Gå til innhold

Det var den M46 kassa....

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ja, så gikk det. Spør du meg skulle det vel ikke gå an men. Den kassa er jo laget til den motoren, og jeg har ikke mer enn 170-180 hk i den heller.

 

Det korrler på 1. og 2. gir og hyler på 3. og 4. gir.

Den har lekket olje sånn litt av og til, så fyllte jeg på i dag. Kjørte (langt) og når jeg kom hjem og stoppa bilen i garasjen var det nett som du borra hull i kassen, det rant en pen stråle med olje rett på garasjegulvet.

 

Jeg ble passeli forbanna og vet ikke hva faen jeg skal gjøre. Trenger BMW kasse!

 

Rudskogen kom plutseli litt brått i år, da jeg fikk vite at jeg skulle opp til Snøhvit 27juni til 11 juli... Og nå røk girkassa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så gikk det. Spør du meg skulle det vel ikke gå an men. Den kassa er jo laget til den motoren, og jeg har ikke mer enn 170-180 hk i den heller.

 

Det korrler på 1. og 2. gir og hyler på 3. og 4. gir.

Den har lekket olje sånn litt av og til, så fyllte jeg på i dag. Kjørte (langt) og når jeg kom hjem og stoppa bilen i garasjen var det nett som du borra hull i kassen, det rant en pen stråle med olje rett på garasjegulvet.

 

Jeg ble passeli forbanna og vet ikke hva faen jeg skal gjøre. Trenger BMW kasse!

 

Rudskogen kom plutseli litt brått i år, da jeg fikk vite at jeg skulle opp til Snøhvit 27juni til 11 juli... Og nå røk girkassa!!

 

 

Se om du finner deg ei billig m46 kasse som stod på turbo modellene.. type p (?) som er i god stand.. Burde holde egentlig med "bare" 170-180hk..

 

Ved ytterligere trimming må du seff skaffe deg Getrag 265 ;)

 

Edit: Var det ikke du som hadde kjøpt data sprut til den et-motoren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei M46P kasse jeg har. Den er sølv farga, ikke rød som de andre.

 

Det som har tatt knekken på kassa er at jeg har hatt mye kast i mellomakslingen, pga lageret og gummien er ødelagt. Så har dette sikkert forplanta seg inn i girkassen. Så har det blitt en oljelekasje og jeg har kjørt med for lite eller ingen olje på kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite prosjekt på gang nå med ei m46 kasse... Hva som er poenget med å bruke tid å penger på ei sånn kasse? Må jo begynne et sted, og volvo kasse er jo lett å skru på.. Iaf så er planene (som jeg skal gjennomføre):

M46P innmat og OD, med M46J hus. forskjellen er at P huset er alu mens J huset er i stål. Det som skjer når kassa raser pga for mye effekt er at huset gir seg og dreva ligger gæli mot hverandre, da kuttes dreva=ras. Det skjer ikke med stålhuset.. Kan sikkert legge opp noen bilder fra prosjektet når jeg får delene og begynner å montere...

Plenty med CR kasser??? som sitter i biler ja...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår