Gå til innhold

rense motor innvendig med VANN?!?

Ranger emnet

Oshim

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort dette på toyotan min fordi den fuska så sykt.. funka fett som fan! :) bare helte litt vann på gasseren ved et passe høyt turtall, Akkurat så mye at det surkler litt i motoren, men ikke så den slokner! jeg brukte en ketchup flaske og sprute med. Det funka fett :)

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på her og.. sprenge motor er litt overdrevent. men kompis knakk vippearm da kjørte farris i gasseren. ble vel litt høyt turtall...kullsyre:p

men funker jepp

Motoren kan faktisk 'sprengest'.. alle pakninger tar vel kvelden først. For dette har vært tilfelle før tror jeg!=)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som mente at man kunne rense motoren med diesel istedet for motorflusher.

"Tap ut halvparten av olja og fyll på med diesel i olja, kjør på tomgang i 10 min, tap ut og bytt til ny olje deretter" var det han sa.

Noen som kan bekrefte om dette er bullshit eller ei?

Hold deg til topic da.

Men ja, Diesel kan rense oljekanalene innvendig. Tøm ut all gammel olje, fyll på med rein diesel, start den og la den gå på tomgang i maks 45 sekunder! Tøm ut fyll på billig-olje kjør et par dager, bytt til den "dyre" olja du vil ha på.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg til topic da.

Men ja, Diesel kan rense oljekanalene innvendig. Tøm ut all gammel olje, fyll på med rein diesel, start den og la den gå på tomgang i maks 45 sekunder! Tøm ut fyll på billig-olje kjør et par dager, bytt til den "dyre" olja du vil ha på.

ska vel heller gjere som han sa, 50/50 olje/diesel. de ska funke som juling, va en lærar på vk2 anleggsmaskinrep so sa de.. men de va på en gammal trakor..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du noen særlig mengde vann inn på en bil med innsprøytningsdyser (alle dristoff) vil du få umiddelbar rusting i dysene, og dermed ødelagt dyse. Vann kan også føre til rusting av sylindervegger og andre overflater som kan ruste raskt, slik at man bør passe seg litt. Hydrolock er også ganske relativt! I stedet for vann har jeg prøvd med spylevæske, noe som renser enda bedre enn vann og forbrenner også delvis, og ville helst anbefale det i små mengder, og passe på at det ikke blir liggende igjen rester når man slår av motoren som kan ruste.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo ikke vann i dysene da!

Vannet skal inn sammen med lufta, ikke med bensinen. drivstoff tilførselen er et lukket system, og i en injection bil er det rimelig høyt trykk, du skal ikke ha vann inn der, da får du vann i returen og bensinen blir ødelagt.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo ikke vann i dysene da!

Vannet skal inn sammen med lufta, ikke med bensinen. drivstoff tilførselen er et lukket system, og i en injection bil er det rimelig høyt trykk, du skal ikke ha vann inn der, da får du vann i returen og bensinen blir ødelagt.

Ja, klart vannet eller hva man bruker skal inn sammen med lufta og ikke bensinen, men allikevel disponerer det for å ruste i dysespissen el. nåla på dysa om du får vann på den når du kanskje har 100*C. Vannet trenger ikke å gå igjennom dysa for at den kan bli skadet!

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette på toyotan min fordi den fuska så sykt.. funka fett som fan! :) bare helte litt vann på gasseren ved et passe høyt turtall, Akkurat så mye at det surkler litt i motoren, men ikke så den slokner! jeg brukte en ketchup flaske og sprute med. Det funka fett :)

den har nok blitt brukt på pintoen (sierra LAT) førkiddie

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin renser ting bedre enn vann uansett, så å rense motoren med vann er nok en dårlig myte.

Tror bensin soter mer enn vann ved antenning?? Tror ikke du også?

Har også hørt dette,noen må vel ha en gammel motor som går,de kan åpne etter forsøket:)

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...