Gå til innhold

Ang lys på 240

Ranger emnet

Petterj

Anbefalte innlegg

Lys bak på min volvo er gått helt bananas.. Når bilen står med parklys eller nærlys på, så lyser det kun i 1 lampe bak, når jeg bremser lyser det i bakruta og, men ingen fler steder.

Har prøvd å pusse bak der lystfeste med pærene skal stå, har ingen ting å si.. det fungerer ikke da heller.

Opprinnelig skal det lyse 4 lys bak(som det var før på min) 2 lys på hver side bak, på hver sin side. når jeg har bilen på nærlys og parklys.

Jeg vet ikke.. er det en jordingsfeil ellernoe ?

Kan det bare være å bytte begge platene bak der lysfestene skal stå og skifte til andre, eller er det noe annet med elektronikken i bilen som er feil?

Jævlig kjipt :\

Kom med spørsmål så svarer jeg.. har gjerne lyst til å få det fiksa.. =)

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over jordinger, ta en boks 5-56/wd-40/osv og smør alle kontaktpunkter bittelitt!

Kontaktpunktene mellom sokkelen til lyspæren kan du helt sikkert pusse med litt sandpapir, bøye litt på de i sokkelen for å få bedre kontakt også ha på litt smøre-guffe etterpå! :)

Da er du sikker på at det ikke er dårlig kontakt som ødelegger for deg i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer, det skal jeg prøve på =) var soklene jeg mente.. men det er et annet problem.. har tatt ut noen av soklene med pærer i nå.. for hvis jeg har alle plugga i, så lyser alle lysa, inkl bremselys i bakruta hele tiden?!? alle fire + den i ruta.. hmmm

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvor mangen watt er da nærlsa? Nærlysa er 55w, fjernlysa er 60w..

Aha.. Javel.

Mente det stod 55w på pærene i 1000-meterea mine.. Jaja, det lyser, og det lyser godt. Har ikke sjekka heller, så du har vel rett.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider