Gå til innhold

Speedometer problemer (Nåla hopper og viser feil) 88 740T

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Har problemer med speedometeret mitt, nåla hopper opp og ned, og i 80 ligger den av og til still på 60.. men så hopper den igjen..

Hva kan dette skyldes? Skulle vært bytta bakaksling til en med Diff på, og etter dette da var speedoen rar..

Hva er det som mest sansynelig kan vær galt her?

Noen tips og "triks" ? :)

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på det samma! akkurat samma problem, de på volvo kunne faktisk ikke svare på det, kunne være hva som helst mente de, hadde samme problem før jeg bytta aksel også og det kom når jeg senka, ledningen til kontakten bak på klumpen ble for stram så det ble dårlig kontakt, nåla reagerte kun i dumper hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på det samma! akkurat samma problem, de på volvo kunne faktisk ikke svare på det, kunne være hva som helst mente de, hadde samme problem før jeg bytta aksel også og det kom når jeg senka, ledningen til kontakten bak på klumpen ble for stram så det ble dårlig kontakt, nåla reagerte kun i dumper hehe

Hmm.. Det jeg kanskje misstenker, kan være om akslingen kommer fra 940? :hvaskjera om den passer, men det gjør den vel, og da har vel 940 annen type "hjul" i klumpen som sensoren leser av på, i forhold til 740? Eller er det helt feil? Om dette stemmer, vil da mitt vise feil regner jeg med.. Men kan jo sef. være sensoren i den "nye" akslingen som er gåen.. Tror jeg må finne meg en ny en og teste..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det jeg kanskje misstenker, kan være om akslingen kommer fra 940? :hvaskjera om den passer, men det gjør den vel, og da har vel 940 annen type "hjul" i klumpen som sensoren leser av på, i forhold til 740? Eller er det helt feil? Om dette stemmer, vil da mitt vise feil regner jeg med.. Men kan jo sef. være sensoren i den "nye" akslingen som er gåen.. Tror jeg må finne meg en ny en og teste..

ja kan jo prøve å bytte den

Lenke til kommentar
Del på andre sider