yeepzi Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 heihei lurte på det med scoop på pansret! hvordan er dette på vinterstid her oppe i kalde nord?? snø å jævelskap?? Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 tar hvertfall litt tid før du får det varmt i coupen ;) Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalheim Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 har ingen betyning om du har scoop på pansret når det er vinter, men hva skal du med det?`bare for kjølingen sin del? luftfiltret? tmic? Siter 07 suzuki GSXR750 08 subaru outback 2.0D premium 06 subaru impreza wrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Ikke legg det over no el greier... Snø smelter vettu... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeepzi Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 tenkte jeg skulle prøve å styre lufta som kjørling til turbo og luft til luft filtret! er dette lurt?? vil jeg merke noe på motorn?? kaldere luft = mer luft! Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Hvis du vil ha kaldere luft i mottorrommet kan du jo montere bakovervendte "gjeller" lengst oppe på panseret (ved frontruten) så den varme luften i motorrommet har større plass å forsvinne på... Eller en gjelle ved luftfilteret hvis dette ikke sitter slik at det får nok kaldluft fra grill osv. Men igjen, da er det nok lettere å gjøre som axxept fåreslår, å lede kaldluften inn til filter/turbo gjennom et rør istedet, siden du vil slippe å sveise på scoop eller kjøpe nytt panser. Da slipper du vel også mesteparten av snødrev og annet moro som gjerne kan slippe til ned i et stort fremovervendt scoop, men det vil kanskje ikke se fullt så tøfft ut siden et rør på innsiden av motorrommet ikke vises slik et luftinntak på panseret vil gjøre. Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meino Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 jeg har cossi riller å jeg merker ingen forskjell! Siter Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen! *Audi A4 TdiQ* *King Cab 2.2 badass*solgt* *Sierra 2.0 IS *søppel* *arctic cat zl 500 *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Forskjellen vil nok bli minimal, knapt merkbar i det hele tatt, men for en som vil ha mest mulig kjøling så er vel riller en mulighet. Men dog ville det nok vært bedre med et lite forovervendt inntak ved filteret hvis man først skal ha hull i panseret. Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeepzi Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 så det dere sier er at d beste hadde vært å fått lufta inn i fronten (fra fangern)!! og så fixe noe alla det toyota celica carlos sains luftuttak visst jeg får lov å kalle det det på pansere?? Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Ingen problem med scoop/luftinntak i panseret om vinteren. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Så lenge man får nok kald luft inn til luftfilteret/motoren så er det så å si det samme hvor du tar luften fra. Det letteste er å legge en eller flere slanger fra frontfanger/grill og inn til ca 10 cm fra luftfilteret - noe litt mer avansert ville være å smekke på et forovervendt luftinntak på panseret over/foran luftfilteret. Jo mer og kaldere luft, jo bedre, men på en bil uten stor hesteflokk vil du nok ikke merke så mye forskjell. Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.