Gå til innhold

Streetracing - straff :o

Ranger emnet

Analex

Anbefalte innlegg

Effektivt, i det minste.

Gidder ikke å komme med noen tragiske kommentarer om at "hadde jeg eid de bilen hadde jeg banka alle purkene i landet yo yo"... Hadde bare satt meg ned og grini. De som ble forbanna over forslaget i Norge om å ta bilen i ett år, hva vil de si her?

Å risikere andres liv i "street racing" er forkastlig, men du gjør på en måte det i trafikken uansett. Det å kjøre bil innebærer alltid en risiko for de andre på veien.

Dette var også forkastlig. Motbydelig, rett og slett.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det bare blir verre, jeg hadde iallefall ikke stoppet visst jeg hadde mistanke om at de kom til å ta bilen min...

En bot går ann å leve med, men at de knuser bilen... nei. Da har man på en måte ingen ting å tape, stopper man forsvinner bilen, og visst man prøver å stikke av så har man iallefall kanskje en liten sjanse...

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, egentlig dårlig poeng.

I usa, har de politihelikoptre, pistoler, etc.

Stikker du fra purken der, kan de plaffe deg ned, kræsje deg vekk, eller om du er heldig, får du bare skambank med batonger etter du har gått tom for bensin eller kjørt på spikes-stripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i allefall flata fjøla og gjort alt det jeg har kunnet for å slippe fra politiet.

Bilen er min aller kjæreste eiendel, og jeg har ikke akkurat økonomi til å bare kjøpe meg en ny en.

Ja, jeg vet at jeg har gjort noe ulovlig, og fortjener straff for det, men bilen min skulle DE faan meg ikke ha fått tatt, om jeg så skulle kjørt på noe med vilje hvis de hadde innhentet meg, og jeg ikke hadde kommet meg unna på annet vis.

Det der et av de mest idiotiske påfunne jeg noen gang har hørt om.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i allefall flata fjøla og gjort alt det jeg har kunnet for å slippe fra politiet.

Bilen er min aller kjæreste eiendel, og jeg har ikke akkurat økonomi til å bare kjøpe meg en ny en.

Ja, jeg vet at jeg har gjort noe ulovlig, og fortjener straff for det, men bilen min skulle DE faan meg ikke ha fått tatt, om jeg så skulle kjørt på noe med vilje hvis de hadde innhentet meg, og jeg ikke hadde kommet meg unna på annet vis.

Det der et av de mest idiotiske påfunne jeg noen gang har hørt om.

ja, du vet at du hadde (om du hadde overlevt dette), fått muligens livstid i fengsel?

Noen stater i USA gir livstid til uteliggere som blir tatt 3 gang, om det er så lite som å stjele et brød - for å overleve.

Jeg mener at de som prøver å stikke fra politiet i usa, de prøver å ta selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du vet at du hadde (om du hadde overlevt dette), fått muligens livstid i fengsel?

Noen stater i USA gir livstid til uteliggere som blir tatt 3 gang, om det er så lite som å stjele et brød - for å overleve.

Jeg mener at de som prøver å stikke fra politiet i usa, de prøver å ta selvmord.

I Norge hadde det vel ikke vært så farlig da.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som mange påpeker her, terskelen for å prøve å rømme blir mye lavere hvis man risikerer høy straff. Er derfor vi ser så mange brutale biljakter i USA i forhold til andre land.. Folk har kanskje gjort en liten dritt-ting, men kanskje det er 3. gangen, og de risikerer 30 år i fengsel. Klart de prøver å rømme? Og purken er ikke særlig bedre.. "aha!" tenker de; "I tillegg til å rappe bensin 2 ganger, og kjøre for fort en gang, RØMMER han! derfor er han livsfarlig!!!" og de setter alle kluter til. Sånn er det heldigvis ikke i Norge. Lave straffer kan få noe av æren for det. Hvis man blir tatt 3. gang, får man vel kanskje noen måneder i fengsel ellerno, og terskelen for å rømme blir mye høyere, i tillegg vet man at man får en ok behandling i rettssystemet/av purken. I tillegg har ikke purken våpen, så det blir mindre vits for kriminelle å bære våpen og trekke det selv, hvis de risikerer å bli tatt for noe..

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo nesten litt avsporing da. Trådstarter spurte jo om det å lage bilen din til spiker kommer til å få deg til å LA VÆRE å leke deg i trafikken. Mitt syn er iallefall ja. Man vil nødig få sin neste bil most en gang til.

Men for all del, idiotisk handling.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo nesten litt avsporing da. Trådstarter spurte jo om det å lage bilen din til spiker kommer til å få deg til å LA VÆRE å leke deg i trafikken. Mitt syn er iallefall ja. Man vil nødig få sin neste bil most en gang til.

Da jeg studerte i USA fortalte professoren vi hadde, at han hadde forska mye på straff vs handling, og kom til motsatt konklusjon; strengere straffer minker ikke faren for kriminelle handlinger, tvert i mot. Nå spørs det vel om han forska så mye på streetracing da.. men jeg ville jo tro at streetracing i usa gir enda mer "street cred" nå enn hvis man ikke risikerte å miste bilen? bare et av maaange argumenter både for og imot sikkert, men det var det jeg kom på i farta:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, egentlig dårlig poeng.

I usa, har de politihelikoptre, pistoler, etc.

Stikker du fra purken der, kan de plaffe deg ned, kræsje deg vekk, eller om du er heldig, får du bare skambank med batonger etter du har gått tom for bensin eller kjørt på spikes-stripe.

Dem er litt mere drastiske i usa ja, men nok ikke fullt så mye som du tror. Du må ikke tro at visst du prøver å stikke unna, og feks kræsjer og gir deg fredelig, så får du grisebank med batonger... Men ikke misforstå, dem legger ikke ut den røde løperen heller :)

Mvh

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spør ikke om det, han skriver jo selv "Tror dere at å knuse bilene til folk som kjører for fort eller er med på "streetracing" vil få opp eller ned ulykkestallene?"

Spørsmålet er om ulykkestallene går opp eller ned, ikke om at man vil gi seg med "lekinga" pga større risiko...

Mvh

Edit: Var kanskje litt avsporing fra min side dette :shake

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider