Gå til innhold

Har 700 serien og 900 serien samme grunnkarrosseri?

Ranger emnet

Aeomholt

Anbefalte innlegg

litt forskjeller er det jo.. og en får vel ikke langpanser på en kortpanser uten kappw/sveise..da ser ikke jeg på det som om "det passer over" hvertfall..eller j det gjør jo det på en måte, men da passer det meste over p ådet meste om dere sjønner..

men ja du spør om grunnkarrosseri, ja det er likt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt forskjeller er det jo.. og en får vel ikke langpanser på en kortpanser uten kappw/sveise..da ser ikke jeg på det som om "det passer over" hvertfall..eller j det gjør jo det på en måte, men da passer det meste over p ådet meste om dere sjønner..

men ja du spør om grunnkarrosseri, ja det er likt..

blitt litt kverulant i det siste?

Vel ,740 og gamle 760 er ganske like 940 i grunnkarrosseri, og nyere 760 (altså etter 1988) er like 960 i fronten.

Og det meste passer overens, bare mindre modifikasjoner...

Er svært lite som hindrer ombygging interiørmessig sett ,eneste er om du prøver å montere f. eks 960interiør i en 940 eller 740. da vil du slite litt.. Men rammen er den samme...

som sagt , plug'n'play...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til den dagen noen tar en 98 modell s/v90 og bygger om til 84 modell 740.. For då må eg være gammal, hvis en 740 skal bli så skjelden..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da jeg var liten at 760 og 740 var noe av det nyeste og flotteste som fantes. Men nå begynner de tidligste modellene jammen å bli gamle. Så snart er det på tide å tenke på å bevare noen originaleksemplarer.

hehe refinement! (tore) er din venn;) '89 740tic han "sparer" på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitt litt kverulant i det siste?

Er svært lite som hindrer ombygging interiørmessig sett ,eneste er om du prøver å montere f. eks 960interiør i en 940 eller 740. da vil du slite litt.. Men rammen er den samme...

som sagt , plug'n'play...

Hvorfor skal ikke dette gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går jo så det griner ,men for en som ikke har drevet så mye med ombygging må nok stå over det å sette inn 960-dash i en 740/940. men med litt tid så går det. satser på å få tid å tilpasse min til "konebilen"...

Ja, hvis du tenkte på dashbordet så er det riktig ja. Men resten av interiøret passer rett inn. i 740 må man bare lage nye fester til baksete og nakkestøtter pluss lage ny hattehylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider