Gå til innhold

Har lyst på volvo amazon, trenger litt hjelp og info

Ranger emnet

Solefald

Anbefalte innlegg

heisann!

som topic seier, så har eg lyst på amazon, og da eg skal ha meg en ny bruks bil, så koffor ikkje en amazon, er stortsett til og fra jobb, og litt turer i ny og ne.

fant en på autodb.no som såg bra ut, kva syns dere om den?

korleis er det med deler og slikt til amazon, køyre egenskaper og slikt?

har alltid hatt lyst på et amazon prosjekt, gjerne turbo motor, tøffe felger, senka, og fin lyd. er vel endel støy inne i bilen antar eg? går vel an å ta ut interiør, og legge inn støydempings matter, for å få det meir behagelig. eg har forresten turbo deler til forgasser motor liggande også. det hadde vel fungert på den bilen der.

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1139756

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

som topic seier, så har eg lyst på amazon, og da eg skal ha meg en ny bruks bil, så koffor ikkje en amazon, er stortsett til og fra jobb, og litt turer i ny og ne.

fant en på autodb.no som såg bra ut, kva syns dere om den?

korleis er det med deler og slikt til amazon, køyre egenskaper og slikt?

har alltid hatt lyst på et amazon prosjekt, gjerne turbo motor, tøffe felger, senka, og fin lyd. er vel endel støy inne i bilen antar eg? går vel an å ta ut interiør, og legge inn støydempings matter, for å få det meir behagelig. eg har forresten turbo deler til forgasser motor liggande også. det hadde vel fungert på den bilen der.

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1139756

det er no en billig bruksbil, 6-700kr i forsikring og ca.185kr i årsavgift.jau bilen i annonsen såg no grei ut den på bilda..men bilde kan no "lyge" litt kankje? prisen virket grei til bilens stand..15-20000kr klassen..det meste av deler er lett å fåtaki til amazon..kjøre egenskaper..nja har berre kjørt min amazon og den har slitne foringer,slitte dempere og slappe fjærer og høgprofils dekk, så den er rimelig hengslete å levjete å kjøre..og kjøre den noke fortere en 8-90km/t synst ej e ubehagelig..mest p.g.a. høgt turtall på motor..har hadt 140km/t men då synst ej synd på motoren..når det gjelder støy..så er der en del støy i min iallefall..men til slutten sumering av alle "kjillevinkane" så synst no ej det er litt av sjarmen med gammel bil..den er nå tross alt en nesten 40år gammel bil..og vist du lurer på turbo konventere amazonen så vil eg anbefalle dej å sjekke ut denne siden:http://www.savarturbo.se den har mykje info om turbo prosjekter på eldre volvo..sjekk forumet me på siden;)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka du skal i ørsta da??på plattingdans??..hehe..her er no et par amazona i ørsta\volda me..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner du til han som eiger denne? hareide er jo eit lite stykke da men:P

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1144366

nei..vekje ken det er men såg den i ørsta for ca. 1 måned sida når der var am-car treff..virka som en grei reggaramazon..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner du til han som eiger denne? hareide er jo eit lite stykke da men:P

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1144366

bilen ar bra den eu godkjent i år.. nytt senke sett på den.. no stive dempere bak.. masse nye deler over alt på bilen.. bilen er egetli i veldi bra stand men trenger å bli lkaert oppigjen...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider