Gå til innhold

Znip - Mazda 626 GC - Oppussing & Turbo konvertering

Ranger emnet


Znip

Anbefalte innlegg

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er jo en slik sak som "lekker" hele tiden, virka ikke helt bra hos meg, pga at den ble fylt med olje som kom fra truboen. Det viktigste for å få stabilt ladetrykk er vel en god wastegate klokke.

hjelper vel kanskje på med catchtank? Vet ikke hvordan klokka er, men finner vel fort ut det i april :titties:

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vise deg en som bleeder som er trykk regulert... en slik skal jeg ha meg senere ihvertfall, SPARER mye penger på det.... og fungerer ganske utmerket, skal se om jeg finner den til deg jeg :hellothere:

 

LINK: http://www.prdonline.com/catalog/product_info.php?products_id=281

 

jasså ja :win

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:50 Glad og fornøyd ankommer jeg og en kamerat trondheim, klar til å hente delebilen

IMG_6766.jpg

 

23:50 Alt klappet å klart, bilen festes i slepetau, og veien hjem fra melhus begynner

IMG_6768.jpg

 

04:40! Ankommer Verdal med delebilen, HELT I RUTE! :lol: :lol:

Trondheim - Verdal (10 mil) på 5 timer er ikke så værst

Kameraten poserer villig på delebilen som takk for turen

IMG_6770.jpg

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63.jpg

 

 

Fikk "taua" bilen siste stykket opp til der hvor prosjektet pågår

 

61.jpg

62.jpg

 

 

Påplass med seg! Demontering orka jeg rett og slett ikke å begynne med.. Tar det til uka!

Merk bulken på framskjermen.. To gutter i seiersrus over å ha kommet helskinna hjem ;)

 

64.jpg

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

looking great ;)

 

Merklig plassering av den fordeleren, åssen motor er dette? gjetter at det er 12ventiler :D Noe mer du har gjordt hoved bilen da?

 

gøy med road trip forresten, viktig og finne på mye klovneri på veien til og fra... minner for livet :D

 

stå på Znipy;)

Hehe, nei dette er ikke 12 ventiler.. 8ventiler it is;) Samme blokk som på 8v forgassermotor på samme karosseri, bare anna topp og med innsprut.

 

ja.. sykeste turen.. jeg har ikke fått tilbake kortet enda, det er ikke skilt på delebilen, å du skal tro det var en nervøs herremann som satt i delebilen hele veien hjem! (altså meg;) )

 

Hjelper godt med motivasjon igjennom kommentarer, takk for det:)

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det kan jeg tro! Den fordeleren er jo kobla på kammen sant? men må jo være et ledd der ellno.. hakke sett den detaljen før...snodig greier..

 

ser ut som det er samme motor fester som F2T, hvorfor ikke kjøpe en slik en med orginale 330cc dyser turbo innmat god nok 400hk? Jeg vet om folk i USA som kjører 400hk på orginal dysene, det er rått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det kan jeg tro! Den fordeleren er jo kobla på kammen sant? men må jo være et ledd der ellno.. hakke sett den detaljen før...snodig greier..

 

ser ut som det er samme motor fester som F2T, hvorfor ikke kjøpe en slik en med orginale 330cc dyser turbo innmat god nok 400hk? Jeg vet om folk i USA som kjører 400hk på orginal dysene, det er rått :D

 

den går til kammen ja! kan ta et bilde neste gang så kan du få se:)

Vel, nå har jeg allerede gt bilen stående klar til demontering, så tror ikke jeg satser på 12Ventilern denne gang.. Har tenkt å bruke forgasserblokka på innsprut-toppen

forgasser stemplene har lavere komp enn innsprut (8,5 på gasser, 10,4 elns på sprut) så jeg tror jeg skal få til et bra opplegg her, kombinert med megasquirt:tannløs:

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS høres strålende ut! Dette her skal bli morro:) husker ikke helt med kompresjonen på f2t er 7nesten 8? men tror det skal gå greit med 8 uansett... kommer og gå friskt!

 

tåler pakningene og resten dette da? Husk bilde da, syns sånt er spennende å se på ;) nok innlegg her for ikveld... lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS høres strålende ut! Dette her skal bli morro:) husker ikke helt med kompresjonen på f2t er 7nesten 8? men tror det skal gå greit med 8 uansett... kommer og gå friskt!

 

tåler pakningene og resten dette da? Husk bilde da, syns sånt er spennende å se på ;) nok innlegg her for ikveld... lol:)

 

Ja, skal bli kos dette her :D All innmat og dyser holder til minst 250hk etter hva jeg har hørt. og rundt 1bar. Men vil satse på 0.8 / 0.9 bar. Men hey, mitt første turboprosjekt dette her, så kan ikke forvente så mye:)

Pakningene klarer det, har også muligheter for å få laga toppakning i kopper:)

hehe, er ingen innleggs-kvoter i tråden min iallefall:hellothere:

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår