Gå til innhold

Deling med filter/forsterker?

Ranger emnet

Kjellpell

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe ny forsterker til fronsettet mitt. Diskant og 6.5"mellomtone. Det går nå gjennom ett passivt delefilter. Men nå som jeg skal kjøpe ny forsterker, hva burde jeg kjøpe? Er det en fordel å kjøre alle komponenter inn på hver sin utgang på forsterkeren? Kan noen forklare dette hvordan dette gjøres? Hva blir best og hva slags forsterker må jeg kjøpe? 2/4 kanaler? Noen tips til merker? pris max 3000,-

Takk

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe problem for deg å unngå filtrene nei.. Dette krever imidlertid god kunnskap om delefrekvenser og andre innstillinger. Det vil jo da være aktuelt å kjøre frontsettet på en firekanaler, hvor kanal 1 og 2 bruker til diskanter (regner da med at det er felles innstillinger for disse), og kanal 3 og 4 til mellomtoner (også felles innstillinger for dem). Viktigste er egentlig at du kan få delt frekvensene riktig, slik at diskantene tar over der du velgerat mellomtonen skal gi seg!

Denne kunnskapen er det jo ikke så mange som innehar, for å få oppsettet til å høres godt ut! Er jo derfor man kan kalle det "vanlig" å benytte seg av nettopp delefilter som følger med komponentsett!

Resultatet her vil nok også variere en del utifra hvor god forsterker du velger å satse på! De få som jeg har lagt merke til at bruker slikt oppsett, har brukt toppserien til audison. Vi snakker da en helt annen prisklasse enn hva du ønsker å legge deg på! Jeg vet imidlertid ikke om det finnes kurrante forsterkere i din prisklasse, som vil kunne gjøre jobben like godt!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider