Gå til innhold

Større felger på min elskede

Ranger emnet

Vodkakick

Anbefalte innlegg

Har i dag ekte stålfelger, fete kapsler og dekkdimensjon 195/65-15, og har av opplagte grunner lyst på penere såler.

I følge denne siden passer det best med 225/40-18 om jeg skulle velge 18"..

Noen synspunkter ang dette?

Jeg er også åpen for forslag på fete felger. Driter i merke egentlig, bare det er noen bilder som gir meg en pekepinn, billige kopier finnes det jo alltids :D

Bilen er forøvrig en -98 Passat Sedan 1,8T

1998 VW Passat 1,8T (Highline 4d)

(x)1988 BMW 318i (E30 2d)

(x)1986 BMW 316 (E30 4d)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nada forløpig...

Har sett på 18"-pakker hos "sherif" =) som var ganske billig 7500,- med gummi... Er nok ikke verdens beste dekk da, men kan jo dra på ny gummi neste sesong elns..

Ang senking er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Grunnen er at jeg allerede med org hjul og dempere må ta det rimelig pent for å ikke skrelle plasten under motoren på "gode" norske veier... Det jeg faktisk heller kunne tenkt meg var bare litt stivere fjærer med kanskje max 10-20 senking... Hva tror du om det?

Er du forresten med i VAGklubben? Er det noen ålreite rabattavtaler å hente der? Eller er det stort sett bare snakk om "kule" klistremerker i ruta?

(x)1986 BMW 316 (E30 4d)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det litt kjedekig og standard og gå for RS4 eller A8 look felger med VW logo feks? Har litt sansen for de egentlig, men det er så jævlig vanskelig å si hvordan de ser ut på bilen, og de fleste "Felger-på-din-bil" ting på nettet gir et ganske dårlig intrykk...

(x)1986 BMW 316 (E30 4d)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerbart er jo det beste, men fjærer og stivere dempere går også.

40mm er vel greit.

Er medlem av VACN ja, kjempe klubb, masse gode avtaler og folk som vet det som er verdt og vite om VW og Audi.

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag ekte stålfelger, fete kapsler og dekkdimensjon 195/65-15, og har av opplagte grunner lyst på penere såler.

I følge denne siden passer det best med 225/40-18 om jeg skulle velge 18"..

Noen synspunkter ang dette?

Jeg er også åpen for forslag på fete felger. Driter i merke egentlig, bare det er noen bilder som gir meg en pekepinn, billige kopier finnes det jo alltids :D

Bilen er forøvrig en -98 Passat Sedan 1,8T

Jeg har en 1,8 98 mod passat sedan med rs4 225/40 18t felger på bilen min. Men jeg har ikke fått senket bilen ennå men det er mangen som liker felgene på bilen min for jeg høre :smilbmw Men jeg merker fartsdempere mye bedre enn før nå men felgene er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Passater er smøremjuke original er sant. Gamlebilen til faderen (1.9TDI) var myk som f. Men min har sportsunderstell for den er veldig stiv faktisk og originalsenket (Bilen er 2-3 cm lavere enn original Passat). Så for min del kommer jeg ikke til å senke min. (Jeg har 225/45 R 17) Det passer fint. litt mye gummi så 18" blir perfekt ja.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, dere som har eller har hatt 18" med 225 bredde på en 3B. Har dere hatt problemer med ulyder som følge av skraping i hjulbuer eller noe? Ved sving eller hva som helst, for det er det styggeste jeg vet og da er det ikke aktuellt..

(x)1986 BMW 316 (E30 4d)

Lenke til kommentar
Del på andre sider