Gå til innhold

scoop på vinterstid

Ranger emnet


yeepzi

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

tenkte jeg skulle prøve å styre lufta som kjørling til turbo og luft til luft filtret!

 

er dette lurt?? vil jeg merke noe på motorn?? kaldere luft = mer luft!

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha kaldere luft i mottorrommet kan du jo montere bakovervendte "gjeller" lengst oppe på panseret (ved frontruten) så den varme luften i motorrommet har større plass å forsvinne på... Eller en gjelle ved luftfilteret hvis dette ikke sitter slik at det får nok kaldluft fra grill osv.

 

Men igjen, da er det nok lettere å gjøre som axxept fåreslår, å lede kaldluften inn til filter/turbo gjennom et rør istedet, siden du vil slippe å sveise på scoop eller kjøpe nytt panser. Da slipper du vel også mesteparten av snødrev og annet moro som gjerne kan slippe til ned i et stort fremovervendt scoop, men det vil kanskje ikke se fullt så tøfft ut siden et rør på innsiden av motorrommet ikke vises slik et luftinntak på panseret vil gjøre.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen vil nok bli minimal, knapt merkbar i det hele tatt, men for en som vil ha mest mulig kjøling så er vel riller en mulighet. Men dog ville det nok vært bedre med et lite forovervendt inntak ved filteret hvis man først skal ha hull i panseret.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det dere sier er at d beste hadde vært å fått lufta inn i fronten (fra fangern)!! og så fixe noe alla det toyota celica carlos sains luftuttak visst jeg får lov å kalle det det på pansere??

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man får nok kald luft inn til luftfilteret/motoren så er det så å si det samme hvor du tar luften fra. Det letteste er å legge en eller flere slanger fra frontfanger/grill og inn til ca 10 cm fra luftfilteret - noe litt mer avansert ville være å smekke på et forovervendt luftinntak på panseret over/foran luftfilteret. Jo mer og kaldere luft, jo bedre, men på en bil uten stor hesteflokk vil du nok ikke merke så mye forskjell.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår