Gå til innhold

Import - teknisk kontroll

Ranger emnet

Hansiii

Anbefalte innlegg

Lurer på det samme...

Bilen min er stylet, men motor er ikke modifisert/trimmet. Men den bråker antagelig litt over grensen til hva som er tillatt. I papirene jeg har står det at den bråker 75dB (eller noe slikt) - noe som da ikke er tilfelle i praksis siden eksosanlegg er byttet ut.

Veldig sannsynlig at de kommer til å henge seg opp i det? Måler de alltid støynivå? Hvor blir egentlig støyen målt fra? (1cm fra potten, eller 2 meter bak bilen f.eks.?)

OBS: Merk at vi snakker om teknisk kontroll ved førstegangsregistrering. Så vidt meg bekjent er de mye strengere da enn ellers...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var med min gjikk han en runde rundt bilen og sa d så veldig bra ut. så sendte han meg for og hente ut skilter. lånte meg tillogme verktøy og spanderte skruer på meg ;)

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme...

Bilen min er stylet, men motor er ikke modifisert/trimmet. Men den bråker antagelig litt over grensen til hva som er tillatt. I papirene jeg har står det at den bråker 75dB (eller noe slikt) - noe som da ikke er tilfelle i praksis siden eksosanlegg er byttet ut.

Veldig sannsynlig at de kommer til å henge seg opp i det? Måler de alltid støynivå? Hvor blir egentlig støyen målt fra? (1cm fra potten, eller 2 meter bak bilen f.eks.?)

OBS: Merk at vi snakker om teknisk kontroll ved førstegangsregistrering. Så vidt meg bekjent er de mye strengere da enn ellers...?

Du har lov til å ha +/- 5dB støy i forhold til org. tall som står i vognkortet. Måling blir utført på to forskjellige måter.. Måling blir utført slik at man fra eksosens utløp går 2m til siden og 2m bakover.. Isåfall så blir det da målt i ca 60graders vinkel, 2m fra eksosen din.. Biltilsynet og NAF gjorde ihvertfall det på min bil..

Lagde en halv crappy tegning for å få det mer forståelig..

Mling.jpg

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du 60 grader der?????

Som jeg skrev, så blir det brukt to metoder.. Enten to meter ut og 2 meter tilbake, eller i 60graders vinkel 2 meter fra eksosens utløp.. Og ja, jeg er smart nok i hodet til å skjønne at det ikke er 60 grader der..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider