Gå til innhold

SOMMERTREFF 25 - 27 August - Arctic Circle Raceway

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Når det gjelder sniking i køen vil jeg dra fram et eksempel. Japan Auto sin No Secret sniker jo forran køen hver gang. Dette reagerer sikkert mange på, men Tom Ole som kjører den spurte meg sist gang om han fikk lov til dette siden dekkene bare varer 3-4 runder på banen. Mange av dere kjører jo hele helgen på ett sett med dekk, og da gjør det jo ikke noe om man må vente 20min for å komme seg ut på banen. Selv om Tom Ole slipper utpå forran andre så er han jo tilbake i depot etter bare noen få min og da slipper neste mann ut på banen.

 

Er vanskelig å si om dere er fornøyd eller ikke, men vi tar all kritikk til oss og skal diskutere med de vi leier inn til renhold, sikkerhet osv hva vi kan gjøre for å bli bedre til neste år.

 

Men tenk litt på en ting. Hvis vi skrur opp prisene til 5-600.- for tilskuere og 1500-2000.- for banekjøring kan vi nok ha flere folk til kosting og renhold, men er det noen som ønsker dette? Det virker på noen av dere at å gjennomføre et 100% perfekt treff ikke er noe problem og vi bare ikke gidder å gjøre det. Vi prøver så godt vi kan, men husk at vi er bare 4 kompiser uten noen utdannelse i ledelse, administrasjon eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 380
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

å skru opp prisene er vel ikke veien å gå eller hva Morten????

 

er vel bare å se på kritikken og sile ut den som er beretiget og se hva som kan forbedres til neste gang....å få et treff som dette til å "gå på skinner" er ingen enkel sak og som sagt tidligere all respekt til deg og dine for å faktisk legge ned så mye jobb for at vi andre skal ha det morsomt..

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det PK-racing plagdes med herregård`s vognen? 1 runde på breisladd. lite å se på 2runden, hørtes ut som litt mye overladding??

Sinnsyk rå bil!:D

 

Han mista reima på vass pumpa rett før, så den runden han kjørte i breisladden var uten kjøling, derfor en runde,,,,,

Eksosen var nesten sprukket av ganske rett etter turbo, bilen gikk heller ikke på alle 4 under breisladd da pluggledningene dreiv å brant opp.

Men man må prøve å feile og det skjer ikke neste gang,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E det ingen så har nokka positift å komme med?? e jo bære "drittslænging" her

Syns det e grit at enkelte bila "snik" i køen,di fleste av "værsting bilan" e nu dær før at fålk skal ha nokka å se på førutn om gammle bmwa med blenkelys på taket å gamle harva volvoa så bæresåvidt går framover..sekta itje tel dæ ben are :) før di gikk godt:) men skjønne at enkelte bi frustrert nå det bære kjæm en brytanes framørre dæ i køen,hadde sekkert reagert på samme måte..men her å nu syns æ det e greit..:)

Nissan Skyline GTR32 Vspec2 2wd og 4wd.

VW transporter T5 (Streetdesign)Vurderes solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er bare småe bagateller som er å si noe på.. for jeg synes det er virkelig topp at man klarer å "drive" et biltreff her oppi nord for det er ikke alle som har tid å dra til gatebil ol..

 

såe jeg vil takke for et rått opphold!! mye :respect til de som drar i de rette trådene..!! såe stå på aller dere som får til dette.. :thumb :respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt OK å ha ett alternativ til Gatebil som passer vanlige folk mye bedre når det gjelder økonomi ihvertfall..

Men PASS på å ikke gjør sommertreff likens som gatebil.. Høyepriser og stort sett kaos og null kjøring for oss vanlige..

Håkon Andrè Flægstad

Manta B 2.0 16v Turbo

Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling

http://www.mantapitstop.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers helg:D

Problem fri helg bilmessig, kanon vær, og forbedringer fra sist treff = fornøyd resultat.

Bra at det ble delt opp i 2 køèr ved inngang, men flytt skiltet lenger ned neste gang;) Sliter å stå med trekk bil i kø i en oppoverbakke.

Foby glassflasker, tillat kun boks øl, det vil hjelpe en god del med å holde rent, glass-skår hører ikke hjemme på en slik plass, mass jobb med å rydde

opp også, spes i sand og plen rundt omkring.

 

Det med kø og racing clutch er og vil forbli et problem på en slik plass, man får dytte bilen om man ikke takler det....

 

Litt vanskelig der med å få grip kjørere ut i grip timer og driftere ut i drift timen, for når man stiller seg i kø så vet man ikke om man rekker utpå eller ikke. Alle bilene blir jo blandet i kø så...

Om noen har noen god ide til det der så regner jeg med arrangørene motar den med et takk.

 

Gå gjerne rundt å del ut søppel sekker til folk i løpet av helgen (så ikke ut som om at alle hadde med seg) ;)

 

Takk for et fint treff og satser på at det blir neste år??!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på en ting jeg: Koster det mer og frakte en værstingbil opp/ned til ACR enn en vanlig bil? Og legger de igjen mer $$ i kassa til sommertreff en andre?? I så fall, tør ikke tenke på hva det koster, da mitt budsjett var en god månedeslønning..

Var kansje litt feil formulert den settningen.

Med værstingbil mener jeg en bil som må fraktes med Henger eller tog(ikke kjørbar på vei 50-100mil), og da blir fraktkostnadene dyre(leie henger/trekkvogn,

og så leier noen av dem "Stand" fra 5.000.- + at dem trekker Publikum som igjen er økonomisk bra for Sommertreffet.

Har vært heldig å blit sponsa frakt og opphold på begge treffene i år jeg, for det

koster en del kr + at man må ta fri fra jobb, men håper å ha mulighet til værtfall

et ACR treff i året:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du foreksempel vi skulle gjøre det, når vi har depo midt i køe..? skal jeg rygge supraen tilbake...? Jeg så totalt 7-8 biler som gjorde dette. Skjønner egentlig ikke problemet her,

 

 

 

 

 

Dette kan ikke samenlingnes med GATEBIL det er det mye verre...

 

 

Neida... tengte på de som bare kjørte rett inpå, på venstre sida i "startfeltet".

Men har fått en del oppklaringer nå.... det jeg var var ute etter!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg bare var irritert den gangen da "plutselig" bare værstingbilene skulle være på banen og jeg da hadde stått en time i kø og neste time igjen va drift som ikke jeg har noe å gjøre på. Og etter det var det breisladd, så ble jo litt lenge for meg å vente :)

Lag gjerne en time på lørdag til værstingbilene men få det med i programmet.

 

 

Vet at fredagskveld og søndagsformiddag er perfekt for grip med lite biler på banen, men har bare meg selv å skylde da bilen ikke var klar fredag og sent på lørdag så røyk oljepumpa mi.

 

Er meget godt fornøyd med treffet, og håper at det vil fortsette å være slik det er nå, både puklikumsvennlig og sjåførvennlig uansett bil str hester osv osv..

http://www.lofoten-gatebil.com

 

94 540iA Touring

05 caddy Tdi Svart met perlemor

90 318is e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel tilbake etter en veldig bra helg...Godt vær og mange råe biler..Bra av guttene som har klart å få dette til..Stå på..:)

Men som vanlig har man ting som man er missfornøyd med...:

Mer latterlig PR trix enn Koeniggseggen skal man vel lete lenge etter...Helt utrolig.:jerkoff:

 

- Hvem er det som bestemmer ang. kjøring og biler på banen RRS eller Sommertreff Crew? Alt for mange biler som ikke engang hører hjemme hos høggern slipper utpå. Minste kravet er vel 4 hjul? Hav har en bil med kunst frontrute på banen å gjøre?

Teknisk kontrollen må bli mye strengere. Hva med å flytte den ut av "pit lane"? Slik at man slipper kaos ved innkjøringen.

 

- Drifting og ukontrolerbart galskap.

Hvor mange tusen kr. koster det å rydde opp etter folkene som er av banen hver runde? Innføre "bot" for hver utforkjøring ala 500,- gang. Kansje de som kjører tenker seg extra godt om før de legger seg bredt uten kontroll...?

Hadde som sagt tidligere en episode da bilen til RMS fikk en stein på 7-8cm i dia. i fronten, og det var nok garantert ikke et tidligere Stcc løp som forårsaket at den lå midt i veibanen...!

Kosting mellom hvert opphold i heatene?

 

-Alkohol

Sier det igjen...Alkohol har overhode ingen ting å gjøre på Sommertreff arrangemanget...Drita fulle fjortisser og voksne folk veltende mellom bilene...Purken sin opptreden var vel heller latterlig...:coplight

 

-Prøveskilt

Hva med å totalforby prøveskilt på banen? Kun la inviterte me råe biler kunne bruke det.. Da unngår man "1500,-" biler.. Hva er det pulikum kommer for å se?

 

Ja var vel nok pepper for nå... Er bare så synd at folk ikke tør å si det de virkelig mener her på forumet...

Prøveskilter...!

Å totalforby prøveskilter syns jeg er et LITE gjennomtenkt forslag, at en bil med prøveskilter er i så mye dårligere forfattning enn en med hvite skilter og oblater er slett ikke tilfelle! Er mange som satser på import av bane/gatebiler for å kunne slippe de IDIOTISKE avgiftene vi har i dette landet, og jeg er selv en av dem, så og forby oss med prøveskilter vil slett ikke løse problemer som farlige sladdinger eller potter, dekkrester og stein i kjørebanen. (Ikke mange av extreme-bilene som har hvite skilter heller forresten)

Kunne det ikke være en mulighet og stille krav til at de bilene som skal på banen med prøveskilter MÅ ha med seg en godkjent naf-test eller lingnende, denne testen koster jo i flere tilfeller mere enn noen av bilene som var på banen, og med dette kan vi kanskje slippe unna noen 1500-kronersbiler...

 

Elers vil jeg takke Sommertreff m/crew for at de steller til slike FANTASTISKE treff to ganger i året....!! Gleder meg til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Jonas her sier var jeg oxo en av de "heldige" som stod 1 time i kø for å bli vinket tilbake bakerst i køa igjen pga verstingheatet. Kan vel påstå at jeg mildt sagt ble forbanna da ja..

 

Har egentlig ikke mye å utsette på arrangementet, men et par ting kan vel nevnes:

 

Det var dette med den såkalte værstingkjøringa da som ingen hadde hørt noe om før man hadde stått i kø for banekjøring opp i mot en time. Vi kunne jo få stått å venta fremst i køa vi som ikke fikk slippe ut på ihverfall istedet for å bli vinket bort fra pit...

 

For det andre må jeg påstå at det ble en del rot rundt tekninsken og køa utenfor pit. Har egentlig ikke mye forslag, men det fungerte meget bra når det stod en kar å silte tekninsk fra banekjøring ved starten av køa. Synd jeg bare så han midt på lørdag..

 

Ellers må jeg si at ACR var den hittil råeste banen jeg har kjørt på og at jeg allerede gleder meg til vårtreffet..

 

Tusen takk til Arrangør, publikum og andre sjåfører som gjorde dette til en minnerik helg for meg.

 

PS: Forresten arti på hjemtur.. Når man kjører med bilfrakter er det høy tutefaktor når man passerer andre folk man ser har hvert på treff! Lett å komme i prat var det oxo nedover dalen..

 

Drift on!

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig stort sett en ting jeg har å sette fingeren på, og det er toalettene, spesielt på Søndag.. Så ut som det hadde vært fest der hele helga, toalettpapir-holdere var rasert, og tror det var to dasser igjen som hadde ring intakt.. Hva er det folk driver med egentlig?

En ting er å holde toalettene rene, men å drive å reparere de flere ganger for dagen begynner vel å bli drøyt..

 

Påfyll av papir hadde dog vært hyggelig! ;)

 

Ellers var det et knalltreff med mye sol, og mye pent og se på!

Jeg og resten av oss i Tevo-'crewet' hadde mye moro i hvertfall :)

 

Jeg veit iaffal om en som kommer neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at verstingheatet ikke er en dum ide men som motry740 sier er det litt dumt å bli jaget bort etter å ventet i kø i en time.

Men vis man får lager et verstingheatet som legges i programmet vil det bli bra. Synes det virket ganske greit med grip og drift heatetene.

Ser frem til å treffe Morty740 og resten av drifterne til neste år.

Treffene blir bare bedre og bedre for vær gang så sommertreffe crewet tar lærdom av ris og ros fra folket.

Ser veldig frem til våren.

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår