Gå til innhold

Hvordan få mest mulig bass?

Ranger emnet

Laks1

Anbefalte innlegg

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se etter ett element som har høy følsomhet (db pr. m), gjerne i midten av 90-tallet og som tåler godt med effekt. Cerwin Vega har som regel god følsomhet på sine subber og tåler godt med effekt. Generelt vil JEG anbefale deg å legge mest penger i forsterker og relativt mindre i bassene. En brukt forsterker og nye elementer er det jeg ville tittet etter. Er litt skeptisk til å kjøpe brukte elementer da du ikke kan sjekke at spolen har vært delvis kokt uten å ødelegge elementet. Samme utstyr, men forskjellig montering kan fort gi over 6dB forskjell så det er viktig å prøve seg litt frem for å finne ut hva som funker i den bilen du skal bygge i.

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men; er du skada eller noe? Hvis du leser quoten min så skjønner du kanskje litt mer. Jeg viste bare Hifonic hvorfor du oppga både 12Ohm og 3Ohm. Jeg quoter på nytt slik at du slipper å bry de stakkars hjernecellene med å bla oppover:

TITTEL VERDI

Maks. effekt 3000 Watt

Effekt RMS 600 Watt

Følsomhet 90dB @ 2.83V/1m

Impedanse 3 eller 12 Ohm

Monteringsdybde 232 mm

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JBL har funnet løsningen:

Eivinn - Bilradiospesialisten i Kristiansand:

"Her har du en av de råeste 10" på markedet for tiden. Hele 3000 watt blitt stappet i denne "lille" subben, og den yter hele 600 watt(!) RMS. Denne er subben har et skikkelig tøft utseende, og en lyd som passer over alt! Vil du ha den kjappe og presise, den kraftige og dype, eller kanskje begge deler, er dette det rette alternativet."

Et element som ikke trenger forsterker, hvor genialt er ikke det? :popcorn

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uno Racing
Unnskyld meg, men; er du skada eller noe? Hvis du leser quoten min så skjønner du kanskje litt mer. Jeg viste bare Hifonic hvorfor du oppga både 12Ohm og 3Ohm. Jeg quoter på nytt slik at du slipper å bry de stakkars hjernecellene med å bla oppover:

okay daså.... men fan ikke tru at du e nokka.... de e ikke så tøft og vær storkjæfta i et forum når du ikke ser motparten i øyan....:deng

va ikke ute etter og brife me kunskap som æ ikke har¨....

kødd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JBL har funnet løsningen:

Eivinn - Bilradiospesialisten i Kristiansand:

"Her har du en av de råeste 10" på markedet for tiden. Hele 3000 watt blitt stappet i denne "lille" subben, og den yter hele 600 watt(!) RMS. Denne er subben har et skikkelig tøft utseende, og en lyd som passer over alt! Vil du ha den kjappe og presise, den kraftige og dype, eller kanskje begge deler, er dette det rette alternativet."

Et element som ikke trenger forsterker, hvor genialt er ikke det? :popcorn

Hehe, hvor genialt er ikke det?

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider