erst Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Har problemmer med anlegget mitt. Jeg en Alpine spiller, focal 5.25 frontsett og to Alpine 6x9'er. De blir kjørt på spilleren. Men når jeg skrur opp bassen blir det skurring. :hvaskjera Antar jeg rett hvis jeg sier at høytalerene/spilleren ikke får nok strøm/effekt? :P Kan jeg løse dette problemmet uten å kjøpe forsterker? Hvis ikke, vil det å gå for billig monoblokk m/bass eller grei 4kanalsforsterker være lurest, prismessig og lydmessig? Vil ha mer bass, men helst ungå basskassa i bagasjerommet.. :wonder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Delefilter kan være en løsning? Også litt viktig hvordan du har lagt opp kabla.. Specs på spilleren da? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erst Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Delefilter kan være en løsning? Også litt viktig hvordan du har lagt opp kabla..Specs på spilleren da? Har delefilter på focal frontsettet. Kablene skal være bra lagt opp :) og spilleren har 4mm2 koblet rett fra batteriet (via sikring seff, 10A) http://www.alpine-europe.com/content/english/a583.det.CDA-9847R_CD--MP3--WMA-RECEIVER.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Er det konstant skurring? Blaffrer den, eller er det 'støy' lyd? I hva slags lyd nivå opplever du dette? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Tilfelle du beskriver her er typisk tilfelle av lite effekt til elementene. Du må huske at det bare er rundt 20 watt rms i en vanlig cd-spiller, og da fra en ganske liten og strømsvak forsterker. Har selv focalsettet, og kan fortelle deg at det er stor forskjell p åå drive det på spiller og med forsterker. Samme er det med 6x9 høyttalere. De er store, og for å få frem bass og ikke skurr - er det kjekt med litt ordntlig effekt! Jeg ville i ditt tilfelle satset på en god firekanalsforsterker for å sette det lille ekstra piffet i systemet. Da slipper du (nesten) unna bassen - og du vil merke en stor forskjell i bassgjengivelse i dine høyttalere. Sub må du nok likevel ha, hvis du vil ha mulighet til å spille ned i de dypere frekvenser! Hva angår forsterkern trenger ikke dette være noe rådyr sak. Du får hva du betaler for - men i ditt tilfelle vil de fleste forsterkere av godt merke kunne gi deg et bedre resultat enn hva du sittermed pr. i dag! Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg