Gå til innhold

Znip - Mazda 626 GC - Oppussing & Turbo konvertering

Ranger emnet


Znip

Anbefalte innlegg

Yup! Egentlig det sammme jeg skal gjøre, den manifolden er ganske bra men tror jeg skal ordne noe bedre ettervært :)

 

Den er veldig tjukk så når du får varmen i den så holder varmen seg godt helt inn i turboen :) men den er litt liten:zzzz:

 

At manifolden eller turboen er liten?

Manifolden er liten ja.. men det er bare bra.. Ekke så veldig god plass der :)

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At manifolden eller turboen er liten?

Manifolden er liten ja.. men det er bare bra.. Ekke så veldig god plass der :)

 

Ja manifolden ja, den er litt smal inni :) Men har ganske bra flow har jeg hørt :) Ikke noe problem å dra ut 300hk+ ihvertfall fra f2t motoren med på sveiset ny flens med fet turbo :)

 

Turboen din er vel fra skyline var den ikke? Burde vel holde det vell hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja manifolden ja, den er litt smal inni :) Men har ganske bra flow har jeg hørt :) Ikke noe problem å dra ut 300hk+ ihvertfall fra f2t motoren med på sveiset ny flens med fet turbo :)

 

Turboen din er vel fra skyline var den ikke? Burde vel holde det vell hehe

 

Orginal skyline turbo ja.. tåler max 1 bar, men motorn holder ikke med så langt da.. 0.8 peak kanskje?

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt ikveld også.. plukka av toppen å innsug, bare litt kosearbeid :)

 

Innsug, gasspjeld og fuelrail

296.jpg

 

Så fikk jeg vite det jeg hadde gått å lurt litt på.. forgassertoppen er ikke lik som den andre

Litt dumt igrunn, da jeg hadde tenkt å brukt forgassertoppen siden den hadde gått 60` km mindre

innsprut til venstre, forgasser til høyre

298.jpg

 

Så fikk jeg også bekrefta det jeg trodde om forgasser og innsprutstemplene i forhold til kompressjon..

Innsprutstemplene til venstre hadde en forhøyning i midten for høyere komp, forgasserstemplene hadde ei grop for mindre komp

300.jpg

 

Dysene, skal vist klare 230cc @ 3bar (80% duty cycle)

299.jpg

 

 

Bonusbilde av forgasseren

297.jpg

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hakke noe link dessverre! Men bare et tips at disse passer! :)

 

Fant du noe, sorry for sein tilbake melding :p

 

Fant ingenting, men bestiller der ifra iløpet av uka tror jeg.. mye snacks der:)

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Har selv vært på tanken å konverter til turbo, men på en renault 19, men har bare ikke helt peiling på hva som må gjøres angående motorstyring og liknende..

er det mye stress å bytte hjernen eller hva må egentlig gjøres?

 

Utrolig fett prosjekt å følge med på!:thumb

 

 

Vist du egentlig ikke vet hva som må gjøres så kjøp ei kebabtralle.. thefinger.gif

 

venter spent på fler updates her!

porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår