Gå til innhold

Anlegg i Vectra B

Ranger emnet

aicer

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei, (pLxr) her.. :) Sitter på en kamerats konto men skal bare konstantere fakta her.. I Opel Vectra B 97, er det foran 6,5" høytaller + 1" diskant + 3" \ 3,5" mellom-bass\diskant (i andre ord, tre-veis frontsett). Bak er det 1" diskant + 5" høytaller. Det var en bil audio fyr som dro detta ut av en info bok om orginal anlegg for de fleste biler (kjukk bibel for bilstereo selgere ;)

BMW 94' 320i ///M-tech.

X-BMW 88' 518i (Vrak-tech)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, (pLxr) her.. :) Sitter på en kamerats konto men skal bare konstantere fakta her.. I Opel Vectra B 97, er det foran 6,5" høytaller + 1" diskant + 3" \ 3,5" mellom-bass\diskant (i andre ord, tre-veis frontsett). Bak er det 1" diskant + 5" høytaller. Det var en bil audio fyr som dro detta ut av en info bok om orginal anlegg for de fleste biler (kjukk bibel for bilstereo selgere ;)

Blir 5" det samme som 5, 25" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omegaen min var det 6.5" høytalere, kjøpte først noen 350w Alpine høytalere, de tok faktisk i vinduet når jeg rulla det ned :S så da ble det noen mindre Rockford høytalere.. Overgang til rattet til pioneer spilleren kosta 695,- på bilradiospesialisten... 999,- viss du sku ha med overgang til det orginale displayet også :)

Kabler går relativt lett å trekke, men vi sleit litt med å få kablene gjennom "pølsa" og inn i døra, men fikk det til til slutt :D

men er ikke sikkert det er helt likt på vectra da ^^ er faktisk bedre lyd orginalt i en vectra enn en omega :)

Opel Omega B -1999- 2.0l 16v

På let etter ny motor til denna, har du en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omegaen min var det 6.5" høytalere, kjøpte først noen 350w Alpine høytalere, de tok faktisk i vinduet når jeg rulla det ned :S så da ble det noen mindre Rockford høytalere.. Overgang til rattet til pioneer spilleren kosta 695,- på bilradiospesialisten... 999,- viss du sku ha med overgang til det orginale displayet også :)

Kabler går relativt lett å trekke, men vi sleit litt med å få kablene gjennom "pølsa" og inn i døra, men fikk det til til slutt :D

men er ikke sikkert det er helt likt på vectra da ^^ er faktisk bedre lyd orginalt i en vectra enn en omega :)

Må si meg enig der med orginal lyd vectra vs omega. kjører riktig nok vectra a men syns org høytalerne der spilte ganske så bra!

Men ikke bra nok.

Har fullt Alpine Type R system i hele bilen. 2 forsterkere pluss 1farads kondensator. må si det spiller veldig bra!

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat satt inn en 1000W forsterker fra DynaBEL som drar alle orginal høytaller i min vectra b, har justert vekk all bass i de elementene slik at subbern min tar seg av den jobben. det er digg pga da kan orginal høytallerene brukes bedre nå som de ikke jobber med å lage bass oxo..:D Men har kjøpt Focal baksett, og skal kjøpe focal frontsett snart slik at det blir enda bedre ;D Men lykke til med ditt prosjekt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Finnes overgang til display og rattbetjening til alle pinoeer spillere? Vurderer å putte inn en Pioneer AVIC-1XR å no focal 3 veis komonent høyt foran. Kjedelig lyd i de orginale høyt. Håper å kunne få litt feet lyd uten no ekstra forsterker å sub.

Må ha plass til barneogn i bagasjen... :(

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Beklager for min lite aktivt deltagelse den siste tiden, har ikke tilgang på internett der jeg bor for tiden.... Har enda ikke fått kjøpt inn noe anlegg siden jeg må kjøpe dekk først og dermed kjøper jeg også nye felger....

Det jeg har satt opp som mest trolige kjøpet når jeg sålangt kommer er:

ALPINE CDA-9855R CD MP3 car radio + Pix pouch 36 CD Black 3570+140kr frakt=3710

Evus Access, 1090+140(ca)=1230

Sum=4940+adapteret til rattkontrollene som kommer på rundt 900 så Kjøper jeg felger og dekk til ca8000 i tillegg så blir det ca 14k, så jeg får bare begynne å spare...

Må jeg koble noen av ledningene selv bak spilleren eller er det bare adapter og sånne kabler som jeg må plugge inn? Så en tråd der det var en kar som måtte koble noe av det selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg koble noen av ledningene selv bak spilleren eller er det bare adapter og sånne kabler som jeg må plugge inn? Så en tråd der det var en kar som måtte koble noe av det selv....

Hehe, min tråd du sikter til ;) Den gule og røde er kobla om på opelen. Koble den gule fra spiller på den røde, då funker den (du må slå den på og av). Kanskje viss du kobler til den røde på den gule vil spilleren funke som ein original (at den slår seg av når du tar ut nøkkelen, genialt det ;) ) Har ikkje prøvd det siste, men skal det viss det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider