titus41 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Skal nå meget snart starte ¨på min E30 325i 1986 modell bil sterio prosjekt:) under hattehylla er det metall under. er det lovlig å få det vekk?da får jeg iallefall felt ned høyttalerne i hattehylla.. det og ta ut hattehylla virker ikke så lett virker som man må nesten "klippe" vekk sete beltet og så ta av hattehylla hmm .. noen som har noen erfaringer med bilder og tips til meg med bilsterio i en E30 ? Mvh Andreas/titus Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 tar du ut ryggen på baksetet så kan du fjerne 2 muttere og så er beltene av... og da er det bare å lirke hattehylla ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RMK_700 Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 du kan skjære ut alt som ikke er av bærende konstruksjon i hattehylla ;) Siter da va nybil handla inn, og kræsja ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 har enda ikke funnet ut åssen man tar ut ryggen på baksetet. virker som det ikke går :( noen tips?? hvor mye kan jeg skjære ut ? her søkt litt rundt og mange sier det kommer til å ruste hvis du gjør en dårlig jobb.. men så er det jo en metall pinne som går tvers under hattehylla denne er et litt problem. så lenge jeg kutter det som er rundt så skal det nok gå bra:) noen som har noen bilder å legge ut av e30 hattehylla anlegg? eller i det hele tatt anlegg i en e30 ? :) Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 har enda ikke funnet ut åssen man tar ut ryggen på baksetet. virker som det ikke går :( noen tips?? har ikke noe kamera jeg, eller så hadde jeg stukket ned og tatt bilder for deg, men jeg kan prøve å forklare.. bare spør hvis du ikke skjønner......... for å få ut baksetet, så tar du tak nederst så siden der hvor bunnen av setet møter bakken.. så bare røsker du til, til den ene siden av setet løsner. så gjør du det samma på andre siden. etter at den har løsna fra festene så er det bare å dra bunnen ut. nå sitter jo ryggen igjen. der er det kanskje 2 små skruer på hver side. det er en liten metall stang som treffer karosseriet inni bilen. den er som regel festa med 1 skrue, men det spørs om den har blitt fjernet i livet til bilen.. etter at de 2 skruene er fjernet, så må du ta tak nederst på ryggen av setet og dra den oppover (mot taket altså).. etter litt overbevisning så kommer den seg... etter det er det bare å løsne 2 muttere der hvor beltet er festet, du kan bruke hjulkrysset til disse. og da er det bare å lirke hattehylla ut.. hvis du skal ha forsterker så kan du bruke der hvor det lille barnebeltet er festet som et jordingspunkt.. :smilbmw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Nå har jeg tatt ut setene :) de var enklere å ta ut en jeg trodde :) fant faktisk EN krone under sete :) Sånn ser hattehylla ut, uten sete og under det jeg lurer på om det er mulig å klippe tvers over derfra ? pga her ser du på detta på bildet under at det er mye kødd som er iveien.. virker som det ikke er noe spesielt som bærer det.. bortsett fra en del av lasten når noen sitter i baksettet. men dette kan vel sveise på en ekstra stang tvers over? ' Kan også bruke hullet ved døren og :) eller kanskje istedenfor ;) Prosjektet går ut på å ribbe et par Cerwin Vega clsc-10 og bruke i hatte hylla. med effektforsterker som kommer senere seff. derfor trenger jeg hele hattehylla men det er mye metall som er i veien til at det skal gå. her er et bilde av clsc-10 mine! de skal ribbes og brukes i bilen :) ble mye bilder nå men hvis noen kan komme med tips osv så hadde det vært Kjempefint :) hvis noen lurer så har jeg egen profil på avforum gå inn for å se anlegget mitt på gutterommet:) OFFTOPIC! hehe http://minhifi.no/titus41 Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 ps takk for meget godt svar BMW-driv3r det setter jeg meget stor pris på :) Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 jeg tror det funker å skjære litt i metallet under hattehylla. pass på å ikke kutte de små stengene som går der.. jeg bygde hatte hylla oppover fremfor å kutte opp noe metall jeg da.... bare en plate i samma form som selve hattehylla, bare litt mindre. så heller den innover fra vinduet. den er ca 5 cm opp fra selve hattehylla. så bare trakk jeg den over med sånn basskasse teppe. ser ganske bra ut, og høytalerne har fin plass. jeg har jo bare 6 * 9 da, de monster høytalerne dine så litt større ut.... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 har du bilde av hattehylla de? som du kan legge ut her? ps du nevnte tidligere at jeg kunne plassere en bedre Jording i bmwen. gi meg et bilde av hvor den er :) skal bygge det i glassfiber og bruke basserne der 6x9 står nå ;) må nok kutte noen hull for at det skal gå bedre men går det greit å skjære i den midterste stolpen som går tvers over? bare et rundt hull? det tror jeg skulle gå bra/håper jeg :P så dette blir et meget bra prosjekt :) skal legge ut flere bilder underveis her nå :) Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 det er her jeg har jordinga mi. du bare skrur ut den metallgreia som holder beltene, så sliper du godt rund der slik at du kommer til bart metall. deretter tar du bare kabelen der og skrur på metallgreia igjen. altså den er bare intill metallet, kabelen skal ikke inni selve hullet til muttern. det funker veldig bra for meg hvertfall, har ikke opplevd noe som helst problem med det... sorry kamerat, men jeg har ikke kamera så jeg for ikke tatt noe bilde av hattehylla. det med kuttinga tror jeg går bra, hvis det går til helvete så er det jo ganske dritt da, men så lenge du ikke kutter så alt for mye ut så burde det gå greit... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 her er et bilde av clsc-10 mine! de skal ribbes og brukes i bilen :) Ikke for å være negativ , men jeg tviler det kommer til å låte noe særlig bra :) Hadde nok heller spandert noen kroner å kjøpt noen løse elementer som er laget for bruk i bil, de pleier ver mindre følsomme for volum på kassen og kommer nok til å tåle den norske vinteren en hel del bedre enn stuehøyttaleren din. Og ikke minst for å snakke om delefrekvenser... Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Da har jeg kjøpt meg glassfiber, herder,stretch laken og polyester :) CoaSlip: ja det er så sant som det skal være. men får jo se åssen det går. greit å ha noe å drive med. skal ikke bruke den rett på spilleren heller. skal seff på en effektforsterker 4kanaler. mer bilder og slikt kommer senere :) Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Blir sikkert bra! ;) Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Kommer til å angre så jævlig på å ødelegge stuehøytalerne for sette dem i en sleten e30, cerwin låter helt konge innendørs. har slik selv. Men i bil? huff... spar heller til ordentlig bilstereo.. mobilsentrum og noen andre selger forøvrig cerwin til bilbruk.. det må jo bli bedre.. Mulig jeg er teit nå men har ikke de høytalere en inngang impedans på 8ohm? de fleste bilforsterkere spiller vel i 4ohm og lavere? Bilhøytalere er vel laget slik for å kunne bli drevet lettere, for bl.a mindre bruk av strøm? Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Jeg mener å huske at cerwin vega spiller på 4ohm , nettopp for å kunne spille høyere på vanlige stuehøyttalere . Jo høyere ohm , dess penere og dess lavere ohm , dess høyere (men mindre nøyaktig) lyd lærte jeg i gamle dager (sikkert ikke 100% rett men det er tanken som teller :) ) Jeg hadde med stor sikkerhet latt stuehøyttalerene stå i fred, eventuelt prøv å få plass til 1 komplett høyttaler i baksetet - det kommer nok ikke til å spille i nærheten av hva det gjør der de hører hjemme - i kabinettet sitt. Spar deg for bryet er mitt råd , selv om tanken er god , og jeg synes det er dritkult at du skal ofre ett sett med så kule høyttalere :) (OFFTOPIC: HEL*ETE FOR ET ANLEGG DU HAR PÅ GUTTEROMMET, MANN!! CREDS!!) Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg