Gå til innhold

Bergen: Hvem kan montere Diffbrems

Ranger emnet

Skillz2k

Anbefalte innlegg

Har endelig fått min peloquin diffbrems og skulle jo absolutt hatt denne inn i kassen så jeg kan montere sammen bilen..

Er det noen personer eller firmaer som kan gjøre dette ordentlig i Bergen/omegn?

Kassen er ute av bilen og diffen helt ny.

om det er noen med kompetanse innen dette vennligst gi en lyd.. noen som vet om noen firmaer så ta å skriv de inn..

Ak

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slikt pleier å være ganske plug'n play på fwd.

ikke noe shimsing slik som på rwd såvidt jeg har skjønt.

fikk dette til svar på et annet forum.

Vanskelig er det ikke, men du bør ha skrudd litt før og ha tilgang på orginal rep. literatur som omtaler bytte og innjustering av diff.

Utstyret du trenger er en slank avdrager for å få av 5.girs drevene, et mikrometer måleur på stativ og vanlig håndverktøy (en blåselampe/gassbrenner hjelper også ved montering av 5.girs drevene)

Så om noen føler dette er en jobb for de så ta gjerne kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller meg at dette er noe et verksted som spesialiserer seg på firehjulstrekkere kunne ordnet rimelig fort?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffen må shimses slik at den sitter skikkelig på plass. LSD er vanlig å montere på turbo-Hondaer, som er fwd.

Skaff deg verkstedshåndboken og gjør det selv =)

problemet mitt er at jeg ikke stoler nok på meg selv til å gjøre dette, er ingen mekanikker.. Føler at dette er en meget vital del og vil ha det gjort skikkelig og vil i den anledning få noen som har gjort dette før til å gjøre det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da må du ha cash for at andre skal fikse jobben :D

Toyparts i åsane ordner det for deg, du kan ta en telefon til dem å høre. Dyktige folk som jobber der, de jobber med slikt daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider