Gå til innhold

Lage effektanlegg til 240.....

Ranger emnet

Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg skal mekke til effektanlegg på en 240, husker når jeg lagde det på bilcrossbilen, så rev jeg ned bensintanken fordi det var så trang der bak.. Noen som har laget bøy over bakaksling før som har tips?

Lurer på å ta rør ut på siden, men det blir så dårlig plass til potte da.... Kommer bare til å ta nedi er jeg redd for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et hett tips er å gjøre på samme måte som han med den grønne 242'n som stod i bilsport.. der er det bilde av åssen kjerra ser ut under..

kan ikke se at der er noe i veien for å knekke seg over bakakslingen, er god plass, bruk rund demper bak bare.. du drar jo annlegget rett fram bak..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg lagde det anlegget til Kjell med den grønne 242`n var det enklere enn på min egen,han har ikke tanken under bilen,men det hadde jeg....

Måtte presse en bulk langs hele kortsiden på tanken for å få 90 mm røret til å gå klar av både balja og tanken. og det var nok av plass over akselen.

Det tok tid,men ble faen så bra også!!

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Euro-1

Da jeg lagde det anlegget til Kjell med den grønne 242`n var det enklere enn på min egen,han har ikke tanken under bilen,men det hadde jeg....

Måtte presse en bulk langs hele kortsiden på tanken for å få 90 mm røret til å gå klar av både balja og tanken. og det var nok av plass over akselen.

Det tok tid,men ble faen så bra også!!

242 tic, det er ikke noe god plass nei!! Har bygget før, da gadd jeg ikke begynne på bakaksling engang, før jeg hadde hevet av tanken og erstattet med båttank.

euro-1: Det er vasnkelig og tidkrevende altså? Pokker da.. Vurderer å lage sidepipe, men det var det med lydnivå... Har en ganske stor potte jeg skal bruke (triflow), men den kan ike brukes på siden..

Har du noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

242 tic, det er ikke noe god plass nei!! Har bygget før, da gadd jeg ikke begynne på bakaksling engang, før jeg hadde hevet av tanken og erstattet med båttank.

euro-1: Det er vasnkelig og tidkrevende altså? Pokker da.. Vurderer å lage sidepipe, men det var det med lydnivå... Har en ganske stor potte jeg skal bruke (triflow), men den kan ike brukes på siden..

Har du noen tips?

gi potten til meg, så skal jeg bruke den på min kraftige b19a..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert :

ok da, er kanskje enig at det ikke er GOD plass, men plass nok :D ponget er at det går, men blir du kvitt den helvetes tanken er det jo bare tut og kjør..;)

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Greit, jeg skal jo ut der ute snart, kan svippe innom med den da :)

Tror den potten blir jevli bra på en 240, men det var den hersens kardangbøyen.......

hva form har du på stabstag bak?

min er slik:

___----______-----___

Jeg vet noen er bare slik:

___----____________

dvs. min er lik på begge sider.

Jeg har aldri prøvd å mekke noe eksos selv, men går det ikke ann å ta på undersiden av den "bøyen" på stabstagen?

men har jo en halvmeter å gå på i fjæring orginalt.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hva jeg har på den bilen, vet de andre er sånn med to make bøyer... Sikkert det her og.. Uansett, jeg skal senke og stive bilen, da blir det dårligere plass.. Og det å stå å grissle over kardangen i 5 timer, det er lite gøy... Kunne tenkt meg å finne en ferdgi bøy, men uten bakpotten og det dritet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider