Gå til innhold

generator...

Ranger emnet


infested

Anbefalte innlegg

drit i det jævla batteriet, størrelsen på det har ingenting å si på dynamoen. Bilen ble jo orginalt levert med det og det utstyret, og da trengte ikke bilen mer enn 55 A dynamo for å drive alle komponenter OG lading av batteriet, og da trengs ikke større.

 

Batteriet er kun en "buffer" med energi... som til starting av motoren, og rask energi-kilde om noe plutselig skulle trenge masse strøm. Bilen skal ellers være selvforsynt med strøm... ellers hadde bakkestart vært vanskelig;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i det jævla batteriet, størrelsen på det har ingenting å si på dynamoen. Bilen ble jo orginalt levert med det og det utstyret, og da trengte ikke bilen mer enn 55 A dynamo for å drive alle komponenter OG lading av batteriet, og da trengs ikke større.

 

Batteriet er kun en "buffer" med energi... som til starting av motoren, og rask energi-kilde om noe plutselig skulle trenge masse strøm. Bilen skal ellers være selvforsynt med strøm... ellers hadde bakkestart vært vanskelig;)

 

hehe ok...

 

men det vil si att ejg kan bruke 60Ah OG 70Ah batteri ell?.. kjører phonix gold x 1.200 forsterker med 2 stk 3004spl elementer

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha så mange batterier du vil, men hvis bilens el. utstyr (hører jeg bilstereo??!) bruker mer enn 55A (eller det dynamoen leverer) så får du problemer når batteriene er tomme. Da kan det kan like gjerne være tenninga som stereoen som fusker da.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fint med to batterier, men som sagt må du kjøre leeeenge uten store strømforbruket for å lade opp batteriene igjen.

 

Største dynamo på 740 er vel 100Ampere trur jeg... som egentlig er en 940-generator, for biler med AC ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fint med to batterier, men som sagt må du kjøre leeeenge uten store strømforbruket for å lade opp batteriene igjen.

 

Største dynamo på 740 er vel 100Ampere trur jeg... som egentlig er en 940-generator, for biler med AC ;)

 

noen som ahr en sånn dynamo brukt her da?

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår