Gå til innhold

hvor stort rør fra oljeretur på turbo???

Ranger emnet

puntohgt

Anbefalte innlegg

hvor stor diameter bør oljeretur fra turbo'en ha? må sette inn retur rør i bunnpanna. holder det med 7 mm innvendig??

Fiat Punto 1.8 HGT, med ettermontert "astma maskin" (for den uinnvidde: pustehjelp, sneglehus, eller turbo på godt norsk)--pustehjelp ble for mye for den stakkars fiat'en. Knust motor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å skryte på meg kunnskap jeg ikke har vil jeg tro at det kommer litt an på størrelse på turbo!! volvo 460 t har t2 turbo originalt og returrøret har 5-6mm diameter!? er vel like greit å oversize det!! i dette tilfellet er det vel bedre med for mye enn for lite!!!:well

Mercedes 190

volvo 460 t (prosjekt)

golf GTI 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg spør er fordi at jeg håper å slippe å lage hull bunnpanna. hvis det holder med 7mm innvendig, så kan jeg bruke hullet til peilepinnen. jeg har en t25/t28 hybridturbo.

Fiat Punto 1.8 HGT, med ettermontert "astma maskin" (for den uinnvidde: pustehjelp, sneglehus, eller turbo på godt norsk)--pustehjelp ble for mye for den stakkars fiat'en. Knust motor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 240 Turboen eg hadde var returrøret ca 15mm innvendig. Som før har blitt skrevet. Heller for stort enn for lite på dette.

Trykket i oljen til turboen er trykk til det kjem til turboen, ikkje i turboen, der får det fritt løp. Dersom noke etter turboen gir motstand vil du få trykk i turboen og sprenge pakningane.

Peilepinnen virka som ei veldig dårlig løysing, da denne både er lang og tynn.

Skal du først konvertere til turbo så gjer du også jobben med god oljeretur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider