satt diagnosen! Nye diskanter ble løsningen.

 

Hvorfor diskantene får seg en slik knekk kan være uheldig bruk av dem, med tanke på dårlig kvalitet åp innspillinger du har spilt på høyrt volum, eller at den rett og slett har fått seg en trøkk på et tidspunkt!

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget lett å høre når Morel MT-11 og de andre diskantene til Morel "gir seg", men her kommer erfaring og kjennskapen til produktet inn i bildet.

Vet en hvordan de låter og oppfører seg så er det lett å høre når de butter.

 

HVIS MT-11 diskantene dine defekte så skal vi bytte de ut med nye!

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg vil iallefall prøve å få kommet ned så du kan få høre selv pål... aldri hatt nye diskanter (alltid kjøpt brukt) og når dem har gitt seg så har de daua helt med engang... så min erfaring med elementer generellt som blir fucka begrenser seg til at det bare har blitt stille..

 

ikke det at skurrelyden er så forferdelig plagsom... er fornøyd med hva som helst for tiden men det er litt uggent om jeg har klart å ødelegge mitt første og eneste NYE sett med diskanter...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke peiling jeg gitt :) bilen skal til lakkering igjen så den blir borte i 3 uker fra og med nå fredag... men skal ta ut diskantene så kan hende jeg og shiheisen (hiacen) kommer nedover isåfall :) har vel så du kan få lyd i diskantene du ;)

 

Er ikke noe stress liksom... men er lei av å vandre hjemme så kan hende det blir en liten tur for å strekke på beina i nær fremtid... .. neste uke kanskje?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår