Gå til innhold

Kontroller på Filefjell/Haukeligrend?

Ranger emnet

Ghia4x4

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ghia4x4

Skal kjøre Oslo-Bergen imorgen og regner med til dels 'effektiv' kjøring...

Hvor sannsynlig er det at er kontroller der? Er det noen som har sett det før? Og er det høyere sannsynlighet for kontroller pga fellesferien?

Og til slutt, hvilken vei er best Oslo-Bergen, sånn politikontroll-messig: E16 via Lærdal/Filefjell/Fagernes eller E134/R7 via Granvin/Eidfjord/Geilo?

Forsiktig med giringa! Hadde ikke du problemer med det?:D :D :D :D :D

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall mye kontroller på strekningen Voss-Bergen, i tillegg til en del fotobokser!

Var på Gatebil 11-13 Juli, og vi kjøre tur/retur ut å se en eneste purk.

Eg ville har kjørt tilGol, og så Lærdalstunnelen mot Bergen. Klart den beste veien i fra mitt syn.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste alternativet etter min mening fra Bergen til Oslo må vel bli;

E16 til Aurland, ta til høyre i Rundkjøringem utenfor Lærdalstunnelen, over fjellet til Hol, videre mot Gol og mot E16 igjen, ta til høyre like ved Hønefoss når du kommer til E16 mot Oslo.

Den beste og raskeste veien.

Evt. gjennom Lærdalstunnelen og over Hemsedalsfjellet til Gol også mot Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by Kjetilr

Forsiktig med giringa! Hadde ikke du problemer med det?:D :D :D :D :D

Du huska det altså. Joda, må gi en litt tid (1 sekund) med vekslinga fra 2. til 3., utenom det så går rakkern som den skal.

Men nå tenker vi på å kjøre over fjellet i oktober og. Da er det vel kanskje også en selvfølge med å legge over til vinterdekk? De sommerdekkene jeg har nå kan egentlig bare kaste - de er synlig nedslitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider