Gå til innhold

Verdi på 68 mod Ford 17M RS

Ranger emnet

Fartstripa

Anbefalte innlegg

Så kom altså dagen da jeg ble lei av at min far snakket så varmt om den gamle Ford 17M RS han en gang hadde.. Han kjøpte bilen, en 68 mod i 69.. sies at det bare er 12 17M RS'er som kom til landet i 68.

Han har siden 81 angret på at han solgte den..

Men i dag fikk jeg nok. Med reg nr fra ett gammelt bilde av bilen, fant jeg den igjen på Lesja. Den har stått i en tørr garasje siden 86, og skal være i bra stand. Min far byttet motor (fabrikkny) i den rett før han solgte den, pluss at han ga den ett strøk lakk..

Hva kan denne bilen være verdt?

Ønsket er å overrekke den på hans 60 års dag i august..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke snakk om at jeg avslører hvor den står.. hehe.. ble tatt inn 12 slike i 68.. men en av de andre står på autodb til 14k...

fattern kommer aldri over at den bikket 110 på andre gir.. hehe...

den var en sølvfarget 2d hardtop..

du får sende en PM om hvem som eier den når du har kjøpt bilen da hehe. er ikke interessert i å kjøpe bilen men bor på lesja selv og hadde vært artig å visst hvem som har denne!

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom altså dagen da jeg ble lei av at min far snakket så varmt om den gamle Ford 17M RS han en gang hadde.. Han kjøpte bilen, en 68 mod i 69.. sies at det bare er 12 17M RS'er som kom til landet i 68.

Han har siden 81 angret på at han solgte den..

Men i dag fikk jeg nok. Med reg nr fra ett gammelt bilde av bilen, fant jeg den igjen på Lesja. Den har stått i en tørr garasje siden 86, og skal være i bra stand. Min far byttet motor (fabrikkny) i den rett før han solgte den, pluss at han ga den ett strøk lakk..

Hva kan denne bilen være verdt?

Ønsket er å overrekke den på hans 60 års dag i august..

Heisann!..

Jeg kjøpte et rimelig bra 17m RS prosjekt ifjor..

Det var en 69 modell det da..en såkalt P7-2

2-dørs stolpebil..altså IKKE hardtop..

Denne bilen var så og si rustfri, og hadde ikke vært på veien siden i 1983..og den gang ble det satt nedi en nybygd 2.3l motor..den startet først når jeg kjøpte den..

Uansett...12000kr måtte jeg gi for den..og det var nok råbillig..68-modellen er nok enda mer verdt..

men se an ALT av rust!..for den jobben koster jo litt...deler er det nok av i klubben og i tyskland..

Han far hadde nok blitt fornøyd med en RS på gården på 60-års dagen sin tenker jeg:-)

Lykke til med kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider