Jonomega Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Skal legge opp +kabel fra batteriet i bilen, Noen som vet om det er en propp å ta ut i motoromet så jeg får kabelen inn i bilen? Er en 99mod passat stv, Siter Lykkelig eier av 99mod passat:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir.Hansen Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 hmmm...se under rattet og i torpedoveggen, om du ikke finner et ubrukt "hull" kan du tilpasse en av de gummiproppene som står der slik at du kan føre kabelen igjennom. Legger du opp kabelen denne veien er det lett tilgang til å legge den videre langs kanalen under dekslene og videre bakover i bilen. Siter Sprit har aldrig løst noen problemer...men det har faen meg ikke melk gjort heller!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teknikeren Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Jeg har tatt + kabelen igjenom der hvor rørene til klimaanlegets kompressor går Siter V50 2.0D 2005 - Sølv Passat higline 1998, 1.8T - sort x Celica 1997,1,8 - sort x Passat 1998, 1,8 - hvit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir.Hansen Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Husk å legge signalkablene til forsterkeren på andre side av der du legge strømkabelen, om du legger begge kablene på samme sie kan du få inn dynamostøyen på høytalerene i bilen. Om du har gjort dette kan du kjøpe deg en kondis og sette den på like før forsterkeren, denne vil ta bort denne støyen, eller du kan ta alt opp igjen og legge den på andre side. Siter Sprit har aldrig løst noen problemer...men det har faen meg ikke melk gjort heller!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 Noen sier det er verre å krysse strømledninger enn å legge langs.. Spiller vel ikke så mye rolle egentlig, bare man gjør sitt beste for å holde avstand til strøm.. Er også verre om man bruker billige signalkabler. De har ofte for lite støyskjerming.. Så bruk heller noen kroner ekstra på signalkabler. Det ble litt OT, men hører jo til emnet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetl0vB Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 har også tatt in der kliman går det var kjempe lett. og funka bra det. Siter ..::Audi A4 Avant 1.9TDI::.. ..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!! ..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Noen sier det er verre å krysse strømledninger enn å legge langs.. Spiller vel ikke så mye rolle egentlig, bare man gjør sitt beste for å holde avstand til strøm.. Er også verre om man bruker billige signalkabler. De har ofte for lite støyskjerming.. Så bruk heller noen kroner ekstra på signalkabler. Det ble litt OT, men hører jo til emnet.. De som sier at det er værre å krysse enn å legge langs har feil. Det værste er å legge paralelt. Det kan lønne seg å legge litt aluminiumsfolie rundt signalkabelen akkurat der de eventuelt måtte krysse. Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 hmm Kanskje forskjellige meninger ute å går der.. Han jeg har rådet fra regnes for å ha god greie på stereo.. men men.. Poenget er jo å holde seg borte fra strømledninger uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 http://home.no.net/spurv/pictures/Bilanlegg%20017.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Noen sier det er verre å krysse strømledninger enn å legge langs.. Spiller vel ikke så mye rolle egentlig, bare man gjør sitt beste for å holde avstand til strøm.. Er også verre om man bruker billige signalkabler. De har ofte for lite støyskjerming.. Så bruk heller noen kroner ekstra på signalkabler. Det ble litt OT, men hører jo til emnet.. Er bedre å krysse kablene en å legge dem dem langs. ;) Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Er bedre å krysse kablene en å legge dem dem langs. ;) Skulle nesten tro det kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 det er mye bedre at de ligger langs enn at de krysser. om en kabel med høy spenning skal krysse en signalkabel er det anbefalt at kryssinga skal være 90grader.. men i dette tillfellet, så ville jeg ha lagt signalkabel på ene siden av bilen og strøm på andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 det er mye bedre at de ligger langs enn at de krysser. om en kabel med høy spenning skal krysse en signalkabel er det anbefalt at kryssinga skal være 90grader.. men i dette tillfellet, så ville jeg ha lagt signalkabel på ene siden av bilen og strøm på andre. 12V til ca 14,4V er ikke høy spenning! Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 nei, 14 volt er ikke høy spenning, men i forhold til det som går i signal kablene så blir det jo litt forskjell iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 det er mye bedre at de ligger langs enn at de krysser. om en kabel med høy spenning skal krysse en signalkabel er det anbefalt at kryssinga skal være 90grader.. men i dette tillfellet, så ville jeg ha lagt signalkabel på ene siden av bilen og strøm på andre. Ingen tvil om at det er best å legge kablene på hver sin side, men å si at det er best å legge langs skjønner jeg ikke,:wonder Rundt en 12v kabel det går mye strøm og her dannes det da et felt (noe som blir utnyttet i elmotorer og dynamoer.) Hvis kablene ligger i kryss vil kun en bitteliten del av dette felte støye over på sinalkabelen. Ligger kablene sammen, vil hele felten støye over på dette. Jeg monterer takstametere i drosjer til daglig og ser at hvis jeg feks legger display (bilde) kabel langs med antenne eller en feit strømkabel, får jeg masse flimmer på display.. Derfor: Bedre å krysse en å legge langs!!! ;) Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg