Gå til innhold

US stereo passer i norsk bil?

Ranger emnet

TurboMx5

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å importere en multimedia-spiller til bil fra statene. Dette er en kenwood DDX-6019. Var en tur innom Oslo Bilstereo på Kalbakken, og der mente de at det var klin umulig å få denne stereoen til å fungere i en norsk bil! Han mente han hadde en lang liste over ting som ikke ville virke på en US radio i en norsk bil, og at jeg burde kjøpe den hos han i stedet for ca 13.000,- i stedet for å importere den selv og betale ca 8000,- totalt....

Så det jeg lurer på er om Oslo Bilstereo har rett, eller kan jeg få det til å fungere ved å importere en selv fra statene?

Takker for alle svar!

Link: http://cgi.ebay.com/KENWOOD-DDX6019-DVD-CD-MP3-RECEIVER-6-95-LCD-NEW-2006_W0QQitemZ9729373989QQihZ008QQcategoryZ94841QQtcZphotoQQcmdZViewItem

http://www.kenwoodusa.com/products/ListProduct.aspx?k1=2&k2=38&k3=149&pr=2349

1142374909524_DDX60193.jpg

-03 Lexus 200 IS Sportcross

x01 Toyoyta Yaris varebil

x92 Mazda Mx5 Turbo Intercooler

x91 Honda Civic

x88 Mitsubishi Colt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet samme stereo i Tyskland.... http://cgi.ebay.de/Kenwood-DDX-6029-Doppeldin-DVD-TFT-DDX-6029-DDX6029_W0QQitemZ4651765870QQcategoryZ38775QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Til ca samme pris som fra statene. Hvis jeg bestiller fra tyskland, vil de da trekke fra 16% moms de har der? Og hvis jeg legger til norsk moms + frakt, vil prisen bli sånn ca rundt 8000,-?

EUR 919 + EUR 25 (frakt) - 16% moms + 24% norsk moms = 7886,- NOK

Vil dette bli riktig?

Valutaomregner: http://www.dinside.no/php/art.php?id=104522

Mvh

remi

x91 Honda Civic

x88 Mitsubishi Colt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin den fra Pioneer, men jeg må ha en multimedia-spiller som er 2DIN størrelse. Jeg har en 1DIN multimedia-spiller montert i dag, men jeg er så jævla lei den skjermen som går opp og ned hele tiden.... Derfor må jeg ha en 2DIN spiller.... m'm Kall det gjerne et luksusproblem.... hehe

x91 Honda Civic

x88 Mitsubishi Colt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ett firma i Kina som laga litt sånnt forskjellige greier. Er jo totalt noname da men om det funker så er det jo bra. Har bestilt en indash-skjerm til under 2k som skal være "kurant". Har bedt om prisliste og veit dem har noen 2 DIN produkter. F.eks den ene her :

6.5 '' 2-din embedded TFT-LCD DVD player W/TV/AM/FM/AMP

·Resolution: 960x3(RGB)x234pixel

·Aspect Ratio: 16:9

·Color System: AUTO/PAL/NTSC/SECAM

·Sound System: D/K, B/G, I, M

·Built-in DVD player & TV tuner inside

·Built-in Radio: AM/FM inside

·Built-in AV input & output(including the input of moving backward a car)inside

·Built-in the prepositive AMP Output( prepositve left, prepositive Right,postpositive left, post right) inside

·Compatible for DVD /SVC / VCD / DVCD / MP3 / CD/ CD-R / DVD-R

/ DVD+R/DVD/ RW/ DVD+RW

·CATV all channels subjoin TV Receiver, preset over 40

broadcasting programs by grouping

·Chinese, English, Russian, Italian, Spanish, German,

French, Portuguese, Dutch and Arabic Screen display

·Full function remote control with OSD Menu

·Automatically Switch the rear-view condition in LCD

Screen, when moving backward.

·Radio: AM/FM can memorize over 40 broadcasting programs by grouping

·Audio Output: 4X30W(Max)

·Power Consumption: 80W

·Powe Supply: Auto Storage battery (12V)

·Working Temperature: 0℃-60℃

·Optional Accessory :CD Changer (SANYO Brand) 

(edit : kopierte vist inn feil specs sist)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spilleren jeg har i dag kommer fra et "no-name" firma, eller Kina-import om du vil kalle det. Skikkelig juggel! Mye småfeil som er irriterende! Vil heller betale litt ekstra og få en vare som er fra en kjent produsent. Vil ikke ha mer kina-import-juggel....

x91 Honda Civic

x88 Mitsubishi Colt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en divxspiller i bilen nå og den funker fint som pokker den. Er villig til å satse mere på "billige" produkter. Tross alt så har jeg ikke tro på at industrien er så dårlig i kina som ellers i verden. Endel pc-skjermer blir f.eks laget på samme fabrikk men når dem blir solgt så har dem forskjellige merker på seg selv om dem faktisk er helt like. Skjer nok med endel flere produkter en det folk selv tror ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider