Gå til innhold

Rep. av omega

Ranger emnet


yngwieee

Anbefalte innlegg

Bytte register-reim

Bytte vindusviskere

Opplagring / Ledd bak: Slakke i ytre kule på sporstag bak h/s

ny Drivrem til generator

 

 

Noen som gidder å regne ut hvor mye disse operasjonene vil koste i deler om man gjør det selv? :) Vet ikke hvor omfattende enkelte operasjoner er, så er vanskelig å finne kostnader selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har gått ca 160 000 km. ca 60 000 siden siste service, hvor registerreim ble skiftet. Vet ikke om vannpumpen ble skiftet da, er en bil jeg vurderer å kjøpe. Om vannpumpen også må byttes, hvor mye vil det koste da?

 

(Regner med at vannpumpen har med bytte av registerreimen å gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpe bør byttes slik att den ikke går over 120000km, da de sjelden holder til 180000. (reg.reim intervall er 60000/4-5år?) Hvis vannpumpen ryker, går toppen til helvete. Er du usikker, ta med vannpumpen for sikkerhets skyld.

 

Ca. pris på deler til x20xev motor,omega b, ettersom jeg regner med det er det du har:

 

REGISTERREIM 1,8 2,0 5636363 NKr196.00 (ekskl mva)

VANNPUMPE 1334139 NKr430.00 (ekskl mva)

VANNPUMPEPAKNING 16 18 20 1334754 NKr20.00 (ekskl mva)

REGISTER STRAMMEHJUL 5636738 NKr302.00 (ekskl mva)

REGISTER LØPEHJUL 18 20 5636425 NKr141.00 (ekskl mva) x2!!

 

 

VIFTEREIM 21,36X1900 6340637 NKr269.00 (ekskl mva) (m/ ac sto det, men usikker på om denne er riktig)

 

VISKERBLAD 6272267 NKr246.00 (ekskl mva) (sett med begge to)

 

Staget bak fant jeg ikke, regn med 1000-2000.- Priser er hentet fra http://www.opel-deler.no

 

Stol ikke på att jeg har funnet delene som faktisk passer på din bil. Vil anbefale deg å kjøpe delene hos et Opel-verksted, der de finner rette delene ut ifra chassi/motornummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utskiftningen av alle de delene er ikke store jobben, gjort på en kveld hvis ikke alt sitter fast slik det gjorde på min, byttet nettopp alt du hadde skrevet lengre oppe.. Men det gikk ikke etter planen, hehe. Fikk en feilkode i motorstyringen fordi batteriet mitt var koblet av for lenge og når den skulle på diagnose så hadde eg for lite strøm til at computer kunne lese av hjernen på bilen på ka som var gale. Skulle være 12,5 volt og eg hadde 12,3. Kjipt hehe

Opel Omega 3.0 MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngwieee: Har veld sånn ca. akkurat samme bil som deg =) Og, den er kanskje ikke den hvasseste kniven i skuffen, men den går helt ok ;)

Kan jo klemme ut et par HK/Nm til av den hvis man ønsker.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår