yngwieee Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Bytte register-reim Bytte vindusviskere Opplagring / Ledd bak: Slakke i ytre kule på sporstag bak h/s ny Drivrem til generator Noen som gidder å regne ut hvor mye disse operasjonene vil koste i deler om man gjør det selv? :) Vet ikke hvor omfattende enkelte operasjoner er, så er vanskelig å finne kostnader selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Er forresten en 94 modell 2 liters 16v med diffsperre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Omega b? Hvor langt har den gått? Hvor langt har den gått siden det sist ble skiftet vannpumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Den har gått ca 160 000 km. ca 60 000 siden siste service, hvor registerreim ble skiftet. Vet ikke om vannpumpen ble skiftet da, er en bil jeg vurderer å kjøpe. Om vannpumpen også må byttes, hvor mye vil det koste da? (Regner med at vannpumpen har med bytte av registerreimen å gjøre) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 (Regner med at vannpumpen har med bytte av registerreimen å gjøre) ikke nødvendigt hvis. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Vannpumpe bør byttes slik att den ikke går over 120000km, da de sjelden holder til 180000. (reg.reim intervall er 60000/4-5år?) Hvis vannpumpen ryker, går toppen til helvete. Er du usikker, ta med vannpumpen for sikkerhets skyld. Ca. pris på deler til x20xev motor,omega b, ettersom jeg regner med det er det du har: REGISTERREIM 1,8 2,0 5636363 NKr196.00 (ekskl mva) VANNPUMPE 1334139 NKr430.00 (ekskl mva) VANNPUMPEPAKNING 16 18 20 1334754 NKr20.00 (ekskl mva) REGISTER STRAMMEHJUL 5636738 NKr302.00 (ekskl mva) REGISTER LØPEHJUL 18 20 5636425 NKr141.00 (ekskl mva) x2!! VIFTEREIM 21,36X1900 6340637 NKr269.00 (ekskl mva) (m/ ac sto det, men usikker på om denne er riktig) VISKERBLAD 6272267 NKr246.00 (ekskl mva) (sett med begge to) Staget bak fant jeg ikke, regn med 1000-2000.- Priser er hentet fra http://www.opel-deler.no Stol ikke på att jeg har funnet delene som faktisk passer på din bil. Vil anbefale deg å kjøpe delene hos et Opel-verksted, der de finner rette delene ut ifra chassi/motornummer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 hørtes ikke all verdens så dyre ut opeldelene der :D men arbeidet er vel litt verre med... iallefall vannpumpa? eller ligger den fantastisk lett tilgjengelig? :O Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Vannpumpa er bare 3 skruer etter att du først har fått av registerreima og hjulene til den. Vannpumpa blir drevet at registerreima, derfor er det så viktig att den ikke ryker. På verksted går det ca 1-2 time på å skifte reg.reim + vannpumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 1200,- for skifting av det ja... gøy. =\ Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Takker for gode svar, emyr. :) Utgiftene ser ikke ut til å være alt for avskrekkende. Henter omegaen tidlig i morgen, da. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoop_G Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Utskiftningen av alle de delene er ikke store jobben, gjort på en kveld hvis ikke alt sitter fast slik det gjorde på min, byttet nettopp alt du hadde skrevet lengre oppe.. Men det gikk ikke etter planen, hehe. Fikk en feilkode i motorstyringen fordi batteriet mitt var koblet av for lenge og når den skulle på diagnose så hadde eg for lite strøm til at computer kunne lese av hjernen på bilen på ka som var gale. Skulle være 12,5 volt og eg hadde 12,3. Kjipt hehe Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Jessjess, da var min første bil hentet. =) Var meget frisk i lakken, og ble overrasket over hvor strøken den var innvendig. Veldig god å kjøre, men 136hk er nok hakket for svakt for en så stor og tung bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Yngwieee: Har veld sånn ca. akkurat samme bil som deg =) Og, den er kanskje ikke den hvasseste kniven i skuffen, men den går helt ok ;) Kan jo klemme ut et par HK/Nm til av den hvis man ønsker. Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Hehe, er vel bare jeg som sammenliknet den med en Passat TDI med 90hk da vi kjørte hjem i oppoverbakker.=) Er ikke så skarp, nei, men komfortabel er den uten tvil. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Farlig komfortabel, kan jo sovne bak rattet på langkjøring, hehe... Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg