Gå til innhold

Hjelp til innsprut montering.

Ranger emnet


TMB

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Jeg skal til å bygge om 760GLE min til B230E motor. Og lurer derfor på hva div koblinger er til. Noen som har gjort dette og kan gi en god beskrivelse av hvordan dette gjøres... (bilder er kjekt...)

 

Har div andre ting jeg lurer på samtidig.

Er det noe forskjell på fordelerene på de forskjellinge innsprut motorene?

 

Samt, har sett to forskjellige innsugshus til innsprut, og lurer på hva som er forskjellen på de? ene har innsuget på undersiden, og andre har det rett ut. (de som veit, forstår)

 

Er det noe forskjell på ledningsnettet til B230ET og B230E?

 

Er mye rart jeg lurer på se, men skal ha bilen til å gå skikkelig slik at jeg får den gjennom kontrollen. (så blir det snurr for alle penga)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjøre det samme selv. Kjøpte motor, gear og alt som trengtes.. Men så kom jeg over en 960 motor, så nå selger jeg alt :)

 

Spurte noen spørsmål om det samme, men fikk dårlig med svar :S

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ukurant motor dere vil bytte til.. like greit å ta en fk/ft?

 

hva er så ukurant med den?

Lurer nå se, har ikke skrudd så mye volvo, så kjenner ikke motorene inn og ut ennå.

 

Noen som kan forklare forskjellene?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230E er mekanisk innsprut

B230ET er eletrisk innsprut

 

Satt å leste litt her, og ble usikker på hva ledningsnett jeg egentlig hadde liggende. kanskje er det til B230ET... hmmm

Kjøpte turbosats, turbo forgasser m. innsug, 1stk M46OV kasse, en B230A og B230 motor med 530 topp automat, men det satt en tom fordeler på den... hvorfor? ikke spør meg... Bytta svinghjul, og hivd på 5trinn. (fordi jeg ikke hadde mellomaksel til M46 kassa med overdrive.) (kosta meg 3000kr til nå, inkl nytt lager og gummi på mellomakselen)

 

men, siden B230E skal ha mekanisk sprut, da er det vel ikke så mange ledningene på den da. Ledningsnettet jeg har liggende har to stk styrebokser, kobling til dyser, samt en ekstra dyse, som sitter under på innsuget. (innsuget er av den typen med koblinga rett ut, og ikke i underkant)

Er to kontaker som skal kobles opp som jeg ikke veit hvor skal henn. En liten firkanta en med div grove kabler, antageligvis strøm inn, tenning ol. Men aner ikke hvem som er hvem. Den andre kontakten er litt avlang. Samt, lurer på om det er kobling til lamda sonde på dette ledningsnettet. Slik med 3 kabler, to sammen og en grønn...

 

Synes dette er litt morro med utfordringer, men skal ha motoren til å starte og gå innen lørdagen... hehe.

 

har sitti B28E i bilen fra før, og jeg synes mye er likt.

Deilig å bli kvitt den store tunge klumpen, og håper på litt bedre vektfordeling nå.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230et mekanisk

b230ft elektronisk

 

b230et er ikkje mekanisk

men b230e er mekanisk

 

Bli enige da... Vranglære er det værste jeg veit...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å sette helt punktum finale, så har B230ET et elektronisk sprut. B230E har et mekanisk sprut, med bensinfordeler og det hele.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka opp litt i dag. Og fant ut at det var Jetronic jeg hadde ledningsnett til. Så nå er det blitt lambda sonde på eksosen osv...

 

Så da blir det B230F (T).

 

Men trenger fortsatt hjelp til de to koblingene jeg lurte på.

Samt, har Jetronic Veivføler? Hvor skal denne sitte foresten?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår