Gå til innhold

gatebiltreffet på rudskogen!

Ranger emnet

kpkp

Anbefalte innlegg

Det værste med hele opplegget er at man må betale for å ha bilen sin på utstilling,for at andre skal komme og se på bilene..

Hvorfor skulle vi betale for at andre skal få se på bilene våre?

Jeg mener,det trekker mange folk det at det er kule biler der..

er nesten så gatebil skulle betalt de med kule biler isteden..

gatebil tjener på våre biler...og det skal vi betale for?

Nei neste år gidder ikke jeg det as..

til kid_A:så deg når du vaska bilen,hadde tenkt til å komme bort en tur,men de andre gikk fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by kpkp

Det værste med hele opplegget er at man må betale for å ha bilen sin på utstilling,for at andre skal komme og se på bilene..

Hvorfor skulle vi betale for at andre skal få se på bilene våre?

Det er jo standard prosedyre å betale for å komme inn og stille ut da. Slik har det vært i alle år.. Tviler på det blir noen endringer på dette.

..er nesten så gatebil skulle betalt de med kule biler isteden..

Hvem har sagt at de ikke gjør det?

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er bedre på Våler er mange da....

Mindre folk, bedre plass(et mer kurant sted å parkere utstillingsbiler), slipper å gå så langt fra parkeringen, mange campingmuligheter i nærhet. Er et mye mer oversiktlig område.

Greit å betale for å stille ut bilen, men når den ikke blir utstilt og heller parkert sammen med masse "ymse" biler som ikke har noe på en utstilling å gjøre er vitsen borte.

Og virker som om det er begrenset hva arrangørene klarer/vil gjøre med disse tinga..... Virker som om det er om å gjøre å trekke mest mulig folk og få mest mulig penger.... Kom mange forslag hva som burde forandres etter ifjor men har ikke skjedd noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Og virker som om det er begrenset hva arrangørene klarer/vil gjøre med disse tinga.....

Har blitt godt kjent med Gatebil-gutta etterhvert, og der mangler det ikke på vilje!

Men de klarer ikke å få tak i gode nok funksjonærer og er veldig frustrerte over det!

Tips dem om løsninger!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Har blitt godt kjent med Gatebil-gutta etterhvert, og der mangler det ikke på vilje!

Men de klarer ikke å få tak i gode nok funksjonærer og er veldig frustrerte over det!

Tips dem om løsninger!

Neida, men de burde vært klar over hvor mange som kom til å komme.... Og når det var akkurat de samme problemene som ifjor burde det gå ann å gjøre noe med det...

De har fått noen tips, my bra på BE4You forumet angående den saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel skrive litt om problemene jeg og da siden det var meg de fleste som kom på fredagen ville rive hue av. Når jeg kom på fredag morgen var det allerede så mye folk som hadde kommet på torsdag at det begynte å bli veldig lite plass til utstillingsbiler som ikke hadde bestilt plass. Det første jeg gjorde var å reise ned til hovedveien å begynte å sile biler. Da er man nødt til å være streng. Dette er det ikke mange som forstår når de kommer så tidlig og med nyvaska bil. Det kommer 5 biler sammen og bare 1 er noe å se på. Du blir ikke særlig poppulær når du sier den ene bilen kan komme opp mens de andre får stå der nede. Er nesten rart jeg lever i dag:D. Der stod jeg i 12 timer uten en eneste pause eller mulighet for å sette seg ned. Ikke for det ikke kom folk for å avløse meg men for det var ingen som kunne sile biler. Blir litt feil når de sender ned både skyline og ferrari på jorde:rolleyes:. Det er trossalt dette folk betaler for å se.

Jeg fikk meg da 1 times pause før det ble nye 4 timer med jobbing nede ved veien men da hadde politiet kommet og vi fikk ikke lov å sleppe flere biler opp på jorde av de så jeg gikk opp og satte opp telte og la meg.

Ett av de store problemene er at det er for få folk som kan sile biler og att ALLE som ikke får opp å parkere skal krangle om at de kjenner noen som holder av en plass.

Det andre store problemet er hvor skal man plassere telt så man får så mange biler inn på plassen som mulig.

Med meg ned hadde jeg 4 biletører og 2-3 som hjalp til med å henvise parkeringsplasser. Det stod 2-4 pers til ved porten som tok betalt så biletører skulle det være nokk av.

Kom gjerne med konstruktiv kritik av det jeg gjordet og forslag til hva som kan forbedres men hold dere unna å prøve å regne på økonomi.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo fortelle litt om hvordan det er på GTI Internationals

Alle biler som skal stille ut å melde seg på forhånd. Gjelder både Concourse og Show and Shine. Disse får tilsendt egne inngangstegn for bilen i posten i god tid før treffet. Kommer det biler som helt klart ikke tilfredstiller kravene blir de ubønnhørlig henvist til parkeringen.

Når det gjelder clubstands, må også disse bookes på forhånd av klubben. Klubben betaler for plassen og distribuerer inngangstegn de får av arrangøreren i god tid før treffet, eventuelt møtes de i nærheten av treffet og kjører sammen inn.

På GTI er det ikke tillatt med camping på området. De har satt opp egen camping i nærheten (10-15 min kjøring) hvor alle ender opp etter treffet. All camping må bookes på forhånd. Campingen er egentlig bare et jorde som det blir satt opp dusj og toaletter på. Fungerer utmerket.

GTI International

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Kan jo fortelle litt om hvordan det er på GTI Internationals

Alle biler som skal stille ut å melde seg på forhånd. Gjelder både Concourse og Show and Shine. Disse får tilsendt egne inngangstegn for bilen i posten i god tid før treffet. Kommer det biler som helt klart ikke tilfredstiller kravene blir de ubønnhørlig henvist til parkeringen.

Når det gjelder clubstands, må også disse bookes på forhånd av klubben. Klubben betaler for plassen og distribuerer inngangstegn de får av arrangøreren i god tid før treffet, eventuelt møtes de i nærheten av treffet og kjører sammen inn.

På GTI er det ikke tillatt med camping på området. De har satt opp egen camping i nærheten (10-15 min kjøring) hvor alle ender opp etter treffet. All camping må bookes på forhånd. Campingen er egentlig bare et jorde som det blir satt opp dusj og toaletter på. Fungerer utmerket.

GTI International

dette må da være et godt forslag til de som styrer detta sirkuset?? + att da veit de hvor mye folk som kommer på treffet og kan legge opp mat stands og dusjer etter det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åge: Skjønner deg veldig godt og min misnøye er ikke angående sånne ting. (Selv om det var de som burde kommet inn som du nevnte bl.a. den Skylinen med venstreratt som sto ved siden av oss på campingplassen nede der...)

Men de burde ha planlagt bedre angående parkering, camping osv..... Og litt mer system på utstillingen....

Tror det hadde blitt bedre med forhåndssalg av billetter og påmelding på forhånd til utstilling, kjøring osv.... Enklere å planlegge ting da... Og må kunne si nei til biler som ikke har noe med det å gjøre.. Er kult å kjøre på bane men på noen treff så er det ikke alle som burde være utpå der...... :rolleyes:

Angående det med økonomi så gjør det ikke noe at de tjener penger men når det er sånn det er som nå så virker det som om det går mer på kvantiet enn kvalitet.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Neida, men de burde vært klar over hvor mange som kom til å komme.... Og når det var akkurat de samme problemene som ifjor burde det gå ann å gjøre noe med det...

De har fått noen tips, my bra på BE4You forumet angående den saken. :)

Trodde du det ville komme så mange som det gjorde i år?

Det gjorde ikke jeg...

Men klart ting kunne vært gjort bedre!

Mye konstruktivt på b4u ja!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens et dumt forslag.. men hva med at folk som vil ha bilen inn på området for utstilling må melde den på på forhånd.. men er vel litt slit når man skal slippe inn folk for kjøring også kanskje.. det jeg savna mest var egentlig tribuner så man kunne se bana..hehe

EDIT: hadde jeg vært våken nok til å lese ALLE posta før jeg skrev hadde jeg sett at det var foreslått alt.. hehe.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider