Brede Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Skal naa forsikre min foerste amcar, og har hoert snakk om at "du maa ha amcar-forsikring". Ja, hvor skaffer jeg det? Fant ingenting i gulesider. Gjensidige ringte meg idag og ville tilby meg forsikring men der var max kjoerelengde 3.000km og etter hva jeg har hoert faar du 8.000km hos amcar... Siter 1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill 2003 Chevrolet Trailblazer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 http://www.amcar.no Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brede Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Var der men jeg trudde det bare var hjemmesida til bladet Amcar. Saa man maa melde seg inn i Amcar foerst? Saa tegne forsikring hos If? EDIT: Uae: "Dette er forsikringen for deg som kun benytter bilen i hobby- og fritidssammenheng. Derfor må du kunne dokumentere at du disponerer en bruksbil i tillegg." Jeg har 2 andre biler som er forsikret naa men de skal jeg selge etter hvert. Og da mister jeg jo "klassikerforsikring". Er det noen andre som gir forsikring paa veteraer med 8.000km (eller mer) kjoerelengde? Siter 1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill 2003 Chevrolet Trailblazer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 gjensidige gjør det, men da er det ikke "veteranforsikring" Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 If er jo den amcar bruker. Du får rabatter der hvis du er medlem hvistnok Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Ja amcar har avtale med IF.. det lønner seg å være medlem i amcar Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Eller snakk med et helt vanlig forsikringselskap, jeg har en bedre avtale med Vesta enn den jeg hadde med amcar. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 jeg fikk halv pris på delkasko og mere km hos Sparebank1 iforhold til ansvar og mindre km hos IF med AmCar rabatt på min van, så det lønner seg å ta runden i tlf :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Klassikerforsikring Resultatet av over 20 års samarbeid gjør at AMCAR og If skadeforsikring i dag kan tilby medlemmene en unik forsikringsordning for amerikanske klassikere med gode vilkår og til konkurransedyktige priser.Klassiker Dette er forsikringen for deg som kun benytter bilen i hobby- og fritidssammenheng. Derfor må du kunne dokumentere at du disponerer en bruksbil i tillegg. For kjøretøyer fra 1976 eller eldre har vi skreddersydde tariffer som kun er tilgjengelig for deg som AMCAR-medlem. Vi er dessuten alene om å kunne tilby spesialforsikring for radikalt ombygde gatebiler og Street Rods. En besiktning (tilstandsrapport) og bilder er det vi trenger for å kunne gi deg denne forsikringen. Vi har besiktningsmenn over hele landet. Besiktningsdokumentene er en skriftlig tilstandsrapport med bilder som vi oppbevarer. Denne dokumentasjonen er din sikkerhet for et raskt og riktig forsikringsoppgjør dersom uhellet skulle være ute og bilen blir stjålet eller tar fyr. Fremgangsmåte for besiktning Før kasko kan innvilges på klassiker-avtalen, kreves det en besiktning av bilen. Bileier tar selv kontakt med besiktningsmannen i sitt nærområde for å avtale tid for besiktning. I utgangspunktet er det bileier som skal kjøre bilen til besiktningsmannens tilholdssted, men dette kan avtales i hvert enkelt tilfelle. Prisen for en besiktning er kr. 300,-, + evt. tillegg dersom besiktningsmannen tar bilder og/eller må kjøre selv for å få tatt besiktningen. Besiktningsmannen sender denne rapporten til AMCAR, som i løpet av kort tid ekspederer denne. Bileieren vil fra AMCAR motta i brevs form at forsikring kan/kan ikke innvilges. Biler som er forsikret i Storebrand fra før vil etter at forsikringen er innvilget automatisk bli overført til AMCAR's klassikerforsikring. Dersom bilen ikke er forsikret, eller at det er andre forhold omkring forsikringen som AMCAR bør vite om, er det sikrest at bileieren tar kontakt med AMCAR's forsikringskontor. Priser 1963-modeller og eldre. Kjørelengde inntil 8.000 km Ansvar+kasko kr. 500,- 1964 eller nyere, dog minimum 30 år. Kjørelengde inntil 8.000 km Ansvar+kasko kr. 756,- Ombygd 1976 og eldre. Kjørelengde inntil 5.000 km Ansvar+kasko kr. 1.940,- Prisene inkluderer fører- og passasjerulykke. I tillegg beregner If en grunnpremie på kr. 190,- pr. polise. Bilen er automatisk forsikret for inntil 250.000 kroner, med mulighet for utvidelse av forsikringssummen hvis nødvendig. Egenandelen ved kaskoskade er kr. 5.000,- eller kr. 10.000 hvis bilen kjøres av et ikke-medlem på skadetidspunktet. Det stilles ikke krav til at bilen må være original, men kjøretøyet skal være i samsvar med vognkortet. All forsikring er hel-årlig, og kan kun tegnes hos AMCAR. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg