Gå til innhold

F'n'F "3" Tokyo drift

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trivia for

The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)

Volkswagen donated 4 prototype R32's and 4 Touran minivans to fulfill its pledge with Universal to plug each other's products. As a result, R32's are in the movie.

 

 

Toyo donated 4000 tires for the movie. Roughly half were used. Volk Racing donated 170 wheels as well.

 

 

600 Asian extras were used during the LA filming days for the street scenes.

 

 

The Mitsubishi Lancer EVO IX, an AWD (all wheel drive) car, was converted to RWD in order to drift properly. Same thing was done with 2 of the VW R32's (which are also AWD).

 

 

The VeilSide RX-7 driven by "Hans" used to be a special show car built by VeilSide and crowned "Best of Show 2005" at Tokyo Auto Salon, reportedly worth $150000. Just the custom leather interior reported cost $20000. Universal got it for $50000, and the crew promptly destroyed both the interior and exterior by repainting both (with spray-paint).

 

 

One of the cars never before seen on American TV or Film is the Toyota Chaser, a Camry-sized sedan that has Lexus SC300's engine. Obviously, it was never exported to the US, and previously was only seen on US soil in special drift demo events.

 

 

One of the Mustangs (out of 5) was actually converted to use a Nissan Skyline GT-R engine and transmission, just as the storyline says happened. However, that process took considerably more than just one evening as it did in the movie.

 

 

The movie crew went to Japan and bought as many JDM (Japanese Domestic Market) vehicles as they needed. JDM vehicles have the steering wheel on the right.

 

 

Over 100 cars were destroyed/wrecked during the filming of this movie.

 

 

All of the drifting in the movie was performed by professional drivers, not created by CGI. As reported in a recent Sport Compact Car, Rhys Millen, his father, and a handful of other famous rally and drift racers consistently performed amazing drift sequences for the movie.

 

 

------------------------

 

Lurer på hvorfor de lot denne 33år gamle taiwaneren lage denne filmen. Sist film han lagde fikk 3.2 på imdb, og han har bare lagd 2 filmer før denne??

 

Synes disse filmene ligner mer på en eller annen rapmusikkvideo jeg.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det var bra at den hoppet "inn i action", ikke sånn dødtid med for mye filming..

 

Vi vet jo alle hvordan de kjipe familiefilmene er, når man skal filme 18 timer, for å vise 2 minutter med gøyale ting.

 

Men, her hoppet det fra action til action. Levde meg inn i spenningssenene.. Bare litt rart hvorlenge de fisket i begynnelsen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Mitsubishi Lancer EVO IX, an AWD (all wheel drive) car, was converted to RWD in order to drift properly. Same thing was done with 2 of the VW R32's (which are also AWD).

 

Jeg lurte fælt på hvorfor denne bilen bare spandt på bakhjula :P

Skyline GT-R er ikke den også 4x4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Mitsubishi Lancer EVO IX, an AWD (all wheel drive) car, was converted to RWD in order to drift properly. Same thing was done with 2 of the VW R32's (which are also AWD).

 

Jeg lurte fælt på hvorfor denne bilen bare spandt på bakhjula :P

Skyline GT-R er ikke den også 4x4?

 

 

Det forklarer mye unødvendig tenking ja:P

 

Men ellers likte jeg filmen, ikke noen oscar eller dritt, men passa for meg! vurderer å se den igjen før den kommer ut på dvd:)

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg nettopp kommet hjem fra kinosalen, og denne filmen levérer virkelig...

 

...hjernedød action i store mengder!

...random rave-party /m DJ og sklier helt plutselig!

...ekle klisjéer av den innbitte, kvalme-indusérende sorten!

...bøttevis med klistremerker og ris (BUUUU for at vi ikke fikk se 72-Skylinen og 86-Corollaen de snakket om)!

...progresjon og plott totalt blottet for logikk, fornuft og sammenheng!

 

Folkene bak F&F har virkelig klart dét de satte ut for å gjøre; å få 80 kroner fra meg. Det var i det minste fra hva jeg kunne se ikke nødvendigvis mye "Motec exhaust", "doubleclutching like you should", "danger to manifoild" eller "blow the welds on your intake"; dét skal de ha brøkdelen av en (1) credit for.

 

Terningkast: NULL!

 

dice.jpg

 

EDIT:

RB26'en i Mustangen kjenner vi igjen på de "humpene" i bakkant av toppdekselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes filmen var bra, da den fikk meg til å le omtrent uavbrutt i 1 og 1/2 time.. Veldig morro! Mye bra dataanimert kjøring og elendig skuespill, story og dialog ;)

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYnes historien var meget rørende... hadde i klump i halsen der ja... OG HVORFOR SKAL DE HA MED SÅ FORBANNA MANGE KJIPE NUDDELKOKERE MED KLISTREMERKER OG CHROM FELGER... DEt er ikke god bila. Heldigvis hadde de tatt med noen få grombiler (musclepower). Og så klarte de å sette en skylinemotor i en Mustang; SKAM! Er som å banne i kirka det! MEn synes filmen var kul da... spesielt det med folkemengden

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BUUUU for at vi ikke fikk se 72-Skylinen og 86-Corollaen de snakket om

 

Hvis man følger godt med så ser du Corollaen, den står parkert i parkeringshuset, ser den bare i 0.5 sekunder i bakgrunnen, helt standard hvit og svartm, ikke noe vinyl/felger osv, sikkert noe crewet/stunt folka øvet seg med for å ikke ødelegge de "fine" bilene for mye under trening.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår