Gå til innhold

aksling til m46??

Ranger emnet


skibstaen

Anbefalte innlegg

kjøpte aksling (framre del) til m46 kasse på åsane bilopphøgging... di sa den bakre delen skulle være lik på alle.. å de framre delen var spessiell på m46 kassa.. men når eg skulle sette den på var den for lang.. er de flere fårsjellige ? av den framre delen og ?

 

skule hatt aksling fort:D

Volvo 240GLE Turbo Intercooler

med datasprut å div snacks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den litt for lang har du nok fått til m47.

Har liggende til m46 her, men er vel litt langt unna.

 

 

de sto m47 i bilen før trur eg.. 5trins.. den akslingen har vel bare 3 bolter til feste.. mens m46 har 4 ? akslingen passet på kassen.. men var får lang under nå eg skulle presse den opp mitt under bilen..

Volvo 240GLE Turbo Intercooler

med datasprut å div snacks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde faktisk akuratt det samme med meg! Den jeg fikk var noen å 50 cm. Tror jeg fikk til automat kassa.

 

Jeg kjøpte da aksling av den grove typen som er 50.8mm tykk. Men når jeg ringte til de og sa at jeg hadde fått feil, så fikk han måla av meg og så gikk han ut og målte på en 240 turbo med m46 kasse. Da stemmte det jeg sa om at akslingen skulle være 44 cm eller noe i den dur.

 

Men når Larsen-Racing nesten er ferdig med bilen og det er kun akslingen det står på så har man ikke tid til å vente på ny! (Dessuten hadde han ikke heller)

Så jeg og en kompiss tok akslingen med oss opp i sveiseverkstedet, merka opp, og sagde akslingen, korta den og sentrerte den i vinkelstål i et kvarter sikkert og sveiste den.

 

Dette viste seg og bli suksess. Akslingen ble perfekt sentrert og det ble ikke noe kast i mellomakslingen. Den har heller ikke røket enda. Vi bomma med noen få mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sto m47 i bilen før trur eg.. 5trins.. den akslingen har vel bare 3 bolter til feste.. mens m46 har 4 ? akslingen passet på kassen.. men var får lang under nå eg skulle presse den opp mitt under bilen..

 

Du har ca 89 eller nyere 240 da?

m47 før den tid har 4 bolter.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ca 89 eller nyere 240 da?

m47 før den tid har 4 bolter.

 

 

min 240 er 92 modell.. motoren er en 89 modell b230et.. satte den i så nå i uka.. å rett før vi satra motoren så fant vi ut at akslinga var får lang:(

 

m46 kassa har hatt 85 modell aksling før..

Volvo 240GLE Turbo Intercooler

med datasprut å div snacks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars deg på eu-godkjenning... :) den kommer neppe igjennom, men det er en annen sak;)

(Tenker på B230ET i -92 modell... Co'en på ET-motorer er høy)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et fra 740.. henta den i sverge.. men den er så ny at den har vanlig innsprøytning.. å ikkje mekanisk:D

 

B230ET har faktisk aldri hatt mekanisk innsprut :) elektronisk fra 1985 og opp til den ble faset ut til fordel for B230FT

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det ittno prob.. :) trudde vi snakket std ET-sprut;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det ittno prob.. :) trudde vi snakket std ET-sprut;)

 

 

har chipa et hjerne liggene.. men de var ikke luft-mengdemåler me når eg kjøpte motoren.. så då kjøpte et datasprut heller.. var 500kr dyrere en ny mengdemåler....

 

noen som vet hvor mye hk ekstra eg får me datasprut vis eg har 1bar turbotrykk ?

Volvo 240GLE Turbo Intercooler

med datasprut å div snacks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har chipa et hjerne liggene.. men de var ikke luft-mengdemåler me når eg kjøpte motoren.. så då kjøpte et datasprut heller.. var 500kr dyrere en ny mengdemåler....

 

noen som vet hvor mye hk ekstra eg får me datasprut vis eg har 1bar turbotrykk ?

 

hadde ikke turt å lade mer enn 0,9 på std ET-motor...de ET-rådene er ikke noe man skryter av, for å si det sånn.

 

Men, 210-220 hk er nok ittno problem... poenget med datasprut er at du kan fintune hver eneste rpm opp til turtallsperra... så motoren oppfører seg akkurat slik du vil.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår