Gå til innhold

Co2 utslipp på B23A motor?

Ranger emnet

MaxHarry

Anbefalte innlegg

Halla folkens, har hatt bilen på EU-Godkjenning og fikk vite at bilen har for høyt Co2 utslipp i forhold til det den originalt er tillat å ha.

Karen jeg prøvde å få den godkjent hos momla no om å bytte luftfilter og tennplugger "på gebrokent norsk", så kanskje det kan være tingen?

Har hørt at motoren må finjusteres for å senke Co2 utslippet også, hvis det er tilfellet, hvor mye kan det koste og hvor?

Sier på forrhånd takk til alle mulige spekulasjoner ol.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt luftfilteret og plugger kansje sjekk mebranen for hull,eller choken kan henge litt... vist ikke stikk på eit bilverkted å juster co en !det er ikke vits du prøve å justere selv ,du må ha eit co apperat. Det er vel bare en liten skru å kansje blandingskruen må justeres litt men,det skal i grunn gå fort vist ikke verkstedet vil tjene litt extra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orker ikke å stikke ut og hente resultatene, men tror det var på 2,1 eller no sånnt no.

Det jeg også lurer på er hvordan man egentlig skal måle det, han jeg sjekka det hos sa at jeg skulle prøve å holde bilen i ca 2k omrdregninger imens han leste av, problemet er jo at jeg ikke har RPM-meter på automatbilen min.

Da kunne jeg like så godt ha holdt 4k istedenfor ol.

Skal bytte tennplugger også og se om det blir no forskjell

Har noen en forklaring på hvor blandingsskruen sitter? har lysst til å teste den også.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt luftfilteret og plugger kansje sjekk mebranen for hull,eller choken kan henge litt... vist ikke stikk på eit bilverkted å juster co en !det er ikke vits du prøve å justere selv ,du må ha eit co apperat. Det er vel bare en liten skru å kansje blandingskruen må justeres litt men,det skal i grunn gå fort vist ikke verkstedet vil tjene litt extra :P

CO2? Hehe, er sikkert CO du mener. Men sant, mye gode tips her:

Bytt luftfilter

Tennplugger og andre tenningsdeler

Tett evt. eksoslekkasjer

Kjør på 98 okt

VIKTIG VIKTIG VIKTIG: JUSTÈR FORGASSEREN!!!

Søk etter tråden CO-justering, så forstår du hva jeg mener. Jeg fikk 7.00 i CO på min, byttet filter, tettet eksoslekk. og justerte gasser, ble 1,20 når vi var ferdige. Lykke til! ;)

Tror faktisk jeg måtte få den under 4,5 på en B230A 1986-mod!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider