Gå til innhold

Koni Dempere

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

Tenkte å bestille Koni Sport til vectraen min..

Hvor er dette billigst?

Tenkte å bestille fra simco.no, men noen andre steder de selger?

Er også litt usikker på om eg har råd til både framme og bak.. Så tenkte eg Koni framme, og noen andre bak..

Noen som har forslag til hvilke jeg kan ha bak? Som er gode, men billigere enn koni sport`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bruk heller like dempere forran og bak... ikke no vits å koste på seg dyre forran å jalla bak...

ang koni og bilstein så er det mange som sier at Bilstein er bedre... Men da kan du heller kjøpe KYB Ultra SR, det gjorde jeg, som er samme dempern... Samme produsent og samme vare, men et billigere merke. Bilen min sitter som faan med de demperne...

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på de da?

Men bruk heller like dempere forran og bak... ikke no vits å koste på seg dyre forran å jalla bak...

ang koni og bilstein så er det mange som sier at Bilstein er bedre... Men da kan du heller kjøpe KYB Ultra SR, det gjorde jeg, som er samme dempern... Samme produsent og samme vare, men et billigere merke. Bilen min sitter som faan med de demperne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har senka den framme og ikke bak Dimmu87 så er det jo ikke rart den er skeiv...

men jeg regner med at du mener andre veien...! hehe...

satt fjørene riktig vei?

Sjekka skålene som sitter under panseret over dempera? er den ene kapott??

en fjær knekt?

en demper ødelagt? hvis du bare har bytta fjærer og ikke dempere og har litt slitne orginal dempere på.

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va sidelengs eg tenkte på ja :hammer

nye sportsdempara å de e ikkje snakk om knekt fjør for den va sånn når eg satte den på hjul ette senkinga.. tru ikkje de e forskjell på opp å ned på fjørene, va ikkje forskjell på "viklingane"

når enn opna pansere å ser so stikke eine demparen 5mm opp(kun de gjenga partie, den ligge nedpå tallerken å tallerken ligge på tårne) men på den andre sida e demparen i kant me mutteren. men eg satte på en lave mutter på begge side for tallerken tok ikkje nedi, altso mutteren mellom tallerken å gummigreia va for tjukk.. :hvaskjera

men de kan hende at fjøra ligge litt feil, f.eks den ligge oppå kanten den ska stå mot..

skjønnte alle ditta?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du he noke å sjå nærmare på med dissa forskjellige lengdene på støtdemperaklsingane som stikk forskjellige lengder. Tyder på feilmontering.

Minner om feilmontert fjørbeinslager.

Men det kan vere at bilen din har vore skjeiv og at du først oppdaget dette da den vart senket. Alle biler er lill skjeivprodusert. Og sidan dette er gamle biler så kan dei ha blitt enda skjeivare sidan dei rulla ut fra fabrikken uten at dette er så alt for farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider