Gå til innhold

Toll på styling pakker?

Ranger emnet

_Ice-T_

Anbefalte innlegg

bilstyling.dk har stylingpakker til 3795,- så det jeg lurer på er jo om det kommer toll på de om jeg bestiller, vet at det ikke er toll på f.eks. speil, lykter, ende stusser osv. fra eBay.

Noen som vet om det blir toll? for om det ikke kommer toll i tillegg så slenger jeg inn en bestilling idag så jeg får det raskest mulig siden bakluka skal sveises igjen på mandag å da må den seff lakkes, og da hadde det vært greit å fått lakka de andre delene med det samme ;)

Golf GTI Exclusive

[x] Golf 3 1.8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilstyling.dk har stylingpakker til 3795,- så det jeg lurer på er jo om det kommer toll på de om jeg bestiller, vet at det ikke er toll på f.eks. speil, lykter, ende stusser osv. fra eBay.

Noen som vet om det blir toll? for om det ikke kommer toll i tillegg så slenger jeg inn en bestilling idag så jeg får det raskest mulig siden bakluka skal sveises igjen på mandag å da må den seff lakkes, og da hadde det vært greit å fått lakka de andre delene med det samme ;)

toll og toll, momsen skal jo betales uansett, men du kan jo være heldig å få pakken igjennom uten at dem åpner å sjekker innholdet. Husker ikke summe som var tollfritt men tror det var rundt 100-200 kr, alt under dette er tollfritt, så om en endestuss eller speil koster 1000 på ebay eller hvor som helst utenfor norges grenser, så skal man etter loven betale 25% moms på dem uansett, men man kan jo være heldig.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men da blir det litt annerledes, hvertfall med kursen til danskene damndamn

hele summen i norske kroner inkl 25% moms blir da på 5 313,89 :(

hvertfall på det som er bestillt fra ebay så blir det ikke noe annet enn det det koster for varene og frakten. en annen ting er vel at om man kjøper deler som øker effekten i motoren (mer hk) så må man betale toll/moms på det men ikke på deler som ikke øker effekten, nå vet ikke jeg om dette stemmer 100% for det er bare noe jeg fikk vite av en kamerat. Men det er vel kanskje noen her som kan få svart på det?

Golf GTI Exclusive

[x] Golf 3 1.8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvertfall på det som er bestillt fra ebay så blir det ikke noe annet enn det det koster for varene og frakten. en annen ting er vel at om man kjøper deler som øker effekten i motoren (mer hk) så må man betale toll/moms på det men ikke på deler som ikke øker effekten, nå vet ikke jeg om dette stemmer 100% for det er bare noe jeg fikk vite av en kamerat. Men det er vel kanskje noen her som kan få svart på det?

Uansett om det er kjøpt på eBay, gatekjøkken, av en uteligger, eller i butikk, så skal det betales norsk moms på varen dersom den overskrider tollfri grense.

eBay har ikke noen egne regler på dette.

Hvorvidt dem skriver at verdien er noe annet enn den faktiske, er en annen sak, men reglene er like uansett.

Dessuten tror jeg ikke tollerne er dumme nok til å tro at en pappeske like stor som en støtfanger, som veier 10kg ellerno, har en verdi på under 200 kroner, men det er vel lov å prøve.. :)

Spesielt ikke når avsender er et firma med navn Bilstyling. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det er kjøpt på eBay, gatekjøkken, av en uteligger, eller i butikk, så skal det betales norsk moms på varen dersom den overskrider tollfri grense.

eBay har ikke noen egne regler på dette.

Hvorvidt dem skriver at verdien er noe annet enn den faktiske, er en annen sak, men reglene er like uansett.

Dessuten tror jeg ikke tollerne er dumme nok til å tro at en pappeske like stor som en støtfanger, som veier 10kg ellerno, har en verdi på under 200 kroner, men det er vel lov å prøve.. :)

Spesielt ikke når avsender er et firma med navn Bilstyling. :)

:roll::roll::roll:

Vet ikke om jeg kommer til å prøve akkurat nå siden det er litt manko på riksdaler, derfor jeg skulle høre med folket, dor om det ble 3795 + frakt så hadde jeg hatt råd akkurat ;) men ikke når det blir 1000 extra i moms, vet det ikke er mye men sånn er det bare når boka sier nei...

Men hva mener kremt med at jeg får tilbake den danske momsen? får jeg da tilbake det jeg betaler i moms?

Golf GTI Exclusive

[x] Golf 3 1.8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.toll.no

Der står vell det som er å vite, men tror nok ikke det er annen toll enn moms på komponenter som kan øke effekten, det ville jo blitt litt feil om man har en gammel bil (reg i Norge mer enn 10 år er det vell) som ikke er avgiftsbelagt for effekt økning. Ville jo blitt litt uretferdig det da, så den der må du nok lengre ut på landet ilag med din kompis :D

Men om rett skal være rett skal du betale moms på kjøpssummen og frakten da får du det riktige tallet.

Husk at du får igjen den danske momsen da.... :bok

Når noen kjøper noe i utlandet skal det i teorien være uten moms til det landet som det blir kjøpt i, p.g.a at du ikke bor der og skal dermed ikke skatte der, altså taxfree, men da må du betale den norske momsen og evt toll om det skulle være, slik blir det rett. Om de du handler av tar momsen selv også selger det til deg vet jeg ikke men det kan vell være, lettjente penger i såfall.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar nok kameraten din feil.. som det blir sagt her skal man etter loven betale 25% moms på varene.

Samme om det er verdens største turbo eller "sticker tuning" hehe..

Men man kan ha flaks, jeg handlet fra ebay.de, lykter,mono visker og slikt.

Da betalte jeg bare det som firmaet skulle ha og frakt. Slapp unna fortollingen, men som sagt er dette flaks. Jeg jobber på TNT (frakt firma) og hørte med en kollega, og når man slipper unna fortollingen er det fordi tollvesnet kan jo ikke stoppe alle pakkene som kommer inn i detta landet, for det er utrolig mange.

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider