Gå til innhold

SOMMERTREFF 25 - 27 August - Arctic Circle Raceway

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Kan ikke se på dette som sniking.Dere er tross alt et av trekkplastrene her.

 

Viss dette blir et problem kan jo vi med de råerst bilene lage et eget treff uten andre til stede....Eller kun råe biler ut på banen...Da slipper vi jo disse beskyldningene...Og alle med 100hk bilene kan jo også arrangere egene treff,får håpe di får publikum da...

 

 

Enig der..

1995 Toyota Supra(singel turbo)

2007 Toyota Landcruiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 380
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ser heller ikke problemet med at "sponsorbiler" får snike i køen. Ikke er de så mange, og de kjører da heller ikke så mye. Så den ordninga kan godt fortsette for min del.

 

BTW: Dette blir litt OT, men dog... Noen som så Monsterevoen kjøre over 100 km/t i løpet av treffet?

 

Koster en del å få med Værstingbilene opp/ned til ACR og dem legger som sagt igjen en del kroner i kassa til Sommertreffet+ at den skrur mer en dem kjører og

disse bilene er ikke bygd for kø kjøring med hensyn til Clutch,vanntemp og oljetemp.

Men på en annen side så bør det ikke bli GATEBIL tendenser hvor bare værstingbilene får kjøre og kunn di flotteste bilene uten bulker og med hvite skilt får kjøre:shake

 

Monsterevon gikk bra den, men slet med ladetrykk på lørdagen, så den dro tidlig på Søndag, men han hadde hat nesten 120 miles gjennom S kombinasjonen, så understelle(D2) fungerte meget bra sa han.

Og all ros til dem som tar med tilskuere på banekjøring, noe Monsterevon var flink til, så sikkert derfor han ikke gassa fult hele tiden også??

Nå hater jeg evo(kjører Impreza/BMW) så nok om Monstere, men sjøføren var jo hyggelig;-)

 

Synes selv treffet blir Bedere for vær gang, men hyggiene på toalettene og Driftere som ødlegger banen på forbedres.

Vi kan ta med Feiekoster oppover neste treff og dele ut til alle Drifterne, så hver gang dem er av banen må dem Feie etter seg før dem kan kjøre videre:thumb

Tipper det blir slitsomt og litt flaut, så da skjer ikke det så ofte heller.

 

Di som la om dekk i Pitten gjorde kjempe jobb denne helgen,TUSEN TAKK!!

Gleder oss (IDCN) til neste treff på ACR.

Takk for en fin sommer:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster en del å få med Værstingbilene opp/ned til ACR og dem legger som sagt igjen en del kroner i kassa til Sommertreffet

Bare lurer på en ting jeg: Koster det mer og frakte en værstingbil opp/ned til ACR enn en vanlig bil? Og legger de igjen mer $$ i kassa til sommertreff en andre?? I så fall, tør ikke tenke på hva det koster, da mitt budsjett var en god månedeslønning..

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på en ting jeg: Koster det mer og frakte en værstingbil opp/ned til ACR enn en vanlig bil? Og legger de igjen mer $$ i kassa til sommertreff en andre?? I så fall, tør ikke tenke på hva det koster, da mitt budsjett var en god månedeslønning..

 

Ikke alle som må kjøre herfra til månen for å komme til acr vet du :respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør ikke så veldig mye at de får slippe inpå før alle andre, det plager meg ikke så mye! Minner bare veldig om gatebil treffa! Men jeg hører ingen GODE argumenter for hvorfor de skal slippe å stå i kø!

 

 

Hvordan mener du foreksempel vi skulle gjøre det, når vi har depo midt i køe..? skal jeg rygge supraen tilbake...? Jeg så totalt 7-8 biler som gjorde dette. Skjønner egentlig ikke problemet her,

 

 

 

 

 

Dette kan ikke samenlingnes med GATEBIL det er det mye verre...

1995 Toyota Supra(singel turbo)

2007 Toyota Landcruiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på en ting jeg: Koster det mer og frakte en værstingbil opp/ned til ACR enn en vanlig bil? Og legger de igjen mer $$ i kassa til sommertreff en andre?? I så fall, tør ikke tenke på hva det koster, da mitt budsjett var en god månedeslønning..

 

å frakte bilene i mellom koster neppe mere for værstingene enn for oss ,men de betaler for stand og depotplass så noen kroner mere en de som bare betaler inn bilen legger de igjen.

når depotplassen ligger midt i køen er det vanskelig å få dette til på en annen måte enn det er pr dags dato.

 

er vell ikke noe stort problem da det ikke er så mange biler det dreier seg om og de samme bilene står vell like mye med panseret oppe som igjen;)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns treffet var kjempebra, en av mine beste weekender på lenge!

 

Har noen kommentarer jeg også.

- "Sniking i køen". Helt greit for meg, kun snakk om 8-10 biler, de trekker publikum, er invitert oppover, skulle bare mangle. Dessuten kjører de fra meg med en gang, så da har jeg bilen fremfor meg, istenden for å må følge den i speilet og lage plass for å få den forbi.

- Alkohol, greit at folk griller og tar seg en øl, men hvis de begynner å få problemer med å gå en rett linje så bare få dem ut.

- Grip og drift. Reglene her burde vært opplyst i programmet. Og de to timene burde ikke etterfølge hverandre. Få en time "normal" kjøring imellom.

- Stein i banen etter driftere. Dette burde RRS være flinkere med, opplevde en gang at de gulflagga der kostinga pågikk, og vi ga full gass ellers på banen, dette fungerte flott, og er et mye bedre alternativ til å stenge banen mens kosting pågår.

- Speaker, altså ikke for å være stygg med trøndere, og ingenting mot speaker personlig. Men jeg ville heller hatt en nordlending til å rope i eningen en en trønder. Er nok a folk her i nord som er stor nok i kjeften til den jobben. anger2 Og en ting til, hvis han vil ha folk ned fra betongkanten så får han nok mer respekt hvis han ikke skjeller ut folk og henger dem ut på høytaleranlegget, behandle folk som folk. Dessuten, sett opp et skilt der at det ikke er lov.

 

Ellers syns jeg at dette treffet var helt kanon, takk til Sommertreff crew, RRS, og deltagerene, mye hyggelig folk. Kommer tilbake neste år, og året etter...

Member of The Rapid Transit System

----------------------------------

1970 Plymouth Barracuda, 340

1990 Audi 200 Quattro Avant, 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en gåte at ikke folk skjønner at de ikke skal henge med beina utenfor betongkanten.. Blir enda mer sjokkert når jeg ser at foreldre setter barna sine oppå kanten. Har de aldri sett en bil miste kontrollen og hvor fort det går da? Når ikke de det er snakk om her greier å høre etter den pratesyke trønderen når han har sagt det med rolig stemme 2-3 ganger at de må gå ned så kan jeg til dels skjønne at han prøver nye metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall treff.... Godt vær og mye kjøring!!!!! Lite avbrudd for berging etc etc!!!! eneste jeg ikke synes noe serlig om er forskjellsbehandlingen! At noen kan snike i køen ut på banen, mens andre må stå LENGE i kø! Greit de trekker folk... men det minner bare mere og mere om hva sommertreff begynner å bli! Ikke det det en gang var. Ei helg der folk kom for å kjøre på bane, og ha det gøy!

 

Kommer sterkere tilbake neste år!

 

 

Hei!

Jeg var en av de som "sniker" i køen som du kaller det..

Og jeg kan ikke se noe feil med det.. Jeg var der for og filme, promotere filmen som jeg lager og ta med meg mest mulig folk på banen slik at de skal få føle litt fartsfølelse.. Skulle jeg måtte stå i kø etter at jeg hadde kjørt en runde eller 2 med passasjerer så hadde det gått lang tid..

 

Og fortsatt var det mindre tallet som fikk kjøre ut på venstre side...

Så og klage over noe slikt blir litt feil. Synes nå jeg..

 

Og til alle som mener dme stod i for mye kø.. Hvor var dere på Fredag?? Eller Søndag formidag? Jeg var der hele Fredagen og kunne kjøre ut og inn ettersom det passet meg uten og "snike"... Søndag formidag pakket jeg ned

bilen og da jeg reiste så var det heller ingen merkbar kø..

 

SÅ slutt og klag, si heller takk for at noen gidder og arrangere et topp treff på en topp bane... Vi kjørte 250mil denne helgen, men gjør det gjerne igjen neste helg for og kunne være på et slikt treff!

 

Dette ga mer smak og vi kommer garrantert tilbake neste år med biler og show..

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; syntes det blir -veldig- mye klaging her.

Men samtidig kan det jo virke som folk er strålende fornøyd med alt som det ikke blir klaget på, og i så måte må jo folk mene treffet var veldig bra ?

 

Nå var ikke jeg på treffet denne gangen, men har fått tilbakemelding fra alle kompisene mine, og det virker som om Morten har fått til noe ingen trodde han skulle få til. Personlig trodde jeg "taket" var nådd for lenge siden på et treff "midt i skogen" i Nord-Norge. Men det gleder meg at jeg tok feil!

 

Så neste gang er det bare å dra frem en lokal utgave av Rasch models, så er du i boks :) *tommlan opp*

 

Ellers; folk som har ekstrembiler før få gå forann syntes jeg. Folk syntes sikkert dette er surt, men de har litt andre premisser. De kan ha biler som sliter med kjøling på tomgang, kanskje de bare skal testkjøre etter justeringer. Og som folk sier; de legger igjen mye mere penger enn den gjennomsnittlige personen. Ikke bare betaler de mye mere, de satser mye mere. Å de 8-10 bilene som snek er sikkert annsvarlig for i allefall 100 ekstra tilskuere - om ikke det mangedobbelte! Da kan dere selv ta regnestykket.

 

Ellers har jeg aldri opplevd dette dårlige renholdet, men det må selvfølgelig fikses på. Men en ting jeg har opplevd er grusen på banen (2005). Det var surt å rulle ut på banen med en bil som var nylakkert for et par uker siden, og ligge bak biler på en "grusvei". Og en bot for drifting blir for dumt, vi drar jo på bane fordi vi -ikke- skal få bøter. Men kanskje sette av et par timer i slengen til de som drifter, med orntlig kosting i mellom ? Og mye av grusen som kommer på banen ser jeg for meg er folk som kommer ut av sandfella og legger seg rett i idealsporet og gir på .... ? Kanskje ha noen regler på dette ... ?

 

Ellers det med øl-drikking; som Østbø sa - si i fra til vaktene. Husk det er bare kanskje 20% av de som er der som har bil og skal på bane eller lignende. Resten er der for å kose seg. Så man kan ikke jage bort alle som er glad i øl :)

Men å si i fra når det sklir ut er en kjempeide. Så der har vi alle et ansvar.

 

Til sist; nok en gang er jeg imponert over at Morten har klart å stable på beina et arrangement på ACR som trekker folk. Det er det vel han og STCC (med budskjett på det mangedobbelte) som har klart... ?

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset dette fra folkevogn forumet.

 

"Ble frastjålet 2 stk dysekitt til dellortogassere på ACR i helga så om noen får tilbud om å kjøpe noe slikt eller hører om noe er jeg svært int. Belønning utloves!!!

Det dreier seg om 1 rødt og ett gult skrin med flere hundre dyser....

vet at dette er som å lete etter den berømte nåla, men må prøve......"

 

Dette var han med den grå wankel bobla, han heter Tor Ørjevatn å har denne mail adressen froerjev@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår