Gå til innhold

Kontroller på Filefjell/Haukeligrend?

Ranger emnet

Ghia4x4

Anbefalte innlegg

Skal kjøre Oslo-Bergen imorgen og regner med til dels 'effektiv' kjøring...

Hvor sannsynlig er det at er kontroller der? Er det noen som har sett det før? Og er det høyere sannsynlighet for kontroller pga fellesferien?

Og til slutt, hvilken vei er best Oslo-Bergen, sånn politikontroll-messig: E16 via Lærdal/Filefjell/Fagernes eller E134/R7 via Granvin/Eidfjord/Geilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-Bergen eller Bergen-Oslo? om det er Oslo-Bergen beveger du deg i likhet med Rack til feil del av landet til feil tid.. det er jo GATEBIL til helga...

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein
Originally posted by Ghia4x4

Hvor sannsynlig er det at er kontroller der? Er det noen som har sett det før? Og er det høyere sannsynlighet for kontroller pga fellesferien?

Og til slutt, hvilken vei er best Oslo-Bergen, sånn politikontroll-messig: E16 via Lærdal/Filefjell/Fagernes eller E134/R7 via Granvin/Eidfjord/Geilo?

Hva er dette for noe,du har vel ikke tenkt å bryte fartsgrensene!:mad: Skal varsle politiet om at du er på veiene:op :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan aldri være sikker, men vær ops på fotobokser.

Kjør forsiktig da:) God tur

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lærdalstunnellen er det to bokser på vei til Bergen, Tre på vei til Oslo. På vei til Bergen er disse plassert når det er 15km IGJEN av tunnellen og ved 3km IGJEN av tunnellen, etter "aurland kommune" skiltet.

På vei til Oslo, eller i mitt tilfelle, Årdal/Lærdal, er de ved

- 2 km inn i tunnellen

- 11 km IGJEN av tunnellen

- 4 km IGJEN av tunnellen

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

Neste gang jeg kjører Lærdalstunnelen skal jeg ta av skiltet foran, og suse gjennom! For makan til lang rett strekke skal du leite lenge etter! Og makan til mer kjedelig sted å ligge i fartsgrena på skal du og leite litt etter....

Kanskje derfor de har satt opp boksene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

Neste gang jeg kjører Lærdalstunnelen skal jeg ta av skiltet foran, og suse gjennom! For makan til lang rett strekke skal du leite lenge etter! Og makan til mer kjedelig sted å ligge i fartsgrena på skal du og leite litt etter....

Jeg kjørte nylig gjennom der.. zzzzz... Å så 80 da!! Hallo!!! Til og med min bestemor på 85 skulle klart å holde 100 gjennom der!!

Foresten, om dere ser to bremsespor ved den 3dje boksen, så var det altså mine:D Trodde det var 2 begge veier jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør R7 du via granvin og eidfjord... Bor i traktene her, og jeg garanterer deg at det ikke finnes EN kontroll... Poletiet her driver vist ikke med den slags, har aldri sett EN kontroll rundt her...

Og at du slepper ferje er vell ikke så nøye?! Deilig det med 20 min kaffipause :)

NEI til Hardangerbru :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by le0n

Kjør R7 du via granvin og eidfjord... Bor i traktene her, og jeg garanterer deg at det ikke finnes EN kontroll... Poletiet her driver vist ikke med den slags, har aldri sett EN kontroll rundt her...

Og at du slepper ferje er vell ikke så nøye?! Deilig det med 20 min kaffipause :)

NEI til Hardangerbru :D

Da jeg besøkte fattern i Drammen kjørte vi R40 mot Geilo - da kjører jeg man også igjennom Kongsberg. Og der! Tror jeg at jeg ble knipsa, sentrum Kongsberg. Noen som vet at det er fotobokser der? Grunnen til at jeg spør er at så ikke selve boksen jeg så bare en hvit stripe på hver side av veien. Også et flash da, det kan ha vært sola òg men det er ikke godt å si. Kanskje jeg bare noia litt. Ellers så klarte jeg meg bra. Opplevde en kontroll heldigvis på motsatt side da jeg kjørte til Bergen rett før Lærdalstunnelen. Umulig å si hva slags kontroll det var. De hadde en splitter ny Mondeo (uniformert)... Og en Primera også ny og uniformert, begge stasjonsvogner. Og jeg holdt på å drite meg ut på Voss-Bergen strekningen ved en fotoboks - men det gikk bra. Ellers var det en virkelig flott tur. Takk for tips og gode svar, spes. til deg Leon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider