Gå til innhold

Bakaksel foringer

Ranger emnet


docsist

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nylon funker bra..har en kompis som lagde seg foringer i nylon på 245 sin..vart fast og fin..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor kan en eventuelt få tak på nylon til å lage foringer bak da?
han kompisen kjøpte på "verlo" i måløy..var litt stive prisa der då men..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no problem å dreie i nylon nei! Men bruk en type nylon som tåler lit hardt miljø! Da har du de lengre! Betalte 170Kr trur jeg for nylon til to komplette foringssett til volvo! Da snakker vi ALLE foringene!

Å nylon flekser ikke, så om du bruker alu eller nylon spiller ingen rolle!!!! Bare lettere å bruke nylon. Trenger ikke være SÅ på .000 for å få dem inn! Samt det er billigere! Skal man ta den helt ut bruker vi jo kulelager!!!!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem som ikke overdriver er det greit å bruke org bærearmer... Da er vel uniballs litt værre eller? :) Slefølgelig på phanard og moment staga er det jo uniballs...

 

man får kjøpt komplette unibols kit til alt bak på 240`n!! hadde det på gamle øsa og det virka godt!!!

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke har nylon, me skal kjøpe, tror jeg jeg ville brukt noe som helet PEHD heller. mye likt POM, bare det har nokså syke genskaper! f.eks når vi dreier i det, kan du kjøre(for de det sier noe 180meter, 0.25-0.8alt etter maskin i mating, og 8-14mm kutt, og alt etter maskin) det er HEFTIG dreiing, sålenge det er snakk om sånn middels maskiner, og med alu skjær(syl skapre) får du fremdeles ikke "sponet" til å bryte! er seigt å snålt som fan kan bli! er red nylonen vil deformere seg etter en stund hard kjøring.. men om dere har btrukt det og sier det funker så gjør det jo sikkert det..

 

bruker dere hylser til foringene, eller bare foringen rett i hullet og bolt igjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår