Gå til innhold

Znip - Mazda 626 GC - Oppussing & Turbo konvertering

Ranger emnet


Znip

Anbefalte innlegg

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette ser jo... Omfattende ut :P Lykke til videre og bra med pågangsmot på denne karen ja!!

 

Takker for det, ja må ha en del pågangsmot når man begynner med en gammel bil :P

Se her ja, hvor har du tenkt og montere den?

 

 

Tja.. det var det ja.. innspill?

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tenkte meg det ja... derfor jeg spurte;) Enkleste hadde vel bare å koblet det opp på olje returen fra turboen ? Men er vel fordeler og ulemper med det, men er vel helt klart det enkleste ville jeg tro..

 

 

Ja.. får se hvordan jeg gjør det... Men den problemstillinga får jeg ta senere:P

 

Kan hende jeg er blind og jeg skal ikke pårope meg noe ring-rev på oljekjøling men hadde det ikke vært kjekt med en termostat til oljekjølern? Du har sikkert tenkt på dette.

 

Jo, termostat følger somregel med i oljetemp-målere fra diverse produsenter.. Med koblingskjema osv.. Så det kommer det også :)

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette Znip;)

 

Men må vel også nevnes at låven din endelig har fått sett skikkelig bil, når 940'n endelig kom seg inn så ble låven glad.. hehe :boxers

 

hehe.. tja.. Sidepipes fikk du iallefall :volvopower:

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er planene for helgen, kommer vi å se noen store forandringer?

 

Jeg finner vel alltids noe småplukk å tjone med.. Jeg og "min personlige sveiser" skal sandblåse hver våres calippere.. Og mulig det blir tid til litt sveising om han gidder :doh

 

Også kanskje få bygd den ramma til den 10tonns jekken, slik at vi kan få pressa inn og ut hjullager og foringer :)

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur ide det med den ramma, jeg prøvde alt mulig rart med gjekken min jeg, hehe ble til at jeg tok det på en skikkelig presse, se side 3 nederst i tråden min så får du se :) pass på så du ikke moser dem for langt ned i skiva, jeg kjøpte ikke nye bare overhalte dem for det var ikke slark i dem... Mye gav du hjul lagrene pr. stk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur ide det med den ramma, jeg prøvde alt mulig rart med gjekken min jeg, hehe ble til at jeg tok det på en skikkelig presse, se side 3 nederst i tråden min så får du se :) pass på så du ikke moser dem for langt ned i skiva, jeg kjøpte ikke nye bare overhalte dem for det var ikke slark i dem... Mye gav du hjul lagrene pr. stk?

 

Haha, det var litt av ei presse!

Skal få noen til å se på de hjullagra.. Så det blir gjort riktig:)

Hmm.. var det mye da? 200kr pr hjul bak.. Biltema varer.. Holder imassevis:P Pengene går til motoren ;)

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, 200kr er grei pris, tror mekonomen / mazda skulle ha en høvding pr stk da jeg undersøkte (er ikke sikker på om vi deler de samme delene.. Men fra GTn din med skive brems bak så passer nok samme deler til Proben), så tok og åpnet de gamle og satt den inn med nytt hjul-lager fett... gjorde susen det

 

:D Syns du gjør pent arbeid, kan ikke si det nok!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, termostat følger somregel med i oljetemp-målere fra diverse produsenter.. Med koblingskjema osv.. Så det kommer det også :)

 

Ja, hadde vel blitt feil å kjøre uten termostat, for kald olje er ikke noe å hige etter. Hvem selger oljetempmålere med termostat?

Mazda Miata 1.6T (snart T hvertfall) Prosjektlogg

Renault Dauphine 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde vel blitt feil å kjøre uten termostat, for kald olje er ikke noe å hige etter. Hvem selger oljetempmålere med termostat?

 

aaah.. termostat ja! Tenkte feil her nå jeg.

Hmm. nå ble jeg usikker gitt.. Vet ikke hvordan jeg gjør det med termostaten:P

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår