Gå til innhold

Hvordan Garret turboer sitter det på R8R?

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Originally posted by marius

 

den heter kansje bare R8 ja? :D

Nei da 1999 model het Audi R8R

 

r8-3.jpg

 

http://www.mulsannescorner.com

 

De turboene er nok ikke store siden motoren kun er en 3.6L V8 med to turboer og et maks ladetrykk på 1.67bar (absolut). De oppgir maks effekt til å være 610hk.

 

 

Edit: De er såklart Garrett TR30R,

 

Mer info her:

http://www.egarrett.com/motor_sports/amer_tech.jsp

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

Nei da 1999 model het Audi R8R

 

r8-3.jpg

 

http://www.mulsannescorner.com

 

De turboene er nok ikke store siden motoren kun er en 3.6L V8 med to turboer og et maks ladetrykk på 1.67bar (absolut). De oppgir maks effekt til å være 610hk.

 

 

Edit: De er såklart Garrett TR30R,

 

Mer info her:

http://www.egarrett.com/motor_sports/amer_tech.jsp

 

hei og hopp!

 

takk for svar... ;) dette er samme turboen som TS-Racing bruker på bilen sin har jeg hørt...

 

stemmer ikke dette vag gutter?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

 

hei og hopp!

 

takk for svar... ;) dette er samme turboen som TS-Racing bruker på bilen sin har jeg hørt...

 

stemmer ikke dette vag gutter?

 

Det er litt snodig at den skal kunne levere nok luft for den effekten som er oppgitt på den bilen, hvis det ikke finnes et hav av forskjellige kombinasjoner av TR30R turboen da.

 

TR30R er bassert på T25 huset så den er tilnærmet lik en GT25 eller en GT28 turbo. De er også basert på T25 huset, men har en kombinasjon av T3 (GT25) og T4 (GT28) kompressor enheter.

 

Etter å ha sett hva en IHI turbo kan klare i forhold til en Garrett GT25 så vil jeg gå for en IHI med ordentlig kulelager istend for Garretts hybrid kulelager oppsett.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

 

Det er litt snodig at den skal kunne levere nok luft for den effekten som er oppgitt på den bilen, hvis det ikke finnes et hav av forskjellige kombinasjoner av TR30R turboen da.

 

TR30R er bassert på T25 huset så den er tilnærmet lik en GT25 eller en GT28 turbo. De er også basert på T25 huset, men har en kombinasjon av T3 (GT25) og T4 (GT28) kompressor enheter.

 

Etter å ha sett hva en IHI turbo kan klare i forhold til en Garrett GT25 så vil jeg gå for en IHI med ordentlig kulelager istend for Garretts hybrid kulelager oppsett.

 

 

enig der.. men ekke sikkert dette er sant da men det kan vel vag og ts svare på selv?

 

er jo ikke sikkert han kjører på samme hjula...

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TS-Racing

etter d jg vet bruker audi bare kkk-agregat på fabrikk-racing bilene sine.....

Lemans audi R8R kjørte med kkk-F1

veldig bra....VELDIG dyr !!!!

fungerer bra på min...selv om jg bare lader 2,8 bar (på meteret!!!)

 

.....er ca.5 dobbelt så stor som Garret-T-25

 

T

 

da stemmer jo ting langt bedre da ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at de reklamerer på hjemmesidene til Garrett med twin turbo garrett TR30R på Audi R8 som går både i den amerikanske Lemans serien og 24 timers Lemans i Europa.

Det samme gjelder R8R fra '99.

 

Se her:

http://www.egarrett.com/motor_sports/24_lemans_roster.jsp

 

http://www.egarrett.com/motor_sports/amer_roster.jsp

 

Husk de går med restrictor som begrenser effekten til ca 600hk. Det er ikke behov for store tuboer.

 

Her er hjemmesiden til Aud Motorsport med techdata:

http://www.audi.com/motorsport/e/r8/r8_techdat01.html

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår