Gå til innhold

Norges Raskeste Gatebiler/motorsykler KÅres 24-25/6

Ranger emnet


Dragrace

Anbefalte innlegg

Etter en lang helg, med lite folk og mye venting må jeg ærlig innrømme at norsk dragracing trenger et løft. Det kan umulig være lønnsomt å drive på sånn, var jo knapt en tilskuer der som ikke hadde tilknyttning til et av racingteamene, og da sier det seg jo selv at det ikke drar inn de store summene.

Det er blitt (har vel for all del alltid vært det) amerikaner-marked og det er nok rett og slett blitt litt for internt og for lite kommersielt. Det er et utmerket miljø, og alle er venner med alle etc, men man kan ikke arrangere treff i lengden hvis det du får tilbake er knapper og glansbilder.

 

Drag med Japsebiler er jo som å se på paralympics i forhold :), men det er jo alltids litt show med litt variasjon.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter en lang helg, med lite folk og mye venting må jeg ærlig innrømme at norsk dragracing trenger et løft. Det kan umulig være lønnsomt å drive på sånn, var jo knapt en tilskuer der som ikke hadde tilknyttning til et av racingteamene, og da sier det seg jo selv at det ikke drar inn de store summene.

Det er blitt (har vel for all del alltid vært det) amerikaner-marked og det er nok rett og slett blitt litt for internt og for lite kommersielt. Det er et utmerket miljø, og alle er venner med alle etc, men man kan ikke arrangere treff i lengden hvis det du får tilbake er knapper og glansbilder.

 

Helt enig, nå var jeg bare der på søndagen, og det føltes nesten ut som jeg var alene der :)

 

Men treffet var helt knall, dumme meg skulle ta bilder av Siw i Top fuel'n, og holdt meg ikke for øra uhhmmwhat?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder "gatebil"-folkets fravær er vel kanskje noe av grunnen at en svingbil ofte ikke har dimensjonert hjuloppheng, demper/fjærsetting for maksimal akselerasjon fra stillestående. En del har heller ikke dimensjonert sitt drivverk for gjentatte rivstarter på limklistret underlag. Flere overtrimma biler med standard drivverk vil vel kanskje resultere i flere havarier og saneringspauser? Men gøy om de kommer neste gang. Hadde vært ønskelig med lystavle til neste stevne også. Ikke lett å høre speaker når neste par ut allerede er i gang med 100meters burnouts:-)

 

Det er ikke noe problemer med gatebiler og drivverk så lenge de kjører med vanlige hjul eller gateslics, da har ikke trackbite den samme "limende" effekten!

Problemet er mye oftere de som tar rivstarter uten å ha "oppstramma" drivlinje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang helg, med lite folk og mye venting må jeg ærlig innrømme at norsk dragracing trenger et løft. Det kan umulig være lønnsomt å drive på sånn, var jo knapt en tilskuer der som ikke hadde tilknyttning til et av racingteamene, og da sier det seg jo selv at det ikke drar inn de store summene.

Det er blitt (har vel for all del alltid vært det) amerikaner-marked og det er nok rett og slett blitt litt for internt og for lite kommersielt. Det er et utmerket miljø, og alle er venner med alle etc, men man kan ikke arrangere treff i lengden hvis det du får tilbake er knapper og glansbilder.

 

Du har helt rett!

Norsk dragracing har nok gått seg litt bort i å pleie deltagerne og glemt bort at folk ønsker å bli underholdt... Første trinn for å prøve å rette på forholdene kan muligens bli å slå sammen eller gå drastisk ned på antall stevner, men det er nok ikke alle som synes det er OK ??

 

Jeg synes forøvrig det blir litt feil å stemple stevnene som "amerikaner-marked"!'

Arrangørene gjør jo alt som maktes for å trekke til seg "fast&furious" miljøet, men de møter jo ikke opp... "En dag på stripa" har til og med klasseindelinger som gjør at man ikke engang behøver å konkurere mot vriåttere, allikevel møter ikke folk opp. Hadde det vært massiv oppslutning hadde det sikkert ikke vært noe i vegen for tilsvarende klasseindelinger på RightOn stevnene, men summa sumarum så er det vel heller ikke arrangøren eller stevnet sin skyld at 800 hk fast&furious biler blir frakjørt av lurvete mustanger.

Nei folkens, møt opp på Gardermoen å vis hva dere kan.... Toget er i ferd med å dra fra dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Hadde det vært massiv oppslutning hadde det sikkert ikke vært noe i vegen for tilsvarende klasseindelinger på RightOn stevnene, men summa sumarum så er det vel heller ikke arrangøren eller stevnet sin skyld at 800 hk fast&furious biler blir frakjørt av lurvete mustanger..

 

 

De ble vel kjørt i 'framhjulsdrift, bakhjulsdrift, firehjulsdrift og V8' nå i helga? (så da slipper Euro-bilene å møte V8 med mindre de virkelig har bygd om, stort sett)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår