Gå til innhold

Rart svart fett på felgen?

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

Hei, har opplevd flere ganger nå at jeg har fått et tjukt lag med svart fett på felgen. Første gangen trudde jeg det var tilfeldig, men nå har jeg fått det flere ganger etter at jeg har vasket det vekk. Se bildet, noen ideer om hvor det kan komme fra? Er fra venstre fordekk...

 

rart_fett.jpg

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun på det ene felgen det kommer fett?

Du har ikke hull i drivakselmansjett da? (om du har forhjulstrekk)

Evt kan det jo komme fra hjullageret.

 

er som det står over her. garantert hull på den gummi belgen rundt drivknuta. har hatt det selv, så symptomene er klare.

Tviler på at det er hjul lageret, er bare å jekke opp bilen, ta av hjulet og se på den gummi belgen som er rundt ytre drivknute. Er garantert gått hull på den.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører man gnagedritt så må det bli sånn. Er nok ganske sikkert mansjetten din. (sorry, men mitt hat mot fwd er ekstremt)

 

da trenger du ikke yttre det her!

 

her er det en som lurer på noe, hvis han ville hatt kommentarer om at bilen er en "gnager" så hadde vel det vært topic for tråden.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da trenger du ikke yttre det her!

 

her er det en som lurer på noe, hvis han ville hatt kommentarer om at bilen er en "gnager" så hadde vel det vært topic for tråden.

 

Damn right ;)

Kjører "gnager" fordi det er forholdsvis billig å kjøre og vedlikeholde ... skal ikke være herjebil. Går faktisk ann det å :)

 

Men back to topic, ser ut som jeg må innvistere i et par nye fettkopper..

Skal ta alt til uka, nye plugger, olje+filter.. oh, jeg gleder meg nesten :D

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si meg hvorfor det er billigere å kjøre og vedlikeholde en gnager? Sorry for OT

 

1. Mindre driverkstap gir bedre drivstofføkonomi. Billigere å produsere dermed billigere bil.

 

2. Ingen kardang med differensial med støtteoppheng som blir slitt, gummiforinger, lagre etc.

 

3. Lettere bil, noe som gir bedre drivstoff økonomi.

 

Ulempene med fwd vet vi alle om, så ikke gidd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Mindre driverkstap gir bedre drivstofføkonomi. Billigere å produsere dermed billigere bil.

 

2. Ingen kardang med differensial med støtteoppheng som blir slitt, gummiforinger, lagre etc.

 

3. Lettere bil, noe som gir bedre drivstoff økonomi.

 

Ulempene med fwd vet vi alle om, så ikke gidd.

 

Så eneste fordell er at de kan bruke 0,0001 liter mindre bensin kanskje enn en bil med rwd? Hadde nok gått for bakhjulstrekk da ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår