omglol2k Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Jeg spant noen rundinger i 2 giret med min 325 E-30 i dag. Og etter jeg var ferdig og kjørte rolig ut av parkeringsplassen, kom det noen rare skrapelyder i fra bak på bilen! så gikk de vekk, men kom tilbake når jeg svingte kraftig til venstre eller høyre. Og så gikk de helt vekk, og nå lager deN ingen lyder. Klarer ikke helt å beskrive lyden, men hvis jeg skal sammenligne det med noe, så må det være dekk som tar borti skjermen :shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Jeg spant noen rundinger i 2 giret med min 325 E-30 i dag. Og etter jeg var ferdig og kjørte rolig ut av parkeringsplassen, kom det noen rare skrapelyder i fra bak på bilen! så gikk de vekk, men kom tilbake når jeg svingte kraftig til venstre eller høyre. Og så gikk de helt vekk, og nå lager deN ingen lyder. Klarer ikke helt å beskrive lyden, men hvis jeg skal sammenligne det med noe, så må det være dekk som tar borti skjermen :shake Hadde nesten samme "problem" på min E36 etter at jeg tok livet av et par vinterdekk for noen år siden. Men de lydene var mer "klonk-klonk" en skrapelyder. Lydene kom rett etter burnouten, så forsvant den. Så kom den av og til igjen i skarpe svinger, og til slutt så braket og smalt det noe forferdelig bak i diffen. Endte opp med at jeg måtte kjøpe "ny" brukt diff fra den lokale skroten her.. :s Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haug2k Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Slutte med den burninga :p Siter -96 320i M-Tech Cab [solgt] Gamlebilen 325i E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omglol2k Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 oops, dette lover ikke bra ;/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Ser ut som at diffen din har fått seg nå ja:) Som ett siste forsøk kan du prøve å skifte olje på den.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sladde_guttn Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 er nok diffen din som begynner å bli sliten. hadde samme problem med min volvo 240 etter en del burning. lyden kom rett etter jeg burna og var der en liten stund, så kjørte jeg rolig noen dager å lyden ble borte, men vart mere lyd med en gang jeg burna litt igjenn. tok også livet av diffen på 320'en til brodern med en liten burnout. smalt noe j*vlig bak der så knasa det noe sykt på tur hjem. :) PS: På volvoen var det en knase/knuse-lyd etter burninga. Har foresten hørt om et lite luretriks for å få bort lyden. Strø litt sagflis sammen med oljen i diffen. Har aldri prøvd selv, men skal visst funke :) Siter 87 Volvo 240 GL B230K 240 = GO 40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omglol2k Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 hehe det hørtes jo litt skummelt ut å kaster sagflis nedi der da :p Men jeg må vel prøve ;) Takk for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Du, ta å sjekk dekka dine. Fikk no skrapelyder en gang jeg også, det var dekket som gikk i oppløsning og slang borti skjermen... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Visst det er klonke lyder som kommer så etterteit Boltene som fester diffen til bakstillingen din. Vanlig sykdom på e30 at dem skrur seg litt ut og da har du lyder med en gang.. Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Kjør bilen varm ,deretter plukker du ut speedometer føleren på klokka, så får du se noe "gøy" ;) Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omglol2k Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 å hva får jeg se da for noe "gøy" ? ;)= Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 å hva får jeg se da for noe "gøy" ? ;)= Tinnsoldater:D Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omglol2k Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 men tenkte jeg kunne spørre om noe annet når jeg allikevel har en tråd oppe: Jeg føler at den skraper så veldig når jeg skifter gir, spesielt fra 1 til 2 og 3 til 4 gir. Hva kan det komme av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Enten er det noe galt med clutchen eller så er det syncringer. Frigjør ikke clutchen skikkelig så kan det skrape. Har du slitte syncringer vil det også skrape. Begynn med enkle ting, bytt girolje, luft clutchen. (Matta di ligger ikke under pedalen? Hehe doh ) Du får si ifra hvis du skulle trenge ny kasse;) Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Jeg spant noen rundinger i 2 giret med min 325 E-30 i dag. Og etter jeg var ferdig og kjørte rolig ut av parkeringsplassen, kom det noen rare skrapelyder i fra bak på bilen! så gikk de vekk, men kom tilbake når jeg svingte kraftig til venstre eller høyre. Og så gikk de helt vekk, og nå lager deN ingen lyder. Klarer ikke helt å beskrive lyden, men hvis jeg skal sammenligne det med noe, så må det være dekk som tar borti skjermen :shake Hadde noen skumle skrapelyder hinn dagen jeg og. Kom i fra bakdelen på bilen. Tenkte meg veldig om, å begynte å bøye bremseskjoldene litt tilbake. Det var vist det som hadde begynt å skrape borti etteller annet sånn plutselig etter jeg haddet dratt opp håndrbrekket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg