Gå til innhold

Hvordan få mest mulig bass?

Ranger emnet


Laks1

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Uno Racing

kansje d e d... kansje ikke. alt æ kann e og sammenligne me andre subba æ har hatt og hørt på.... d eneste som æ har hørt spille/ trøkke bedre en den subben hær e en stoker 18" no har æ aldri hørt morell spille da men d e sikkert bra....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje d e d... kansje ikke. alt æ kann e og sammenligne me andre subba æ har hatt og hørt på.... d eneste som æ har hørt spille/ trøkke bedre en den subben hær e en stoker 18" no har æ aldri hørt morell spille da men d e sikkert bra....?

 

Morel stiller vel i en litt annen klasse forsåvidt. Morel har SQ-subber... ikke SPL.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SQ = sound quality = lydkavlitet. Her offrere man nivå til fordel for kvalitet.

SPL = sound presure level. kan sies å være høytspilling der SQ er mindre viktig i forhold til å få det til å spille høyt. Men mest brukt som mål på hvor høyt det faktisk spiller målt i decibel (dB))

SQL = sound quality level(eller er det loud?) er en kombinasjon av de to over, spille høyt men fremdeles med god lydkvalitet. Dette er nok det de fleste blir mest fornøyd med av de tre kategoriene.

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal høres fra lang avstand, du skal ha musikk i bilen ikke bare bråk. Ikke for dyrt..

 

Bil Golf ??

 

Jeg ville valgt 2 stk 12" på monoblokk i porta kasse. høy følsomhet.

 

høres da langt unna meg med mine 2 X 12" i porta kasse. i MB'en

 

Hvilke anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp MA Audio, billi og bra:)

he 2 15" i ein nissan sunny spela HØYT! og go lyd kvalitet

har en 15" til salgs samme som eg har i sunnyen

450rms 900watt 175oz magnet, pris med kasse 1600, uten kasse 1200

kan den vere interisang? spiller høyt og bra:)

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta o s se inne på bilradiospesialisten si hjemmesie og da finn du en 10" JBL sub som e 600w rms i 12 ohm og 3000w i 4 ohm!!!! en slik en hold i massevis.... kjøpte mæ en og e mei en fornøyd:) bare pass på at du har en jævla kraftig mono blokk... for den e tung drevet ut a fan.....

 

Hva mener du med at den er 600w ved 12 ohm og 3000w ved 4 ohm?

Noe sier meg at du ikke vet hva du snakker om :)

 

Og 104dB ved 25hz er ikke så veldig høyt.. Jeg spilte 144,5dB ved 33hz i gamlebilen og enda høyere nå.

 

Tror ikke JBL er så rått jeg. Var det før ja, men det merket har tapt seg mye i det siste.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uno Racing
Hva mener du med at den er 600w ved 12 ohm og 3000w ved 4 ohm?

Noe sier meg at du ikke vet hva du snakker om :)

 

Og 104dB ved 25hz er ikke så veldig høyt.. Jeg spilte 144,5dB ved 33hz i gamlebilen og enda høyere nå.

 

Tror ikke JBL er så rått jeg. Var det før ja, men det merket har tapt seg mye i det siste.

 

 

d e da i såfall jbl sjøl som ikke veit ka de snakke om... for de spesifikkasjonan va d så følt me subben når æ kjøpte den.... men æ må beklage, d e ikke 3000 i 4 ohm, d e 3 ohm.... 104 db e forøvrigt og no jbl har funnet ut... og di teste vell subben i friluft... står vertfall d i papiran så fulgte me.

så i en bil må man vell plusse på en god del meir....

si ka du vill men d va lydtrykk d va snakk om hær og den subben har et fantastisk trykk for og være 10" i den pris klassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2stk Power Aqoustik FUBR-12 i 90liters porta mdf kasse.

De koster kun 1398 pr stk, og jeg klarer å få ørevoksen til å dette ut når du sitter i forsetet. Så trøkk er det NOK av.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår