Gå til innhold

Znip - Mazda 626 GC - Oppussing & Turbo konvertering

Ranger emnet

Znip

Anbefalte innlegg

hehe, 200kr er grei pris, tror mekonomen / mazda skulle ha en høvding pr stk da jeg undersøkte (er ikke sikker på om vi deler de samme delene.. Men fra GTn din med skive brems bak så passer nok samme deler til Proben), så tok og åpnet de gamle og satt den inn med nytt hjul-lager fett... gjorde susen det

:D Syns du gjør pent arbeid, kan ikke si det nok!:)

mekonomen hadde til rundt 400kr pr hjul til min.. men tror disse delene fra 83-87 + 88-91 626 passer overens med 88-91 (?) Probe

Takker for fin tilbakemelding, alltid hyggelig :D

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husker ikke helt, men mye av de små delene passer ja, helt genialt :) Slipper jeg å bestille alt fra USA. 88-91 er vel riktig, men 1gen probe ble jo produsert helt til 92, så vet ikke helt hvordan dem har gjordt det da men vet at det er noen forandringer på kjølesystemet fra 91-92. Tror til og med de stab foringene kunne ha passet på min, tittet litt på mine ute i garasjen istad for og sammenligne, så utrolig like ut, mye gav du for dem og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men mye av de små delene passer ja, helt genialt :) Slipper jeg å bestille alt fra USA. 88-91 er vel riktig, men 1gen probe ble jo produsert helt til 92, så vet ikke helt hvordan dem har gjordt det da men vet at det er noen forandringer på kjølesystemet fra 91-92. Tror til og med de stab foringene kunne ha passet på min, tittet litt på mine ute i garasjen istad for og sammenligne, så utrolig like ut, mye gav du for dem og hvor?

Hmm, 154,- pr stk på mekonomen var det vist :D Billig det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enter sandman! :eddie

Da har jeg fått begynt på sandblåsinga.. Fikk bare tatt en idag men..

Jeg både sandblåste og pussa med negerkuse på kalipperen.. Tok grovarbeidet med kusa, og tok resten med sandblåsing.

Her holdt jeg på.. bli en del sand

110.jpg

Ferdig. Sammen med rep.settet bli jo dette så godt som ny nesten :)

108.jpg

109.jpg

Før og etter pussing

113.jpg

Så var det bare å legge den i.. såpevann? :lol:

112.jpg

Innmaten ligger å godgjør seg

111.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, se her ja.. har plukket løs det der engang og, veldig like kalippere også:) Husk å smør dem inn godt igjen da, fikk du med olje i rep kittet eller bruker du bare bremseveske?

Trengte du ikke noe spesial verktøy for å skifte pakningene å sånn?

Var ikke olje med med..smører sylinderen inn med bremsevæske, og "håndbrekksdingsen" med noe fett.. Slik var det når jeg demonterte også, så satser på at det blir rett smøring.

Nei, trengte bare et flattjern til pakningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. for de som lurer på om jeg er en dust, så er det ikke såpevann altså, det er vanlig avgiftsfri diesel :doh

Jeg satt faktisk og lurte på, hva er det han driver med,,hehe

626 blir bra ! Elazner sin er jo et kapitel for seg selv, men følger med god troende ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt faktisk og lurte på, hva er det han driver med,,hehe

626 blir bra ! Elazner sin er jo et kapitel for seg selv, men følger med god troende ;)

Hehe :fatality:

Takktakk :) Ja, GD`en hans er jo rimelig strøken.. men jeg satser på litt mer gamp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du:)

kjekt prosjekt å kikke på. ser ut som det ender opp som en ganske bra rakett til slutt dette!:) *stå på*

men jeg bare lurte på hvor du har kjøpt oljekjøleren. (kan vær du har skrevet det tidligere og at jeg bare ikke har lest det... hehe:) men hvor?)

hilsen Roger:D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du:)

kjekt prosjekt å kikke på. ser ut som det ender opp som en ganske bra rakett til slutt dette!:) *stå på*

men jeg bare lurte på hvor du har kjøpt oljekjøleren. (kan vær du har skrevet det tidligere og at jeg bare ikke har lest det... hehe:) men hvor?)

hilsen Roger:D

Heisann, takker for kommerntar :)

Oljekjøleren ble kjøpt igjennom et gruppekjøp arrangert av MOGN, fra utlandet et sted.. husker desverre ikke hvor. Kosta 1200kr + moms for oljekjøleren pluss slanger og sandwich

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update!

Litt rust-dreping var forretten på dagens meny

Mangler bare å sveise nå

103.jpg

125.jpg

124.jpg

Så tok jeg av toppen og gassern.. Skal erstattes med samme topp og innsprut, med forgasserblokka.. så får jeg samme komp. som gassern (8,6 istedet for 9,5)

121.jpg

120.jpg

122.jpg

123.jpg

Jeg har ikke vært "så dypt" ned i en motor før.. så kan ikke si om det ser bra ut eller ikke.. Noen som har noen innspill ang motoren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider