Gå til innhold

rekord 2,2i: Sierra xr4x4 tic

Ranger emnet


Rekord 2,2i

Anbefalte innlegg

har en sierra xr4x4 ståande i garasja som eg har holdt på med en stund nå,

det som skal jerast er å få vekk allt av rust, montere ferdi turbokitte, lage tårnstag bake, sette på tårnstag framme, få lakka den og senka den og tilslutt bygge annlegg,

har som sakt holdt på med denne bilen en stund so her kommer det mange bilder,

 

slik såg den ut når eg kjøpte den:

4.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

6.jpg

 

bilen skulle vist vere ganske rustfri å grei, for kanaler å hjulbuer bake var skifta, men dette var litt slurvette jort her å der,

det første problemet eg fikk var at vasspumpa jikk til helvette og da måtte eg kjøpe ny, og so etter det ville den ikkje starte, prøvde detmeste, helt til eg begynte å tenke på bensin tanken, målren er føkka so den viser full tank hele helvettes tida so det må eg jøre noe med,

 

det som er av styling på bilen er cossie front, å panser og so har eg slike skjørt liggande

7.jpg

 

etter det vart eg litt opphengt i høyre bakdør som såg litt anna ut enn dei 3 andre dørene fordi den stakk litt ut:

21.jpg

22.jpg

20.jpg

styra masse med å justerte hengler å sånt, helt til eg fant ut at dette var en dør fra en mk2 sierra, men har heldigvis ekstra dør liggande so skal få sjifta en dag.

 

etter kort tid fant eg ut at 150 hk vart for lite so da vart det handla inn noe koslige deler:

IMG_0589.jpg

so da jikk det ikkje lang tid før motor rommet jikk fra å vere slik

IMG_0579.jpg til å bli slik

IMG_0595.jpg

 

da var det ut med gamle eksosen

IMG_0590.jpg

 

no i det siste har eg egentli bare dreve å fiksa på kosmetiske ting på bilen for der var en del stygge ting på den so det he blitt en god del sparkling å grunning.

IMG_0773.jpg

IMG_0774.jpg

IMG_0764.jpg

IMG_0763.jpg

IMG_0769.jpg

IMG_0768.jpg

ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om flere slike kit, hehe, hadde vært no på Granadaen, blir jo sannsynligvis EFI snart og, noen som har prøvd å bygge om 2.8 gasser til EFI(fra 2.9).

180 sugehester fra noe over 2.8 liter er for lite i Granadaen serru, var vel kasnkje brukt du kjøpte kittet?

 

Ser ut som ett lovende projekt iallefall

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dreve å pusla litt med småting no i det siste, må no jerast deg og,

vart so lei av at denna saken her var so stygg

HPIM0621.jpg

so etter en omgang med sandblåsepistolen vart den

HPIM0626.jpg

so syntest eg at det nye bensin filteret mitt var litt kjedeli so det jikk fra å vere slik

HPIM0614.jpg

til å bli

HPIM0620.jpg

er ikkje helt ferdi med det for hadde ikkje finare papir enn 600,

so måtte det no bli noe sparkling i dag også

IMG_0785.jpg

IMG_0786.jpg

og pussing hører naturligvis også med

IMG_0793.jpg

ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et morsomt prosjekt dette ja.

Du må isolere eventuelt flytte ekspansjonstanken med overløpsslange osv bort fra turbindelen av turboen ellers knekker varmen denne. Org manifoil står jo endel lavere enn turboen og downpipen. Vær nøye og obs på olje tur og retur,skal ha nøyaktige vinkler og dimensjoner for å unngå havari.

Rekner med du skal oppgradere sprutet ditt? Bare spør viss du lurer på noe mht konvertering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår