skibstaen Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 kjøpte aksling (framre del) til m46 kasse på åsane bilopphøgging... di sa den bakre delen skulle være lik på alle.. å de framre delen var spessiell på m46 kassa.. men når eg skulle sette den på var den for lang.. er de flere fårsjellige ? av den framre delen og ? skule hatt aksling fort:D Siter Volvo 240GLE Turbo Intercooler med datasprut å div snacks :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Er den litt for lang har du nok fått til m47. Har liggende til m46 her, men er vel litt langt unna. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skibstaen Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Er den litt for lang har du nok fått til m47.Har liggende til m46 her, men er vel litt langt unna. de sto m47 i bilen før trur eg.. 5trins.. den akslingen har vel bare 3 bolter til feste.. mens m46 har 4 ? akslingen passet på kassen.. men var får lang under nå eg skulle presse den opp mitt under bilen.. Siter Volvo 240GLE Turbo Intercooler med datasprut å div snacks :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Skjedde faktisk akuratt det samme med meg! Den jeg fikk var noen å 50 cm. Tror jeg fikk til automat kassa. Jeg kjøpte da aksling av den grove typen som er 50.8mm tykk. Men når jeg ringte til de og sa at jeg hadde fått feil, så fikk han måla av meg og så gikk han ut og målte på en 240 turbo med m46 kasse. Da stemmte det jeg sa om at akslingen skulle være 44 cm eller noe i den dur. Men når Larsen-Racing nesten er ferdig med bilen og det er kun akslingen det står på så har man ikke tid til å vente på ny! (Dessuten hadde han ikke heller) Så jeg og en kompiss tok akslingen med oss opp i sveiseverkstedet, merka opp, og sagde akslingen, korta den og sentrerte den i vinkelstål i et kvarter sikkert og sveiste den. Dette viste seg og bli suksess. Akslingen ble perfekt sentrert og det ble ikke noe kast i mellomakslingen. Den har heller ikke røket enda. Vi bomma med noen få mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 de sto m47 i bilen før trur eg.. 5trins.. den akslingen har vel bare 3 bolter til feste.. mens m46 har 4 ? akslingen passet på kassen.. men var får lang under nå eg skulle presse den opp mitt under bilen.. Du har ca 89 eller nyere 240 da? m47 før den tid har 4 bolter. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skibstaen Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Du har ca 89 eller nyere 240 da?m47 før den tid har 4 bolter. min 240 er 92 modell.. motoren er en 89 modell b230et.. satte den i så nå i uka.. å rett før vi satra motoren så fant vi ut at akslinga var får lang:( m46 kassa har hatt 85 modell aksling før.. Siter Volvo 240GLE Turbo Intercooler med datasprut å div snacks :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 89 230et? Ikke så vanlig, sikker på at det ikke er en ft? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 m46 akslingen er jo utrolig kort da Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 stakkars deg på eu-godkjenning... :) den kommer neppe igjennom, men det er en annen sak;) (Tenker på B230ET i -92 modell... Co'en på ET-motorer er høy) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skibstaen Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 89 230et?Ikke så vanlig, sikker på at det ikke er en ft? et fra 740.. henta den i sverge.. men den er så ny at den har vanlig innsprøytning.. å ikkje mekanisk:D Siter Volvo 240GLE Turbo Intercooler med datasprut å div snacks :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 et fra 740.. henta den i sverge.. men den er så ny at den har vanlig innsprøytning.. å ikkje mekanisk:D B230ET har faktisk aldri hatt mekanisk innsprut :) elektronisk fra 1985 og opp til den ble faset ut til fordel for B230FT Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skibstaen Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 okey... men har halteck data sprut på den osv.. tror ikke den skal ha problem i eu kontrollen.. men vet ikke.. kan jo stille på så mye i data sprut'et Siter Volvo 240GLE Turbo Intercooler med datasprut å div snacks :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 da er det ittno prob.. :) trudde vi snakket std ET-sprut;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skibstaen Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 da er det ittno prob.. :) trudde vi snakket std ET-sprut;) har chipa et hjerne liggene.. men de var ikke luft-mengdemåler me når eg kjøpte motoren.. så då kjøpte et datasprut heller.. var 500kr dyrere en ny mengdemåler.... noen som vet hvor mye hk ekstra eg får me datasprut vis eg har 1bar turbotrykk ? Siter Volvo 240GLE Turbo Intercooler med datasprut å div snacks :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 har chipa et hjerne liggene.. men de var ikke luft-mengdemåler me når eg kjøpte motoren.. så då kjøpte et datasprut heller.. var 500kr dyrere en ny mengdemåler.... noen som vet hvor mye hk ekstra eg får me datasprut vis eg har 1bar turbotrykk ? hadde ikke turt å lade mer enn 0,9 på std ET-motor...de ET-rådene er ikke noe man skryter av, for å si det sånn. Men, 210-220 hk er nok ittno problem... poenget med datasprut er at du kan fintune hver eneste rpm opp til turtallsperra... så motoren oppfører seg akkurat slik du vil. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.