Gå til innhold

Hvordan få ut simring?

Ranger emnet


maxgets

Anbefalte innlegg

På alle steder som selger verktøy....

Nå er jeg ikke noe stor tilhenger av biltema, men om du vill at dette skal være en billig afære, så får du en model med utskiftbare fronter, slik at du har både rett fram bøy og inn og utover... :)

 

Stikk innom og spørr da vell ... :)

"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror nok du prater om en segrings tang. den får du i flat og bøyd for innvendig og utvendig montering. det er ikke laget noe spes. verktøy for å få ut tetn. ringer. det beste er å bruke ett flatt skrujern eller en sånn krummet tannpirker som tannlegen bruker.

Blue Oval Racer onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å være forsiktig med skrutrekker... den kan lett lage riper i aksling/blokk som fører til oljelekkasjer selv med ny ring...

 

Et alternativ kan være å skrue to karrosseriskruer såvidt onn i sim-ringen (ikke for dypt), også drar man ringen ut etter skruene med f.ex to tenger!:)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ofte brukt "piper" (sånn til skralle) for og banke ut simringer... funker fint, veldig fine når du skal slå dem inn igjen og, for da går de ikke skakt inn...

 

bare ett tips - har aldri skrudd kawa før...

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [kj]

jeg har ofte brukt "piper" (sånn til skralle) for og banke ut simringer... funker fint, veldig fine når du skal slå dem inn igjen og, for da går de ikke skakt inn...

 

bare ett tips - har aldri skrudd kawa før...

 

Ja,veit det er lett:)

 

Men jeg skal dra den ut:) orker ikke åpne motoren for å få den ut

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Husk å være forsiktig med skrutrekker... den kan lett lage riper i aksling/blokk som fører til oljelekkasjer selv med ny ring...

 

Et alternativ kan være å skrue to karrosseriskruer såvidt onn i sim-ringen (ikke for dypt), også drar man ringen ut etter skruene med f.ex to tenger!:)

Jeg tenkte på det dere skrue greiene jeg og,men så fant jeg ut att det er jo stål i simringen,så isåfal må jeg borre hull i den først.

 

og jeg får faktisk ikke til med skrutrekker.

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en tynn men sterk streng.Bøy den til i enden.Ta et bladmål og før inn mellom simmerringen og akslingen og bøy ut den leppa som ligger an mot akslingen.Før strengen inn, vri rundt og napp til.Dette må gjøres hele veien rundt for at den skal komme ut.

 

Lykke til

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg litt mer om så pressa jeg ganske hardt på den ene siden og da spratt den ut på den andre siden tror jeg. Det funka veldig lett på kawaen selvom det er og var en dritt sykkel å skru på. Når du skal sette den nye inn igjen så er det som sagt viktig at du bruker en pipe og banker den forsiktig på så den kommer rett inn.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår